BST024 Temel C Programlamaİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST024
Ders İsmi: Temel C Programlama
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. HÜSEYİN GÖKAL
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. ALPER AKOĞUZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, herhangi bir problemin çözümü için gerekli ilke ve
evreleri kavrayarak algoritmik düşünce tarzını benimseyebilmektir.
Sahip olunun bu algoritmik düşünce tarzı ile problemler için
geliştirilen çözümleri, gerektiğinde temel programlama yapılarını
kullanarak akış diyagramları üzerinde gösterebilmek ve öğretim
için kullanılan programlama dili üzerinde kodlayabilmektir
Dersin İçeriği: Bilgisayarın tanımı, tarihçesi ve veri işlemesi
Donanım Birimleri
Yazılım Birimleri, İşletim sistemleri ve görevleri
Bilgisayar aritmetiği, Kayan noktalı sayı sistemi
Normalleştirilmiş bilimsel gösterim, Makine sayısı
Kayan nokta hata analizi, Kararlı-Kararsız hesaplamalar
Bilgisayar Programı geliştirme aşamaları, Programlama Dilleri
Algoritmaya giriş
Akış diyagramı, Algoritmada değişken, sayaç kavramları
Algoritmada aritmetik gösterimler, Mantıksal işlemler
Quick Basic programlama diline giriş- Hazır Fonksiyonlar
Input-Print-Cls komutları
Karar Komut yapıları; If Then, If Then Else,..

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir problemi tanımlar. Kritik noktaları belirler, problemi parçalara böler.
2) Problemin her kısmı için algoritmaları düşünür, yazar, akış şemaları haline dönüştürür, test eder ve hataları bulur.
3) Akış diyagramını hazırladığı çözümün kodlanacağı programlama ortamını tanır. Bu ortamda saklama, çağırma gibi temel işlemleri yapar.
4) Programı çalıştırıp test eder. Söz dizim ve çalışma anı hatalarını giderir.
5) Dizilerin ne amaçla kullanıldığını bilir, dizileri program içerisinde gerektiği şekilde tanımlar, değer atar ve sıralar.
6) Alt program kullanmanın gerekliliğini bilir, bir altprogram tasarlar ve parametreleri ile birlikte hatasız yazar. Bunu birkaç değişik altprogramdan çağırır ve sonucunu kullanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Algoritma Kavramı ve Problem Çözme İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab
2) Akış Diyagramları ve Temel Programlama Yapıları (Operatörler, Değişken ve Sabitler, Akış Kontrol Mekanizmaları) İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab
3) Dil Bağımsız Programlama Ortamları Üzerinde Kodlama (Flowchart, Code Monkey, Scratch) İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab
4) Görsel Programlama Bileşenleri ve Olay Tabanlı Programlamaya Giriş (Temel Nesneler ve Temel Olaylar) İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab
5) Operatörleri Kullanmak, Değişken ve Sabitlerle Çalışmak İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab
6) Karar Yapıları ve Temel Hata Yakalama İşlemleri İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab
7) Döngüler İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab
8) Vize Sınavı İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab Öğretim Elemanı Ders Notları
9) Dinamik Diziler İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab
10) Liste Yapıları İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab
11) Nesne Tabanlı Programlamanın Temelleri (Sınıf ve Nesne Kavramları) İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab
12) Alt Programlar İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab
13) Programlama Teknikleri – I (Tag Özelliği ve Sender Parametresi Uygulamaları) İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab
14) Programlama Teknikleri – II (ArrayList ve Liste Yapıları Uygulamaları) İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab
15) Final Sınavı İ.Onur Sığırcı TEMEL C PROGRAMLAMA Kodlab Öğretim Elemanı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 0 0
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 100