Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI376 | ||||
Ders İsmi: | Uluslararası Ticaretin Esasları | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ONAN ŞAHİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Onan ŞAHİN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciler bir dış ticaretin temel bileşenlerini tanıyacak, bu ögelerde ortaya çıkan sorunları tanımlayıp ihtiyaçlarına uygun çözüm yolları seçebilecektir. Dersin sonunda bir dış ticaret elemanının sahip olması gereken bilgi birikimi ile bunları kullanma yetisi geliştirerek bu bilgileri uygulayabileceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Dış ticaret süreçleri. dış ticaretteki devlet destekleri, ihracatçı birlikleri, gümrükler. finans ve taşımacılık şekilleri, dış ticarette ödeme/teslim şekillerini anlatmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar | Ders notu |
2) | Karşılaştırmalı Üstünlükler Kuramı ve Dış Ticaretin Getirisi | Ders notu |
3) | Modern Ticaret Teorileri | Ders notu |
4) | Eksik Rekabet ve Dış Ticaret | Ders notu |
5) | Eksik Rekabet ve Dış Ticaret | Ders notu |
6) | Tarife ve Kotalar | Ders notu |
7) | Dış Ticaret Politikası | Ders notu |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Uluslararası Ticaret - İşgücü ve Çevre Standartları | Ders notu |
10) | Ödemeler Dengesi | Ders notu |
11) | Döviz Kuru ve Döviz Kuru Sistemleri | Ders notu |
12) | Açık Ekonomi | Ders notu |
13) | Dış Ticarette Korumacılık ve Serbestleşme | Ders notu |
14) | Türkiye’de Dış Ticaretin Gelişimi ve Yapısı | Ders notu |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Adım Adım Dış Ticaret |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Course Learning Outcomes | |
---|---|
Program Kazanımları | |
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 40 |
Final Pratik | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 41 | 41 | ||||
Final | 1 | 42 | 42 | ||||
Toplam İş Yükü | 125 |