Dersin Amacı: |
Öğrenciye ebelik mesleğinin gelişimini, bireysel ve mesleki değerleri, profesyonel sorumlulukları öğretmek ve ebelik mesleği konusunda bilinçlendirip, meslek beğenisini geliştirerek yüksek öğrenme uyumunu kolaylaştırmak. |
Dersin İçeriği: |
Ebeliğin tanımı ve sosyolojik özellikleri, Ebelikte temel kavramlar (İnsan, Aile, Çevre), Dünya’da ebeliğin tarihsel gelişimi, Türkiye’de ebeliğin tarihsel gelişimi, Ebelik eğitiminin amaç ve felsefesi, Ebelik ve Avrupa Birliği, Ebelerin görev, yetki ve sorumlulukları, Türkiye’de sağlık hizmetlerinin gelişimi, Ebelikte mesleki örgütlenme ve meslek etiği, Vizyon ve misyon. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ebeliğin tanımı |
yoktur |
2) |
Dünyada ve Türkiyede ebelik tarihi |
yoktur |
3) |
Ebelikte Teorik Unsurlara Giriş |
yoktur |
4) |
Birey, aile, etik, ahlak, kültür, toplum, çevre, sağlık ve hastalık kavramları |
yoktur |
5) |
Ebelik: Felsefesi, kavramsal modelleri, paradigma, kuram |
yoktur |
6) |
Ebelik bakımına model ve kuramların etkileri |
yoktur |
7) |
Ebelikte Kuramcılar: Reva Rubin |
yoktur |
8) |
Ebelikte Kuramcılar: Ramona T. Mercer |
yoktur |
9) |
Ebelikte Kuramcılar: Ela-Joy Lehrman, Jean Ball |
yoktur |
10) |
Ebelikte Kuramcılar: Ernestein Wiedenbach |
yoktur |
11) |
Ebelik uygulamalarında teori geliştirmede yaklaşımlar |
yoktur |
12) |
Ebelik uygulamalarında teori geliştirme aşamaları |
yoktur |
13) |
Kuram ve model içeren araştırma örnekleri |
yoktur |
14) |
Kuram ve model içeren araştırma örnekleri |
yoktur |
15) |
ödev sunumları |
yoktur |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır. |
3 |
2) |
Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar |
3 |
3) |
Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular |
3 |
4) |
Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir |
3 |
5) |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır |
3 |
6) |
Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar |
3 |