Mimarlık (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | MIM6008 | ||||
Ders İsmi: | Mimarlık, Doğa ve Ekoloji Tartışmaları | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ABDULLAH UĞUR TANYELİ | ||||
Dersi Veren(ler): | - | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, iklim değişikliği, ekosistem bozulması, sosyal eşitlik ve ekonomik kargaşa gibi çeşitli zorluklara yanıt arar. |
Dersin İçeriği: | Karbon sonrası dönemde mimarlığın değişimini ve sürekliliğini tartışmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Teknolojiye dair eleştirel bakış geliştirmek ve teknoloji-toplum ilişkisini incelemek 2) • Bilgi teknolojileri ve hesaplama alanına ait güncel kavramlara dair anlayış geliştirmek 3) Sibernetik, yapay zeka ve tasarım, yaratıcılık, doğa, beden, yer ve gerçeklikle ilişkili uygulama ve yaratıcı pratiklere karşı eleştirel anlayış geliştirmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Tartışma | Lawson, B., (1996), “Building Materials Energy and the Environment: Toward Ecologically Sustainable Development, Australian Institute of Architects, Canberra. |
3) | Tartışma | Marcus Hackel, A. Hackel. 2019. Architecture, Ecology and Economy: Synergy or Contradiction? |
4) | Tartışma | Battle, G. Ve Mc.Carthy, C., (1996). “Multi-source Synthesis: Embodied Energy”, Architectural Design, Cilt:66 (Sayı:11–12) : V |
5) | Tartışma | Y. Joye. 2007. Architectural Lessons from Environmental Psychology: The Case of Biophilic Architecture |
6) | Tartışma | Claus Bech-Danielsen. 2003. Ecological reflections in unbounded architecture |
7) | Tartışma | A. Harrison. 2013. Architectural Theories of the Environment : Posthuman Territory |
8) | Tartışma | J. L. Gould, C. G. Gould. 2007. Animal Architects: Building and the Evolution of Intelligence |
Ders Notları / Kitaplar: | J. Steele. 2005. Ecological Architecture: A Critical History |
Diğer Kaynaklar: | Hahn Joh. 2006. The Ecological Paradigm in Architecture Didem Bayındır, Mine Yıldırım. 2022. Ekoloji: Bir Arada Yaşamın Geleceği |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) - Mimarlık pratiğindeki ve düşüncesindeki yeni değişimlerin bilincine varmak ve bu değişimleri eleştirel olarak sorgulayabilme | |||||
2) - Mimarlık-mühendislik bütünleşmesinin uzanımlarını kavrama ve yorumlama becerisi kazanma | |||||
3) - Mimarlık-sosyal bilimler diyaloğunun zorunluluğunu fark etmek ve sunduğu imkanların kullanımının gerekliliğini anlayarak özgün araştırmaların üretilmesi | |||||
4) - Kuramsal etkinliğin mimarlık pratiğine dışsal olmadığının, aksine onun asli bileşeni olduğunun bilincine varmak | |||||
5) - Kişisel tercih ve ilgilere göre biçimlenmiş güncel bir mesleki bilgi alanı inşa etme ve onun içinde çalışabilme becerisi geliştirmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Mimarlık pratiğindeki ve düşüncesindeki yeni değişimlerin bilincine varmak ve bu değişimleri eleştirel olarak sorgulayabilme | |
2) | - Mimarlık-mühendislik bütünleşmesinin uzanımlarını kavrama ve yorumlama becerisi kazanma | |
3) | - Mimarlık-sosyal bilimler diyaloğunun zorunluluğunu fark etmek ve sunduğu imkanların kullanımının gerekliliğini anlayarak özgün araştırmaların üretilmesi | |
4) | - Kuramsal etkinliğin mimarlık pratiğine dışsal olmadığının, aksine onun asli bileşeni olduğunun bilincine varmak | |
5) | - Kişisel tercih ve ilgilere göre biçimlenmiş güncel bir mesleki bilgi alanı inşa etme ve onun içinde çalışabilme becerisi geliştirmek |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |