Mimari Tasarım (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ARCH5001 | ||||
Ders İsmi: | Mimarlıkta Dekolonyal Düşünce | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ZEHRA TONBUL | ||||
Dersi Veren(ler): | Zehra Tonbul | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mimarlık düşüncesini Batı merkezli bakışlardan bağımsız olarak değerlendirmek, araştırmak; farklı kültür ve coğrafyalardaki mimari yaklaşımları tarihi ve güncel mimari düşünce pratiğine dahil etmek. |
Dersin İçeriği: | Postkolonyal ve dekolonyal teori okumaları; mimarlık düşüncesi açısından değerlendirilmesi; farklı kültür ve coğrafya mimari yaklaşımlarının araştırılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlığı düşünsel, eleştirel bir alan olarak görmek, 2) Mimarlık düşüncesini başka disiplin düşünceleri ile birlikte üretmek, 3) Global ve dekolonyal mimarlık düşüncesi üretmek, |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Ders Tanıtımı | |
2) | Mimarlık Tarihyazımında Batı merkeziyetçilik | |
3) | Kolonyal Kabinelerden Müzeye | |
4) | Kolonializm, Postkolonializm Kuramları | |
5) | Mimarlıkta Dekolonyalizm Düşüncesi | |
6) | Mimarlık Teorisi metinlerinde Batı-dışı Mimarlıklar | |
7) | Mimarlık Eleştirisi ve Batı-dışı Mimarlıklar | |
8) | Batı dışı Mimarlıklar | |
9) | Batı Dışı Mimarlıklar | |
10) | Araştırma Konusu seçimi | |
11) | Makale Oluşturma ve Bibliyografya geliştirme | |
12) | Literatür Araştırması | |
13) | Makale Oluşturma ve Bibliyografya Geliştirme | |
14) | Seminer |
Ders Notları / Kitaplar: | Alessandro Petti, Sandi Hilal, Eyal Weizman, Architecture After Revolution, Decolonizing Architecture Art Residency (Program), MIT Press, 2013. Aníbal Arregui, Gesa Mackenthun, Stephanie Wodianka, DEcolonial Heritage: Natures, Cultures, and the Asymmetries of Memory, Waxmann Verlag, 2018. |
Diğer Kaynaklar: | Pauline Bachmann, Melanie Klein, Tomoko Mamine, Georg Vasold, Art/histories in Transcultural Dynamics: Narratives, Concepts, and Practices at Work, 20th and 21st Centuries,Wilhelm Fink, Brill Deutschland, 2017 Zehra Tonbul, “Museum as Textum: Orhan Pamuk's Museum of Innocence,” with Van Synghel, Koen, in E. Troelenberg, M. Savonia (eds.) Images of the Art Museum: Connecting Gaze and Discourse in the History of Museology, Berlin, Boston. Walter de Gruyter, Series: Contact Zones (Book 3), 2017. Zehra Tonbul, “From Strzygowski’s ‘Orient oder Rom’ to Hans Sedlmayr’s ‘Closest Orient’,” Journal of Art Historiography, December 2020. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | |||||||||
2) Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | |||||||||
3) Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | |||||||||
4) Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | |||||||||
5) Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | |||||||||
6) Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | |||||||||
7) Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | |||||||||
8) Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | |||||||||
9) Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 |
2) | Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 3 |
3) | Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 2 |
4) | Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 2 |
5) | Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 2 |
6) | Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | 2 |
7) | Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | 1 |
8) | Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 2 |
9) | Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 115 |
Toplam İş Yükü | 157 |