İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MNG310 | ||||
Ders İsmi: | Sürdürülebilirlik Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL | ||||
Dersi Veren(ler): | Melek Yurdakul | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere iş ortamlarındaki sağlık ve güvenlik düzenlemelerini kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamaktır. İşyeri tehlikelerinin belirlenmesi, değerlendirilmesi ve kontrol edilmesi, proaktif bir güvenlik kültürünün teşvik edilmesi ve ulusal ve uluslararası sağlık ve güvenlik standartlarına uyumun sağlanması konularına odaklanmaktadır. Bu ders, öğrencileri çeşitli sektörlerde etkili sağlık ve güvenlik yönetim sistemleri geliştirmek ve uygulamak için gerekli bilgi ve becerilerle donatmaktadır. |
Dersin İçeriği: | 1. İş sağlığı ve güvenliğine (İSG) giriş 2. İşyeri güvenliğinin tarihsel gelişimi ve yasal çerçevesi 3. İşverenlerin, çalışanların ve güvenlik görevlilerinin rolleri ve sorumlulukları 4. Risk değerlendirme ve tehlike tanımlama teknikleri 5. Kaza önleme ve acil durum müdahale planlaması 6. Güvenlik yönetim sistemleri ve politikaları 7. Ergonomi ve işyeri tasarımı 8. İşyerinde psikolojik sağlık ve stres yönetimi 9. Güvenlik eğitimi ve iletişimi 10. Sağlık ve güvenlik alanında denetim ve sürekli iyileştirme 11. Yerel ve uluslararası iş çevrelerinden vaka çalışmaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sürdürülebilirlik kavramına ilişkin kapsamlı bir bakış açısı geliştirir ve önemini kavrar 2) Sürdürülebilir iş konusunda derinlemesine bir bakış açısına sahip olur 3) Sürdürülebilir yönetimi farklı bakış açılarından eleştirebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında; temel kavramlar | |
2) | Sürdürülebilirliğin tarihçesi | |
3) | İş etiği ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk | |
4) | Sürdürülebilir İşletme Modeli | |
5) | Karbon ayakizi ve Dünya gün aşımı | |
6) | Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri | |
7) | Döngüsel Ekonomi İşletme Modeli | |
8) | Sürdürülebilirlikte inovasyon ve dijitallleşme | |
9) | Sürdürülebilirlik İş Uygulamaları | |
10) | Girişimcilik ve sürdürülebilirlik | |
11) | Stratejik Yönetim ve Sürdürülebilirlik | |
12) | İşletmelerde sürdürülebilirlik dinamikleri | |
13) | Sürdürülebilirlik İş zorlukları | |
14) | Sürdürülebilirlik İş zorlukları |
Ders Notları / Kitaplar: | Goetsch, D. L. (2018). Occupational Safety and Health for Technologists, Engineers, and Managers (8th Edition). Pearson Education. |
Diğer Kaynaklar: | Goetsch, D. L. (2018). Occupational Safety and Health for Technologists, Engineers, and Managers (8th ed.). Pearson Education. Hughes, P., & Ferrett, E. (2016). Introduction to Health and Safety at Work (6th ed.). Routledge. Reese, C. D. (2015). Occupational Health and Safety Management: A Practical Approach (3rd ed.). CRC Press. International Labour Organization (ILO). (2020). Safety and Health at the Heart of the Future of Work: Building on 100 Years of Experience. European Agency for Safety and Health at Work (EU-OSHA). (2022). Occupational Safety and Health in Europe: State and Trends. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |||||||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | 3 |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | 3 |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Sunum | 2 | % 50 |
Projeler | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 48 |