Mimarlık (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | MIM6401 | ||||
Ders İsmi: | Doktora Tezi 3 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ZEHRA TONBUL | ||||
Dersi Veren(ler): | Uğur Tanyeli, Arzu Erdem, Ferhan Yürekli, Zehra Tonbul, Banu Özkazanç, Hale Sinirlioğlu, Erkan Kambek | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencinin akademik araştırma ve yazım becerilerinin gelişmesi. |
Dersin İçeriği: | 4. döneminin sonunda derslerini başarıyla tamamlayan, doktora yeterlik sınavını kazanan ve tez önerisi kabul edilen öğrenci doktora tezine başlar. Süreci danışmanı ile birlikte yürütür, tez izleme komitesinin onayı için periyodik olarak sunum yapar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlığı bir akademik çalışma alanı olarak inceleyebilme ve düşünceler üretme becerisi edinmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | - |
1) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | - |
1) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | - |
1) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | - |
1) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | - |
1) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | - |
1) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | - |
1) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | - |
1) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | - |
1) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | - |
1) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | - |
1) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | - |
Ders Notları / Kitaplar: | YOK |
Diğer Kaynaklar: | YOK |
Course Learning Outcomes | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) - Mimarlık pratiğindeki ve düşüncesindeki yeni değişimlerin bilincine varmak ve bu değişimleri eleştirel olarak sorgulayabilme | 3 | ||||
2) - Mimarlık-mühendislik bütünleşmesinin uzanımlarını kavrama ve yorumlama becerisi kazanma | 3 | ||||
3) - Mimarlık-sosyal bilimler diyaloğunun zorunluluğunu fark etmek ve sunduğu imkanların kullanımının gerekliliğini anlayarak özgün araştırmaların üretilmesi | 2 | ||||
4) - Kuramsal etkinliğin mimarlık pratiğine dışsal olmadığının, aksine onun asli bileşeni olduğunun bilincine varmak | 2 | ||||
5) - Kişisel tercih ve ilgilere göre biçimlenmiş güncel bir mesleki bilgi alanı inşa etme ve onun içinde çalışabilme becerisi geliştirmek | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Mimarlık pratiğindeki ve düşüncesindeki yeni değişimlerin bilincine varmak ve bu değişimleri eleştirel olarak sorgulayabilme | 3 |
2) | - Mimarlık-mühendislik bütünleşmesinin uzanımlarını kavrama ve yorumlama becerisi kazanma | 2 |
3) | - Mimarlık-sosyal bilimler diyaloğunun zorunluluğunu fark etmek ve sunduğu imkanların kullanımının gerekliliğini anlayarak özgün araştırmaların üretilmesi | 3 |
4) | - Kuramsal etkinliğin mimarlık pratiğine dışsal olmadığının, aksine onun asli bileşeni olduğunun bilincine varmak | 3 |
5) | - Kişisel tercih ve ilgilere göre biçimlenmiş güncel bir mesleki bilgi alanı inşa etme ve onun içinde çalışabilme becerisi geliştirmek | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 300 |
Toplam İş Yükü | 300 |