İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI364 | ||||
Ders İsmi: | Dijital Fotoğrafçılık | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. İSMAİL ERİM GÜLAÇTI | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi İsmail Erim GÜLAÇTI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenciler • Temel fotoğrafçılık terminolojisini tanımlayabilecek. • Ana pozlama ayarları (diyafram, enstantane hızı, ISO) yapabilecek. • Görsel olarak çekici fotoğraflar oluşturabilecek. • Fotoğrafın iletişimdeki rolünü anlayabilecek • Yazılımı kullanarak fotoğrafları düzenleyebilecek. |
Dersin İçeriği: | 1. Hafta: Dijital Fotoğrafçılığa Giriş • Öğrenme hedefleri: • Temel fotoğrafçılık terminolojisini tanımlayın. • Fotoğrafın tarihsel gelişimini anlamak. • Dijital kameranın bileşenlerini tanımlayın. • Konular: • Fotoğrafın tarihi • Dijital kamera bileşenleri • Temel kamera ayarları 2. Hafta: Kamera Kontrolleri ve Ayarları • Öğrenme hedefleri: • Ana pozlama ayarları (diyafram açıklığı, deklanşör hızı, ISO). • Beyaz dengesinin önemini anlayın. • Alan derinliğini kontrol etmeyi öğrenin. • Konular: • Diyafram ve alan derinliği • Enstantane hızı ve hareket • ISO ve gürültü • Beyaz dengesi 3. Hafta: Kompozisyon ve Çerçeveleme • Öğrenme hedefleri: • Görsel olarak çekici fotoğraflar oluşturun. • Üçler kuralını ve diğer kompozisyon tekniklerini anlayın. • Perspektif ve çerçevelemenin etkisinin farkına varın. • Konular: • Üçte bir kuralı • Yönlendirici çizgiler • Çerçeveleme teknikleri 4. Hafta: Fotoğrafçılıkta Aydınlatma • Öğrenme hedefleri: • Farklı aydınlatma türlerini tanımlayın ve yönetin. • Maruz kalma kavramını anlayın. • Doğal ve yapay ışığı etkili bir şekilde kullanın. • Konular: • Aydınlatma türleri • Pozlama ve ölçüm • Flaşlı fotoğrafçılık 5. Hafta: Görüntü Düzenleme ve Son İşleme • Öğrenme hedefleri: • Yazılımı (örn. Adobe Lightroom) kullanarak fotoğrafları düzenleyin ve geliştirin. • Görüntüleri rötuşlayın ve düzeltin. • Konular: • Görüntü düzenleme yazılımına giriş • Temel düzenleme teknikleri 6. Hafta: Fotoğraf Yoluyla Görsel Hikaye Anlatımı • Öğrenme hedefleri: • Fotoğraflar aracılığıyla hikaye anlatma yeteneğini geliştirin. • Fotoğrafın iletişimdeki rolünü anlayın. • Konular: • Foto muhabirliği • Belgesel fotoğrafçılık • Görsel bir anlatı oluşturmak 7. Hafta: Portre ve İnsan Fotoğrafçılığı • Öğrenme hedefleri: • Etkileyici portreler çekin. • İnsan deneklerle çalışın. • Konular: • Portre fotoğrafçılığı teknikleri • Modeller ve konularla çalışma 8. Hafta: Manzara ve Doğa Fotoğrafçılığı • Öğrenme hedefleri: • Çarpıcı manzaralar ve doğa manzaraları yakalayın. • Dış mekan fotoğrafçılığının benzersiz zorluklarını anlayın. • Konular: • Peyzaj kompozisyonu • Doğa fotoğrafçılığı ipuçları 9. Hafta: Sokak Fotoğrafçılığı ve Samimi Çekimler • Öğrenme hedefleri: • Sokak ve samimi fotoğrafçılık becerilerini geliştirin. • Kamuya açık fotoğrafçılıkta etik hususları ele alın. • Konular: • Sokak fotoğrafçılığı teknikleri • Sokak fotoğrafçılığında etik 10. Hafta: Etkinlik ve Aksiyon Fotoğrafçılığı • Öğrenme hedefleri: • Dinamik olayları ve eylemleri yakalayın. • Zamanlamanın ve çerçevelemenin rolünü anlayın. • Konular: • Etkinlik fotoğrafçılığı • Aksiyon fotoğrafçılığı 11. Hafta: Sosyal Medya ve Çevrimiçi Platformlar için Fotoğrafçılık • Öğrenme hedefleri: • Fotoğrafçılığı çeşitli çevrimiçi platformlara uyarlayın. • Görüntü çözünürlüğünü ve dosya formatlarını anlayın. • Konular: • Sosyal medya fotoğrafçılığı • Web için görüntü optimizasyonu 12. Hafta: Telif Hakkı ve Yasal Yönler • Öğrenme hedefleri: • Fotoğrafçılıkta telif hakkı ve fikri mülkiyet konularını anlayın. • Model yayınları ve izinleri hakkında bilgi edinin. • Konular: • Fotoğrafta telif hakkı • Model yayınları ve izinler 13. Hafta: Final Projesi ve Portföy Geliştirme • Öğrenme hedefleri: • Bilgi ve becerilerin son fotoğraf projesine uygulanması. • Sunum için bir çalışma portföyü oluşturun. • Konular: • Proje yönergeleri • Portföy geliştirme 14. Hafta: Eleştiri ve Düşünme • Öğrenme hedefleri: • Fotoğrafların eleştirel analizine katılın. • Bir fotoğrafçı olarak kişisel gelişiminizi düşünün. • Konular: • Grup eleştiri oturumları • Kişisel yansıma ve gelecek planları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel fotoğrafçılık terminolojisini tanımlama 2) Ana pozlama ayarları (diyafram açıklığı, deklanşör hızı, ISO) yapabilme 3) Görsel olarak çekici fotoğraflar oluşturma 4) Üçler kuralını ve diğer kompozisyon tekniklerini uygulayabilme 5) Farklı aydınlatma türlerini tanımlama ve yönetebilme 6) Görüntü Düzenleme ve Son İşleme Yazılımı (örn. Adobe Lightroom) kullanarak fotoğrafları düzenleyebilme 7) Fotoğrafın iletişimdeki rolünü anlayabilme ve fotoğraflar aracılığıyla hikaye anlatabilme 8) Portre fotoğrafçılığı tekniklerini ayırt edebilme ve kullanabilme 9) Dış mekan fotoğrafçılığının benzersiz zorluklarını anlayabilmek ve çarpıcı manzaralar ve doğa manzaraları çekebilmek 10) Sokak ve anlık fotoğrafçılık becerilerini gelişitirme ve kamusal fotoğrafçılıkta etik hususlarının farkında olmak 11) Görüntü çözünürlüğünü ve dosya formatlarını anlayabilme ve fotoğrafçılığı çeşitli çevrimiçi platformlara uyarlayabilme 12) Fotoğrafçılıkta telif hakkı ve fikri mülkiyet konularının farkında olma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Fotoğrafın tarihi • Dijital kamera bileşenleri • Temel kamera ayarları | |
2) | • Diyafram ve alan derinliği • Enstantane hızı ve hareket • ISO ve gürültü • Beyaz dengesi | |
3) | • Üçte bir kuralı • Yönlendirici çizgiler • Çerçeveleme teknikleri | |
4) | • Aydınlatma türleri • Pozlama ve ölçüm • Flaşlı fotoğrafçılık | |
5) | • Görüntü düzenleme yazılımına giriş • Temel düzenleme teknikleri | |
6) | • Foto muhabirliği • Belgesel fotoğrafçılık • Görsel bir anlatı oluşturmak | |
7) | • Portre fotoğrafçılığı teknikleri • Modeller ve konularla çalışma | |
8) | • Peyzaj kompozisyonu • Doğa fotoğrafçılığı ipuçları | |
9) | • Sokak fotoğrafçılığı teknikleri • Sokak fotoğrafçılığında etik | |
10) | • Etkinlik fotoğrafçılığı • Aksiyon fotoğrafçılığı | |
11) | • Sosyal medya fotoğrafçılığı • Web için görüntü optimizasyonu | |
12) | • Proje yönergeleri • Portföy geliştirme | |
13) | • Proje yönergeleri • Portföy geliştirme | |
14) | • Grup eleştiri oturumları • Kişisel tarz ve gelecek planları |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Üyesi Notları ve Sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer's Notes and Presentations |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | ||||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | ||||||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | ||||||||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | ||||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | ||||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | ||||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | ||||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | ||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | ||||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | ||||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Ödevler | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 42 |