MIM6008 Mimarlık, Doğa ve Ekoloji Tartışmalarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (DR)

Önizleme

Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIM6008
Ders İsmi: Mimarlık, Doğa ve Ekoloji Tartışmaları
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ABDULLAH UĞUR TANYELİ
Dersi Veren(ler): -
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, iklim değişikliği, ekosistem bozulması, sosyal eşitlik ve ekonomik kargaşa gibi çeşitli zorluklara yanıt arar.
Dersin İçeriği: Karbon sonrası dönemde mimarlığın değişimini ve sürekliliğini tartışmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Teknolojiye dair eleştirel bakış geliştirmek ve teknoloji-toplum ilişkisini incelemek
2) • Bilgi teknolojileri ve hesaplama alanına ait güncel kavramlara dair anlayış geliştirmek
3) Sibernetik, yapay zeka ve tasarım, yaratıcılık, doğa, beden, yer ve gerçeklikle ilişkili uygulama ve yaratıcı pratiklere karşı eleştirel anlayış geliştirmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Tartışma Lawson, B., (1996), “Building Materials Energy and the Environment: Toward Ecologically Sustainable Development, Australian Institute of Architects, Canberra.
3) Tartışma Marcus Hackel, A. Hackel. 2019. Architecture, Ecology and Economy: Synergy or Contradiction?
4) Tartışma Battle, G. Ve Mc.Carthy, C., (1996). “Multi-source Synthesis: Embodied Energy”, Architectural Design, Cilt:66 (Sayı:11–12) : V
5) Tartışma Y. Joye. 2007. Architectural Lessons from Environmental Psychology: The Case of Biophilic Architecture
6) Tartışma Claus Bech-Danielsen. 2003. Ecological reflections in unbounded architecture
7) Tartışma A. Harrison. 2013. Architectural Theories of the Environment : Posthuman Territory
8) Tartışma J. L. Gould, C. G. Gould. 2007. Animal Architects: Building and the Evolution of Intelligence

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: J. Steele. 2005. Ecological Architecture: A Critical History
Diğer Kaynaklar: Hahn Joh. 2006. The Ecological Paradigm in Architecture
Didem Bayındır, Mine Yıldırım. 2022. Ekoloji: Bir Arada Yaşamın Geleceği

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) - Mimarlık pratiğindeki ve düşüncesindeki yeni değişimlerin bilincine varmak ve bu değişimleri eleştirel olarak sorgulayabilme
2) - Mimarlık-mühendislik bütünleşmesinin uzanımlarını kavrama ve yorumlama becerisi kazanma
3) - Mimarlık-sosyal bilimler diyaloğunun zorunluluğunu fark etmek ve sunduğu imkanların kullanımının gerekliliğini anlayarak özgün araştırmaların üretilmesi
4) - Kuramsal etkinliğin mimarlık pratiğine dışsal olmadığının, aksine onun asli bileşeni olduğunun bilincine varmak
5) - Kişisel tercih ve ilgilere göre biçimlenmiş güncel bir mesleki bilgi alanı inşa etme ve onun içinde çalışabilme becerisi geliştirmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Mimarlık pratiğindeki ve düşüncesindeki yeni değişimlerin bilincine varmak ve bu değişimleri eleştirel olarak sorgulayabilme
2) - Mimarlık-mühendislik bütünleşmesinin uzanımlarını kavrama ve yorumlama becerisi kazanma
3) - Mimarlık-sosyal bilimler diyaloğunun zorunluluğunu fark etmek ve sunduğu imkanların kullanımının gerekliliğini anlayarak özgün araştırmaların üretilmesi
4) - Kuramsal etkinliğin mimarlık pratiğine dışsal olmadığının, aksine onun asli bileşeni olduğunun bilincine varmak
5) - Kişisel tercih ve ilgilere göre biçimlenmiş güncel bir mesleki bilgi alanı inşa etme ve onun içinde çalışabilme becerisi geliştirmek

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100