Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI371 | ||||
Ders İsmi: | Çok Kültürlü Toplumlarda Sağlık Hizmetleri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EMİNE NUR KAHRAMAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğ.Üy. Emine Nur Kahraman | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlık bilimi öğrencilerine ve sağlık profesyonellerine kültürel farklılıkların sağlık bakımı üzerindeki etkilerini anlatarak, kültürel çeşitliliğe duyarlı bir şekilde hasta bakımı sağlama becerilerini geliştirmektir. Bu ders, öğrencilere kültürel farklılıkların sağlık eşitsizlikleri yaratabileceğini, etkili iletişim ve hasta bakımı için gerekli bilgi ve becerileri kazandırırken, aynı zamanda kültürel çeşitliliği saygı ve anlayışla ele almayı teşvik eder. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, farklı kültürler arasındaki sağlık eşitsizliklerini inceleler.Sağlık sonuçlarındaki farklılıkların nedenlerini ve bu eşitsizlikleri azaltma stratejilerini ele alır Öğrencilere, farklı kültürlere sahip hastalarla etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmek için kültürel duyarlılık eğitimi verir. Göçmenlerin sağlık hizmetlerine erişimi, göçmen toplulukların sağlık sorunları ve bu topluluklara özgü sağlık politikaları ele alınr Farklı kültürlerdeki geleneksel tıp uygulamalarını ve modern tıp arasındaki etkileşimi inceleyerek, öğrencilere farklı tedavi yöntemlerini anlama ve entegre etme becerileri kazandırır Kültürel çeşitliliğin bir zenginlik olduğunu vurgulayarak, kültürel farklılıkları saygı ve anlayışla ele almayı teşvik eder Bu içerik bileşenleri, öğrencilere sağlık alanında daha duyarlı, bilgili ve etkili bir şekilde çalışma yeteneği kazandırmayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık Eşitsizliklerini Anlama: Öğrenciler, farklı kültürler arasındaki sağlık sonuçlarındaki farklılıkları anlayacak ve bu farklılıkların altındaki nedenleri tanımlayacak. 2) Kültürel Duyarlılık ve Etkili İletişim: Farklı kültürel geçmişlere sahip hastalarla etkili iletişimi kolaylaştırmak için kültürel duyarlılık becerilerini geliştirme. 3) Göçmen Nüfusu İçin Sağlık Hizmetine Erişim: Göçmen nüfusun sağlık hizmetlerine erişiminde karşılaştığı zorlukları ve engelleri anlama. 4) Göçmen Topluluklara Özgü Sağlık Sorunları: Göçmen topluluklara özgü sağlık sorunlarını tanıma ve analiz etme, ve onların benzersiz sağlık ihtiyaçlarını anlama. 5) Geleneksel ve Modern Tıp Uygulamalarının Entegrasyonu: Farklı kültürlerden gelen geleneksel tıp uygulamalarını modern tıp yaklaşımlarıyla incelemeyi ve entegre etmeyi yetenek olarak kazanma 6) Kültürel Çeşitliliği Bir Değer Olarak Tanıtma: Kültürel çeşitliliğin değerini vurgulama ve kültürel farklılıklara saygı ve takdir içeren bir tutumu teşvik etme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı ve Amaçları | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
2) | Kültür, Sağlık ve Sağlık Eşitsizliği Temelleri | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
3) | Kültürel Duyarlılık ve İletişim Becerileri | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
4) | Etkili İletişim Uygulamaları ve Senaryolar | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
5) | Sağlık Eşitsizlikleri: Nedenler ve Sonuçlar | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
6) | Kültürel Farklılıkların Sağlık Üzerindeki Etkisi | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
7) | Göçmenlerin Sağlık Hizmetlerine Erişimi | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
8) | Göçmen Toplulukların Sağlık Sorunları | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
9) | Göçmenlere Yönelik Sağlık Politikaları ve Stratejiler | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
10) | Geleneksel Tıp Uygulamaları ve Çeşitlilik | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
11) | Modern Tıp ile Geleneksel Tıp İlişkisi | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
12) | Geleneksel ve Modern Tıp Uygulamalarının Entegrasyonu | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
13) | Kültürel Çeşitliliğin Değerlendirilmesi ve Kapanış | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
Ders Notları / Kitaplar: | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
Diğer Kaynaklar: | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Final | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Toplam İş Yükü | 40 |