UNI366 Fundamentals of Project Planningİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI366
Ders İsmi: Proje Planlamanın Temelleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYSELİN YILDIZ
Dersi Veren(ler): Ayselin YILDIZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere eğitim ve araştırma alanında ulusal ve uluslararası hibe programları hakkında bilgi sunarak, öğrencilerin bu hibe programlarına proje hazırlayabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, proje tasarımı ve planlamasına ilişkin temel ilkeler, süreçler, yöntem ve proje bütçesi hazırlamaya ilişkin temel bilgileri içermektedir.

Dersin tüm içeriği, öğretim üyesinin koordinatörlüğünde sunulan ve “EU Grants and Project Management” isimli AB Jean Monnet Modülü (2014-2017) hibe desteğini kazanan proje kapsamında hazırlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eğitim ve araştırma alanındaki hibe fırsatlarını tanımlayabilmek.
2) Hibe teklif çağrılarını doğru kaynaklardan takip edebilmek.
3) Proje planlama süreçlerinin temel aşamalarını tanımlayabilmek ve tasarlayabilmek.
4) Proje hazırlarken hibe çağrısının rehber ve eklerini doğru şekilde kullanabilmek
5) Sorun, hedef, paydaş ve strateji analizi yapabilmek.
6) Proje faaliyet planlamasını hazırlayabilmek.
7) Proje fikrine uygun proje bütçesi hazırlayabilmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel değerlendirme: Hibe programlarının mantığı
2) Eğitim ve araştırma alanında gençler için hibe fırsatları
3) Hibe teklif çağrıları başvuru formu ve ekleri üzerinde uygulamalı çalışma
4) Proje planlama süreçlerinin temel ilkeleri
5) Sorun analizi ve proje amacı belirleme
6) Hedef, strateji ve paydaş analizi
7) Ara sınav
8) Proje takımlarının ve konularının belirlenmesi
9) Uygulama (takım çalışması): Sorun ağacı hazırlama
10) Uygulama (takım çalışması): Proje amacı belirleme, strateji ve paydaş analizi
11) Uygulama (takım çalışması): Faaliyet planlaması, iş paketleri hazırlama
12) Uygulama (takım çalışması): Hazırlık, uygulama ve yaygınlaştırma iş paketleri
13) Faaliyet planlaması: Proje izleme ve değerlendirme iş paketleri, sürdürülebilirlik
14) Proje bütçesi hazırlama
15) Final Projesi Teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları
Ayselin Yıldız. (2016). “Activity Planning, Resource Planning and Budget” in Toker,H., İnceoğlu, Ç.,Yıldız, A.,Ozerim, G. Koçtaş, Ö., Project Culture, E-Book Yasar University https://www.researchgate.net/publication/295549279_Activity_Planning_Resource_Planning_and_Budget
Erasmus+Programı Rehberi (2021-2027)

Lecture notes, presentations
Ayselin Yıldız. (2016). “Activity Planning, Resource Planning and Budget” in Toker,H., İnceoğlu, Ç.,Yıldız, A.,Ozerim, G. Koçtaş, Ö., Project Culture, E-Book Yasar University https://www.researchgate.net/publication/295549279_Activity_Planning_Resource_Planning_and_Budget
Guide of Erasmus+ Program (2021-2027)
Diğer Kaynaklar: European Commission, (2004), Project Cycle Management Guidelines, Vol. 1, EuropeAid Cooperation Office, Brussels
T.C. Dış İşleri Bakanlığı AB Başkanlığı Çevrimiçi Eğitim Modülleri http://www.ab.gov.tr/online_egitim/

• European Commission, (2004), Project Cycle Management Guidelines, Vol. 1, EuropeAid Cooperation Office, Brussels
• T.C. Dış İşleri Bakanlığı AB Başkanlığı Çevrimiçi Eğitim Modülleri (Turkish) http://www.ab.gov.tr/online_egitim/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek.
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak.
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek.
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek.
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak.
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek.
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek.
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek.
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek.
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek.
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek.
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek.
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak..

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek.
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak.
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek.
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek.
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak.
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek.
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek.
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek.
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek.
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek.
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek.
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek.
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak..

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 28 0 0
Uygulama 20 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 28 0 0
Proje 50 0 0
Ara Sınavlar 10 0 0
Toplam İş Yükü 0