UNI366 Fundamentals of Project Planningİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI366
Ders İsmi: Proje Planlamanın Temelleri
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYSELİN GÖZDE YILDIZ OĞUZALP
Dersi Veren(ler): Ayselin YILDIZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere eğitim ve araştırma alanında ulusal ve uluslararası hibe programları hakkında bilgi sunarak, öğrencilerin bu hibe programlarına proje hazırlayabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, proje tasarımı ve planlamasına ilişkin temel ilkeler, süreçler, yöntem ve proje bütçesi hazırlamaya ilişkin temel bilgileri içermektedir.

Dersin tüm içeriği, öğretim üyesinin koordinatörlüğünde sunulan ve “EU Grants and Project Management” isimli AB Jean Monnet Modülü (2014-2017) hibe desteğini kazanan proje kapsamında hazırlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eğitim ve araştırma alanındaki hibe fırsatlarını tanımlayabilmek.
2) Hibe teklif çağrılarını doğru kaynaklardan takip edebilmek.
3) Proje planlama süreçlerinin temel aşamalarını tanımlayabilmek ve tasarlayabilmek.
4) Proje hazırlarken hibe çağrısının rehber ve eklerini doğru şekilde kullanabilmek
5) Sorun, hedef, paydaş ve strateji analizi yapabilmek.
6) Proje faaliyet planlamasını hazırlayabilmek.
7) Proje fikrine uygun proje bütçesi hazırlayabilmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel değerlendirme: Hibe programlarının mantığı
2) Eğitim ve araştırma alanında gençler için hibe fırsatları
3) Hibe teklif çağrıları başvuru formu ve ekleri üzerinde uygulamalı çalışma
4) Proje planlama süreçlerinin temel ilkeleri
5) Sorun analizi ve proje amacı belirleme
6) Hedef, strateji ve paydaş analizi
7) Ara sınav
8) Proje takımlarının ve konularının belirlenmesi
9) Uygulama (takım çalışması): Sorun ağacı hazırlama
10) Uygulama (takım çalışması): Proje amacı belirleme, strateji ve paydaş analizi
11) Uygulama (takım çalışması): Faaliyet planlaması, iş paketleri hazırlama
12) Uygulama (takım çalışması): Hazırlık, uygulama ve yaygınlaştırma iş paketleri
13) Faaliyet planlaması: Proje izleme ve değerlendirme iş paketleri, sürdürülebilirlik
14) Proje bütçesi hazırlama
15) Final Projesi Teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları
Ayselin Yıldız. (2016). “Activity Planning, Resource Planning and Budget” in Toker,H., İnceoğlu, Ç.,Yıldız, A.,Ozerim, G. Koçtaş, Ö., Project Culture, E-Book Yasar University https://www.researchgate.net/publication/295549279_Activity_Planning_Resource_Planning_and_Budget
Erasmus+Programı Rehberi (2021-2027)

Lecture notes, presentations
Ayselin Yıldız. (2016). “Activity Planning, Resource Planning and Budget” in Toker,H., İnceoğlu, Ç.,Yıldız, A.,Ozerim, G. Koçtaş, Ö., Project Culture, E-Book Yasar University https://www.researchgate.net/publication/295549279_Activity_Planning_Resource_Planning_and_Budget
Guide of Erasmus+ Program (2021-2027)
Diğer Kaynaklar: European Commission, (2004), Project Cycle Management Guidelines, Vol. 1, EuropeAid Cooperation Office, Brussels
T.C. Dış İşleri Bakanlığı AB Başkanlığı Çevrimiçi Eğitim Modülleri http://www.ab.gov.tr/online_egitim/

• European Commission, (2004), Project Cycle Management Guidelines, Vol. 1, EuropeAid Cooperation Office, Brussels
• T.C. Dış İşleri Bakanlığı AB Başkanlığı Çevrimiçi Eğitim Modülleri (Turkish) http://www.ab.gov.tr/online_egitim/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Uygulama 11 18
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ara Sınavlar 6 24
Final 14 64
Toplam İş Yükü 162