İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MNG407 | ||||
Ders İsmi: | Küresel İş Ortamı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ELİF ÇİÇEKLİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Elif Çiçekli | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı: 1) Öğrencileri uluslararası ticarette çevresel güçler, çevresel tahminler ve çevresel analizlerle tanıştırmak 2) Uluslararası rekabetçi, ekonomik ve teknolojik çevredeki başlıca konuları açıklamak 3) Öğrencileri uluslararası kültürel, demografik ve sosyal çevreyle tanıştırmak 4) Öğrencilere ekolojik çevre konularında bir anlayış kazandırmak 5) Öğrencileri uluslararası siyasi ortam ve hukuki ortamla ilgili konularda bilgilendirmek 6) Öğrencilerin konularıyla ilgili bir yansıma ödevi yazıp göndermelerini sağlamak |
Dersin İçeriği: | Ulaşım, üretim, iletişim ve teknolojideki yenilikler ve gelişmeler gerçek anlamda küresel bir ekonomiyle sonuçlandı. Dünya çapındaki pazarın gelişmesiyle birlikte, iş adamlarının yurtdışında ve sınırlar ötesinde iş yapmanın bazen incelikli nüanslarını anlama ihtiyacı arttı. Uluslararası girişimlerde yer alan geleceğin yöneticileri ve bundan etkilenenler için tasarlanan bu ders, uluslararası iş ortamının temel alanlarını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uluslararası ticarette çevresel güçler, çevresel tahminler ve çevresel analizlerle ilgili temel iş kavramlarını ve uygulamalarını açıklamak 2) Uluslararası iş ortamındaki rekabet güçlerini analiz etmek 3) Uluslararası ekonomik ve teknolojik çevredeki başlıca sorunları açıklamak 4) Uluslararası, kültürel, demografik ve sosyal çevrenin unsurlarını değerlendirmek 5) Uluslararası ticarette uluslararası, ekolojik, politik ve hukuki çevredeki başlıca sorunları tanımlamak 6) Dersin konularıyla ilgili ödev olarak bir yansıma makalesi yazmak ve göndermek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin konularına giriş Uluslararası ticarette çevresel güçlere giriş | |
2) | Uluslararası ticarette çevresel güçler | |
3) | Uluslararası ticarette çevresel tahmin ve analiz | |
4) | Uluslararası rekabet ortamı-1 | |
5) | Uluslararası rekabet ortamı-2 | |
6) | Uluslararası ekonomik ortam | |
7) | Teknolojik ortam | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Ara Sınav Haftası | |
10) | Uluslararası, kültürel, demografik ve sosyal çevre | |
11) | Ekolojik çevre | |
12) | Ödev hakkında detaylı bilgi | |
13) | The international political environment | (Ödevi yüklemek için son tarih) |
14) | Uluslararası yasal ortam | |
15) | Final Sınavı Haftası | |
16) | Final Sınavı Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Brooks, I., Weatherston, J., & Wilkinson G. (2011). The International Business Environment (2nd ed.). Harlow, UK: Financial Times/Prentice Hall.Worthington, I., Britton, C., & Thompson, E. (2019). The Business Environment A Global Perspective (8th ed.). Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | Yüklenen slaytlar/Uploaded slides |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | ||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 2 |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | 2 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 2 |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | 2 |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | 2 |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | 2 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | 2 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 0 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 16 | 0 | 3 | 48 | |||
Ödevler | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 1 | 31 | |||
Final | 1 | 40 | 1 | 41 | |||
Toplam İş Yükü | 131 |