Sinema ve Televizyon (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | CAT5101 | ||||
Ders İsmi: | İleri Metin Çözümlemeleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EMİR ORHAN KILIÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Asst. Prof. Emir Orhan Kılıç | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin içeriğinde, yazılı ve görsel metinlerin anlamlandırılması, bunun aktarılması ve üretiminin yeniden yapılarak hedef kitle üzerinde istenen etkiyi bırakmak için yapılan tasarımların çeşitli açılardan katman katman çözümlemesi yer almaktadır. Durağan ve devingen iletilerin irdeleneceği derste kültür, teknoloji, sanat, kullanılan iletişim araçları ile bütünleşik olarak değerlendirilecektir. Ders, öğrencilere metin analizi becerilerini ileri düzeye taşıma amacı güder. Bu bağlamda, karmaşık metinleri anlama, çözümleme ve yorumlama yeteneklerini geliştirmeyi hedefler. Ders, öğrencilere farklı metin türleri üzerinde derinlemesine analiz yapma, eleştirel düşünme becerilerini geliştirme, ve metinlerin kültürel, tarihsel ve sosyal bağlamda nasıl anlaşılabileceğini anlama konularına odaklanabilir. |
Dersin İçeriği: | Week 1: Introduction & Meeting Week 2: Philosophy and Text : How to read a text? What is text (living or unanimate)? Week 3: 36 Dramatic Situations by Georges Polti & Intertextuality Week 4: “The Death of the Author” by Roland Barthes & “Suspension of Disbelief” by S. T. Coleridge Week 5: Communist Manifest: Subtext, World of the Play, Idealism, Reading between the Lines Week 6: Structuralism and Linguistics Week 7: Derrida and Deconstruction Week 8: Midterm Week 9: Art of Storytelling: Tragedy and Comedy Week 10: Journey of the Hero by Joseph Campbell Week 11: Magna Carta, Gettysburg Address & American Declaration of Independence Week 12: Discussing William Shakespeare and Post-Colonial Literature Week 13: Holy Books and Discourse Week 14: Final Recap |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Karmaşık Yorumları Sentezler ve İfade Eder 2) İleri Analitik Tekniklerde Ustalaşır 3) Görsel sanatları bir metin olarak öğrenir ve tarihsel olarak analiz edebilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: Giriş ve Tanışma | Critical Theory Today: A User-Friendly Guide by Lois Tyson |
Ders Notları / Kitaplar: | "An Introduction to Discourse Analysis: Theory and Method" by James Paul Gee "Literature and the Writing Process" by Elizabeth McMahan, Susan X. Day, and Robert W. Funk "Critical Theory Today: A User-Friendly Guide" by Lois Tyson "Ways of Reading: An Anthology for Writers" by David Bartholomae and Anthony Petrosky |
Diğer Kaynaklar: | "An Introduction to Discourse Analysis: Theory and Method" by James Paul Gee "Literature and the Writing Process" by Elizabeth McMahan, Susan X. Day, and Robert W. Funk "Critical Theory Today: A User-Friendly Guide" by Lois Tyson "Ways of Reading: An Anthology for Writers" by David Bartholomae and Anthony Petrosky |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
7) Bu programdan mezun olacak öğrencilerin Sinema ve Televizyon sektörünün gerektirdiği güncel meslekî bilgi ve birikimi edinmenin yanı sıra, söz konusu bilgi ve birikimi yeni şartlara uyarlayabilecek donanımı kazanmış, iletişim sistemlerinin toplumsal, siyasi, kültürel ve ekonomik etkilerini çözümleyebilecek, sosyal bilimler formasyonu güçlü, eleştirel bakış açısına sahip, meslekî etikle donanmış, toplumsal olaylar karşısında duyarlı, farklılıklara saygı gösteren, yeni bakış açılarına açık, kendi sorularını sorabilen, ülkemizdeki ve dünyadaki gelişmeleri izleyen, toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik gerçeklikleri anlamaya çalışan, Türkçe ve İngilizce okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerine sahip, disiplinlerarası düşünce tarzını benimsemiş bireyler olmaları hedeflenmektedir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
7) | Bu programdan mezun olacak öğrencilerin Sinema ve Televizyon sektörünün gerektirdiği güncel meslekî bilgi ve birikimi edinmenin yanı sıra, söz konusu bilgi ve birikimi yeni şartlara uyarlayabilecek donanımı kazanmış, iletişim sistemlerinin toplumsal, siyasi, kültürel ve ekonomik etkilerini çözümleyebilecek, sosyal bilimler formasyonu güçlü, eleştirel bakış açısına sahip, meslekî etikle donanmış, toplumsal olaylar karşısında duyarlı, farklılıklara saygı gösteren, yeni bakış açılarına açık, kendi sorularını sorabilen, ülkemizdeki ve dünyadaki gelişmeleri izleyen, toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik gerçeklikleri anlamaya çalışan, Türkçe ve İngilizce okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerine sahip, disiplinlerarası düşünce tarzını benimsemiş bireyler olmaları hedeflenmektedir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 3 | % 40 |
Final | 3 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 51 |