Mimarlık (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | MIM6003 | ||||
Ders İsmi: | Barınma Kuramı | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BANU ÖZKAZANÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Banu Özkazanç | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Modernite ve barınma ilişkisini mimarlık, sosyoloji, coğrafya, antropoloji ve ekonomi alanlarının kesişiminde incelemek, anlamak ve tartışmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders barınma kavramına modernite bağlamında iki farklı perspektifte odaklanmaktadır: fiziksel mekan olarak konut ve yerleşme kültürü. Modern konut üretimi ve ekonomisinin temelleri, konut rejiminin aktörleri, farklı coğrafyalardaki konut mikro-politikaları, konut profesyonelleri ve toplum aracılığı ile üretilen konut ideası tartışma başlıkları arasında yer almaktadır. Konut ve yerleşmeye dair normatif zihniyet örüntülerini inşa eden kategorizasyon, istatistik, tipoloji, standart gibi başlıklar derinlemesine incelenecektir. Barınma üzerine üretilmiş metin ve çalışmalar ise verimli bir tartışma ortamı için araçsallaştırılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Barınma konusunu daha geniş bir çerçevede anlayabilme ve tartışabilme imkanına ve becerisine erişmek. 2) Modern konut üretimi ve ekonomisinin temelleri, konut rejiminin aktörleri, farklı coğrafyalardaki konut mikro-politikaları, konut ideası hakkında derinlikli bilgi sahibi olmak. 3) Barınma kuramına dair temel metinlere hakim olmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Barınmaya Dair Kavramlar | |
2) | Konutu İcad Etmek - Modern bir Konstrüksiyon | |
3) | Ev - Modern bir İdea | |
4) | Ekonomik bir Gerçeklik Olarak Konut | |
5) | Konut Üretimi: Standartlar & Tipoloji ve Mevcut Konut Rejimi ile İlişkisi | |
6) | Barınmadan Dışlanma: Mekanizmalar / Demografi / Mücadeleler | |
7) | Evsizlik | |
8) | Sosyal Konut Üzerine Tartışmalar | |
9) | Barınma Meselesinde bir Başlık: Domestisite / Emeğin Yeniden Üretimi | |
10) | Barınma Meselesinde bir Başlık: Yerleşiklik / Göçebelik & Mülkiyet | |
11) | Metropol ve Barınma: Coğrafyanın Ayrışması Üzerine bir Tartışma | |
12) | Dönem Ödevi Sunumları | |
13) | Dönem Ödevi Sunumları | |
14) | Dönem Ödevi Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Rapoport, A. (1969). House Form and Culture. New Jersey: Prentice-Hall Inc. Rybczynski, W (1986). Home: A Short History of an Idea. New York: Penguin Books. Briganti C. & Mezei K. Ed (2012). The Domestic Space Reader. Toronto: University of Toronto Press. Lane B. M. Ed (2007). Housing and Dwelling: Perspective on Modern Domestic Architecture. New York: Routledge. Hayden D. (1982). The Grand Domestic Revolution: A History of Feminist Designs for American Homes, Neighborhoods and Cities. London: MIT Press. |
Diğer Kaynaklar: | Rapoport, A. (1969). House Form and Culture. New Jersey: Prentice-Hall Inc. Rybczynski, W (1986). Home: A Short History of an Idea. New York: Penguin Books. Briganti C. & Mezei K. Ed (2012). The Domestic Space Reader. Toronto: University of Toronto Press. Lane B. M. Ed (2007). Housing and Dwelling: Perspective on Modern Domestic Architecture. New York: Routledge. Hayden D. (1982). The Grand Domestic Revolution: A History of Feminist Designs for American Homes, Neighborhoods and Cities. London: MIT Press. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) - Mimarlık pratiğindeki ve düşüncesindeki yeni değişimlerin bilincine varmak ve bu değişimleri eleştirel olarak sorgulayabilme | |||||
2) - Mimarlık-mühendislik bütünleşmesinin uzanımlarını kavrama ve yorumlama becerisi kazanma | |||||
3) - Mimarlık-sosyal bilimler diyaloğunun zorunluluğunu fark etmek ve sunduğu imkanların kullanımının gerekliliğini anlayarak özgün araştırmaların üretilmesi | |||||
4) - Kuramsal etkinliğin mimarlık pratiğine dışsal olmadığının, aksine onun asli bileşeni olduğunun bilincine varmak | |||||
5) - Kişisel tercih ve ilgilere göre biçimlenmiş güncel bir mesleki bilgi alanı inşa etme ve onun içinde çalışabilme becerisi geliştirmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Mimarlık pratiğindeki ve düşüncesindeki yeni değişimlerin bilincine varmak ve bu değişimleri eleştirel olarak sorgulayabilme | |
2) | - Mimarlık-mühendislik bütünleşmesinin uzanımlarını kavrama ve yorumlama becerisi kazanma | |
3) | - Mimarlık-sosyal bilimler diyaloğunun zorunluluğunu fark etmek ve sunduğu imkanların kullanımının gerekliliğini anlayarak özgün araştırmaların üretilmesi | |
4) | - Kuramsal etkinliğin mimarlık pratiğine dışsal olmadığının, aksine onun asli bileşeni olduğunun bilincine varmak | |
5) | - Kişisel tercih ve ilgilere göre biçimlenmiş güncel bir mesleki bilgi alanı inşa etme ve onun içinde çalışabilme becerisi geliştirmek |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 112 |
Final | 4 | 45 |
Toplam İş Yükü | 199 |