ELT291 Bitirme Projesiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Elektronik TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Elektronik Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELT291
Ders İsmi: Bitirme Projesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. YAKUP EROĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör.
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; mezun olabilecek öğrencilerin üniversite öğrenimleri ile elde ettikleri bilgi ve tecrübe sonucunda uzmanlaşmak istedikleri alanlarda akademik düzeyde çalışmalar yapabilme bilgi ve yeteneğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Çalışma teknikleri, konu araştırma, konu seçimi, alan taraması ve taslak içeriği geliştirme, içerik hazırlama, içeriğe göre alan taraması, çalışmanın yazımı, çalışmanın değerlendirilmesi, çalışmanın teslimi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Veri toplama yöntemlerini ve veri kaynaklarını araştırmada kullanır.
2) Veri kaynaklarından (kurum kütüphaneleri, kişisel kütüphaneler, web kaynakları vb.) konu araştırması yapar.
3) Literatür taramasına dayalı olarak gerekliyse taslak içeriği düzeltir.
4) Dersin öğretim elemanının görüşleri doğrultusunda içeriği yazılı hale getirir.
5) Çalışmayı içeriğe ve kurallara göre yazar ve yazım esnasında gerekliyse içeriği ve metinleri düzeltir.
6) Çalışmayı teslim edilebilecek hale getirir.
7) Dersin öğretim elemanına çalışmayı teslim eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması. YÖNLENDİRİLMİŞ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Yönlendirilmiş Çalışma Yönergesi/Kuralları Veri toplama yöntemleri ve veri kaynakları
2) KONU ARAŞTIRMASI Veri kaynaklarından (kurum kütüphaneleri, kişisel kütüphaneler, web kaynakları vb) konu araştırma Ders Öğretim Elemanı İle ve Sektör Temsilcileriyle Görüşerek Konu Araştırma
3) KONU SEÇİMİ Konu adının belirlenmesi Taslak içeriğin hazırlanması
4) ALAN TARAMASI Yerli ve Yabancı Literatür Taraması Literatür Taramasına Dayalı Olarak Gerekliyse Taslak İçeriğin Düzeltilmesi (
5) İÇERİK HAZIRLAMA Taslak İçeriğin Kurallara Uygun Şekilde Yazılı Hale Getirilmesi Dersin Öğretim Elemanının Taslak İçerik Konusundaki Görüşlerinin Alınması Dersin Öğretim Elemanının Görüşleri Doğrultusunda İçeriğin Yazılı Hale Getirilmesi
6) PROJE İZLEME 1 TESLİMİ İÇERİĞE GÖRE ALAN TARAMASI YAPMA İçeriğe Göre Yerli ve Yabancı Literatür Taraması Yapma Gerekliyse İçeriği Düzeltme
7) ÇALIŞMANIN YAZIMI Çalışmanın İçeriğe ve Kurallara Göre Yazılması Yazım Esnasında Gerekliyse İçeriğin ve Metinlerin Düzeltilmesi
8) SUNUM
9) ÇALIŞMANIN YAZIMI Çalışmanın İçeriğe ve Kurallara Göre Yazılması Yazım Esnasında Gerekliyse İçeriğin ve Metinlerin Düzeltilmesi
10) ÇALIŞMANIN YAZIMI Çalışmanın İçeriğe ve Kurallara Göre Yazılması Yazım Esnasında Gerekliyse İçeriğin ve Metinlerin Düzeltilmesi
11) ÇALIŞMANIN YAZIMI Çalışmanın İçeriğe ve Kurallara Göre Yazılması Yazım Esnasında Gerekliyse İçeriğin ve Metinlerin Düzeltilmesi
12) ÇALIŞMANIN TESLİM EDİLEBİLECEK HALE GETİRİLMESİ Ders Öğretim Elemanının Tamamlanmış Çalışma İle İlgili Görüşlerinin Alınması Ders Öğretim Elemanının Görüşlerine Göre Çalışmayı Düzeltme Düzeltilmiş Çalışma İle İlgili Olarak Ders Öğretim Elemanın Onayını Alma Onaylanmış Çalışmanın Ciltlenmiş Hale Getirilmesi
13) ÇALIŞMANIN TESLİM EDİLEBİLECEK HALE GETİRİLMESİ Ders Öğretim Elemanının Tamamlanmış Çalışma İle İlgili Görüşlerinin Alınması Ders Öğretim Elemanının Görüşlerine Göre Çalışmayı Düzeltme Düzeltilmiş Çalışma İle İlgili Olarak Ders Öğretim Elemanın Onayını Alma Onaylanmış Çalışmanın Ciltlenmiş Hale Getirilmesi
14) ÇALIŞMANIN TESLİMİ Ders Öğretim Elemanına Çalışmanın Teslim Edilmesi Ders Öğretim Elemanının Teslim Edilmiş Çalışma İle İlgili Değerlendirme Görüşlerinin Alınması
15) SUNUM

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Beta Akademi - Elektrikle Çalışmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği
Diğer Kaynaklar: Beta Akademi - Elektrikle Çalışmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. 3 3 3 3 3 3 3
2) İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. 3 3 3 3 3 3 3
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. 3 3 3 3 3 3 3
4) Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. 3 3 3 3 3 3 3
5) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak.
6) Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar. 3 3 3 3 3 3 3
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. 3 3 3 3 3 3 3
8) Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek. 3 3 3 3 3 3 3
9) Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek. 3 3 3 3 3 3 3
10) Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. 3 3 3 3 3 3 3
11) Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak. 3 3 3 3 3 3 3
12) Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek. 3 3 3 3 3 3 3
13) Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 3 3 3 3 3 3 3
14) Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek. 3 3 3 3 3 3 3
15) Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. 2 2 2 2 2 2 2
16) Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. 3 3 3 3 3 3 3
17) Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. 3 3 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. 3
2) İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. 3
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. 3
4) Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. 3
5) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak.
6) Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar. 3
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. 3
8) Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek. 3
9) Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek. 3
10) Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. 3
11) Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak. 3
12) Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek. 3
13) Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 3
14) Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek. 3
15) Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. 2
16) Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. 3
17) Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 1 5 5 2 12
Laboratuvar 13 2 2 1 65
Sunum / Seminer 2 8 8 8 48
Toplam İş Yükü 125