Elektronik Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ELT291 | ||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. YAKUP EROĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; mezun olabilecek öğrencilerin üniversite öğrenimleri ile elde ettikleri bilgi ve tecrübe sonucunda uzmanlaşmak istedikleri alanlarda akademik düzeyde çalışmalar yapabilme bilgi ve yeteneğini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Çalışma teknikleri, konu araştırma, konu seçimi, alan taraması ve taslak içeriği geliştirme, içerik hazırlama, içeriğe göre alan taraması, çalışmanın yazımı, çalışmanın değerlendirilmesi, çalışmanın teslimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Veri toplama yöntemlerini ve veri kaynaklarını araştırmada kullanır. 2) Veri kaynaklarından (kurum kütüphaneleri, kişisel kütüphaneler, web kaynakları vb.) konu araştırması yapar. 3) Literatür taramasına dayalı olarak gerekliyse taslak içeriği düzeltir. 4) Dersin öğretim elemanının görüşleri doğrultusunda içeriği yazılı hale getirir. 5) Çalışmayı içeriğe ve kurallara göre yazar ve yazım esnasında gerekliyse içeriği ve metinleri düzeltir. 6) Çalışmayı teslim edilebilecek hale getirir. 7) Dersin öğretim elemanına çalışmayı teslim eder. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması. YÖNLENDİRİLMİŞ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Yönlendirilmiş Çalışma Yönergesi/Kuralları Veri toplama yöntemleri ve veri kaynakları | |
2) | KONU ARAŞTIRMASI Veri kaynaklarından (kurum kütüphaneleri, kişisel kütüphaneler, web kaynakları vb) konu araştırma Ders Öğretim Elemanı İle ve Sektör Temsilcileriyle Görüşerek Konu Araştırma | |
3) | KONU SEÇİMİ Konu adının belirlenmesi Taslak içeriğin hazırlanması | |
4) | ALAN TARAMASI Yerli ve Yabancı Literatür Taraması Literatür Taramasına Dayalı Olarak Gerekliyse Taslak İçeriğin Düzeltilmesi ( | |
5) | İÇERİK HAZIRLAMA Taslak İçeriğin Kurallara Uygun Şekilde Yazılı Hale Getirilmesi Dersin Öğretim Elemanının Taslak İçerik Konusundaki Görüşlerinin Alınması Dersin Öğretim Elemanının Görüşleri Doğrultusunda İçeriğin Yazılı Hale Getirilmesi | |
6) | PROJE İZLEME 1 TESLİMİ İÇERİĞE GÖRE ALAN TARAMASI YAPMA İçeriğe Göre Yerli ve Yabancı Literatür Taraması Yapma Gerekliyse İçeriği Düzeltme | |
7) | ÇALIŞMANIN YAZIMI Çalışmanın İçeriğe ve Kurallara Göre Yazılması Yazım Esnasında Gerekliyse İçeriğin ve Metinlerin Düzeltilmesi | |
8) | SUNUM | |
9) | ÇALIŞMANIN YAZIMI Çalışmanın İçeriğe ve Kurallara Göre Yazılması Yazım Esnasında Gerekliyse İçeriğin ve Metinlerin Düzeltilmesi | |
10) | ÇALIŞMANIN YAZIMI Çalışmanın İçeriğe ve Kurallara Göre Yazılması Yazım Esnasında Gerekliyse İçeriğin ve Metinlerin Düzeltilmesi | |
11) | ÇALIŞMANIN YAZIMI Çalışmanın İçeriğe ve Kurallara Göre Yazılması Yazım Esnasında Gerekliyse İçeriğin ve Metinlerin Düzeltilmesi | |
12) | ÇALIŞMANIN TESLİM EDİLEBİLECEK HALE GETİRİLMESİ Ders Öğretim Elemanının Tamamlanmış Çalışma İle İlgili Görüşlerinin Alınması Ders Öğretim Elemanının Görüşlerine Göre Çalışmayı Düzeltme Düzeltilmiş Çalışma İle İlgili Olarak Ders Öğretim Elemanın Onayını Alma Onaylanmış Çalışmanın Ciltlenmiş Hale Getirilmesi | |
13) | ÇALIŞMANIN TESLİM EDİLEBİLECEK HALE GETİRİLMESİ Ders Öğretim Elemanının Tamamlanmış Çalışma İle İlgili Görüşlerinin Alınması Ders Öğretim Elemanının Görüşlerine Göre Çalışmayı Düzeltme Düzeltilmiş Çalışma İle İlgili Olarak Ders Öğretim Elemanın Onayını Alma Onaylanmış Çalışmanın Ciltlenmiş Hale Getirilmesi | |
14) | ÇALIŞMANIN TESLİMİ Ders Öğretim Elemanına Çalışmanın Teslim Edilmesi Ders Öğretim Elemanının Teslim Edilmiş Çalışma İle İlgili Değerlendirme Görüşlerinin Alınması | |
15) | SUNUM |
Ders Notları / Kitaplar: | Beta Akademi - Elektrikle Çalışmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği |
Diğer Kaynaklar: | Beta Akademi - Elektrikle Çalışmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
2) İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
4) Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
5) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. | |||||||||||||||||
6) Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
8) Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
9) Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
10) Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
11) Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
12) Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
13) Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
14) Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
15) Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
16) Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
17) Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. | 3 |
2) | İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. | 3 |
3) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. | 3 |
4) | Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. | 3 |
5) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. | |
6) | Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar. | 3 |
7) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. | 3 |
8) | Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek. | 3 |
9) | Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek. | 3 |
10) | Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. | 3 |
11) | Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak. | 3 |
12) | Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek. | 3 |
13) | Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | 3 |
14) | Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek. | 3 |
15) | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. | 2 |
16) | Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. | 3 |
17) | Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 1 | 5 | 5 | 2 | 12 | ||
Laboratuvar | 13 | 2 | 2 | 1 | 65 | ||
Sunum / Seminer | 2 | 8 | 8 | 8 | 48 | ||
Toplam İş Yükü | 125 |