UNI371 Health Care in Multicultural Societiesİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI371
Ders İsmi: Çok Kültürlü Toplumlarda Sağlık Hizmetleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EMİNE NUR KAHRAMAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğ.Üy. Emine Nur Kahraman
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlık bilimi öğrencilerine ve sağlık profesyonellerine kültürel farklılıkların sağlık bakımı üzerindeki etkilerini anlatarak, kültürel çeşitliliğe duyarlı bir şekilde hasta bakımı sağlama becerilerini geliştirmektir. Bu ders, öğrencilere kültürel farklılıkların sağlık eşitsizlikleri yaratabileceğini, etkili iletişim ve hasta bakımı için gerekli bilgi ve becerileri kazandırırken, aynı zamanda kültürel çeşitliliği saygı ve anlayışla ele almayı teşvik eder.
Dersin İçeriği: Bu ders, farklı kültürler arasındaki sağlık eşitsizliklerini inceleler.Sağlık sonuçlarındaki farklılıkların nedenlerini ve bu eşitsizlikleri azaltma stratejilerini ele alır
Öğrencilere, farklı kültürlere sahip hastalarla etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmek için kültürel duyarlılık eğitimi verir.
Göçmenlerin sağlık hizmetlerine erişimi, göçmen toplulukların sağlık sorunları ve bu topluluklara özgü sağlık politikaları ele alınr
Farklı kültürlerdeki geleneksel tıp uygulamalarını ve modern tıp arasındaki etkileşimi inceleyerek, öğrencilere farklı tedavi yöntemlerini anlama ve entegre etme becerileri kazandırır
Kültürel çeşitliliğin bir zenginlik olduğunu vurgulayarak, kültürel farklılıkları saygı ve anlayışla ele almayı teşvik eder
Bu içerik bileşenleri, öğrencilere sağlık alanında daha duyarlı, bilgili ve etkili bir şekilde çalışma yeteneği kazandırmayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık Eşitsizliklerini Anlama: Öğrenciler, farklı kültürler arasındaki sağlık sonuçlarındaki farklılıkları anlayacak ve bu farklılıkların altındaki nedenleri tanımlayacak.
2) Kültürel Duyarlılık ve Etkili İletişim: Farklı kültürel geçmişlere sahip hastalarla etkili iletişimi kolaylaştırmak için kültürel duyarlılık becerilerini geliştirme.
3) Göçmen Nüfusu İçin Sağlık Hizmetine Erişim: Göçmen nüfusun sağlık hizmetlerine erişiminde karşılaştığı zorlukları ve engelleri anlama.
4) Göçmen Topluluklara Özgü Sağlık Sorunları: Göçmen topluluklara özgü sağlık sorunlarını tanıma ve analiz etme, ve onların benzersiz sağlık ihtiyaçlarını anlama.
5) Geleneksel ve Modern Tıp Uygulamalarının Entegrasyonu: Farklı kültürlerden gelen geleneksel tıp uygulamalarını modern tıp yaklaşımlarıyla incelemeyi ve entegre etmeyi yetenek olarak kazanma
6) Kültürel Çeşitliliği Bir Değer Olarak Tanıtma: Kültürel çeşitliliğin değerini vurgulama ve kültürel farklılıklara saygı ve takdir içeren bir tutumu teşvik etme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı ve Amaçları Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
2) Kültür, Sağlık ve Sağlık Eşitsizliği Temelleri Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
3) Kültürel Duyarlılık ve İletişim Becerileri Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
4) Etkili İletişim Uygulamaları ve Senaryolar Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
5) Sağlık Eşitsizlikleri: Nedenler ve Sonuçlar Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
6) Kültürel Farklılıkların Sağlık Üzerindeki Etkisi Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
7) Göçmenlerin Sağlık Hizmetlerine Erişimi Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
8) Göçmen Toplulukların Sağlık Sorunları Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
9) Göçmenlere Yönelik Sağlık Politikaları ve Stratejiler Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
10) Geleneksel Tıp Uygulamaları ve Çeşitlilik Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
11) Modern Tıp ile Geleneksel Tıp İlişkisi Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
12) Geleneksel ve Modern Tıp Uygulamalarının Entegrasyonu Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
13) Kültürel Çeşitliliğin Değerlendirilmesi ve Kapanış Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
Diğer Kaynaklar: Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 1 28
Ara Sınavlar 1 4 1 5
Final 1 6 1 7
Toplam İş Yükü 40