UNI364 Digital Photograpgyİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI364
Ders İsmi: Dijital Fotoğrafçılık
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ALİ ALTAN YÜCEL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Ali Altan YÜCEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, dijital yönlerine ağırlık vererek fotoğrafçılığa odaklanmaktadır. Ders şu amaçlarla tasarlanmıştır:
1- Öğrencilere dijital kamera fotoğrafçılığının temellerini tanıtmak.
2- Resim sanatı ile fotoğrafçılık arasındaki ilişkiyi göstermek.
3- Dijital fotoğrafçılığın tüm aşamaları hakkında bilgi vermek.
4- Çeşitli fotoğrafçılık yöntemlerini tanıtmak.
Dersin İçeriği: Bu ders, dijital fotoğrafçılığa giriş niteliğindedir. Öğrenciler, fotoğrafçılığın kısa tarihçesi, dijital fotoğraf makinesinin temelleri, fotoğrafçılığın temelleri ve dijital fotoğrafçılık süreçleri hakkında bilgi edineceklerdir. Ana ders materyalleri Blackboard sistemine yüklenecek olsa da, öğrencilerin dersler sırasında kendi notlarını tutmaları tavsiye edilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel fotoğrafçılık terminolojisini tanımlama
2) Ana pozlama ayarları (diyafram açıklığı, deklanşör hızı, ISO) yapabilme
3) Görsel olarak çekici fotoğraflar oluşturma
4) Üçler kuralını ve diğer kompozisyon tekniklerini uygulayabilme
5) Farklı aydınlatma türlerini tanımlama ve yönetebilme
6) Görüntü Düzenleme ve Son İşleme Yazılımı (örn. Adobe Lightroom) kullanarak fotoğrafları düzenleyebilme
7) Fotoğrafın iletişimdeki rolünü anlayabilme ve fotoğraflar aracılığıyla hikaye anlatabilme
8) Portre fotoğrafçılığı tekniklerini ayırt edebilme ve kullanabilme
9) Dış mekan fotoğrafçılığının benzersiz zorluklarını anlayabilmek ve çarpıcı manzaralar ve doğa manzaraları çekebilmek
10) Sokak ve anlık fotoğrafçılık becerilerini gelişitirme ve kamusal fotoğrafçılıkta etik hususlarının farkında olmak
11) Görüntü çözünürlüğünü ve dosya formatlarını anlayabilme ve fotoğrafçılığı çeşitli çevrimiçi platformlara uyarlayabilme
12) Fotoğrafçılıkta telif hakkı ve fikri mülkiyet konularının farkında olma

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Fotoğrafçılığın Kısa Tarihi
2) Fotoğraf Makinesi
3) Objektif, Odaklama, Diyafram ve Net Alan Derinliği
4) Örtücü ve Işıklama
5) Işığı Anlamak, Aydınlatma Tarzları
6) ara sınav haftası
7) Algılayıcı, Işığın Ölçümü, Histogramın Okunması
8) Filtreler, Flaş
9) Kompozisyon
10) Portreler
11) Soyut Fotoğrafçılık
12) Manzara, Şehir Manzarası ve Mimari Fotoğrafçılığı
13) Belgesel, Sokak ve Aksiyon Fotoğrafçılığı
14) Dijital Görüntü Geliştirme, Baskı ve Sergileme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim Üyesi Notları ve Sunumları/ Lecturer's Notes and Presentations
Diğer Kaynaklar: Kitaplar / Books:
Ang, T. (2016) Digital photographer’s handbook. Penguin Random House. (Original work published 2012)
Lacey, J. (1995) Essential camera skills. Hamlyn.


Web Siteleri / Websites:
https://digital-photography-school.com/
https://independent-photo.com/
https://www.lensculture.com/
https://www.magnumphotos.com/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. 2
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ödevler 6 12
Ara Sınavlar 1 11
Final 1 20
Toplam İş Yükü 127