EBE6101 Obstetrik Aciller Ve Bakım Yönetimiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Ebelik (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ebelik (DR)

Önizleme

Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EBE6101
Ders İsmi: Obstetrik Aciller Ve Bakım Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. ELİF BALKAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Refika Genç Koyucu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel ve Kapsamlı Acil Obstetrik Bakım hizmeti sunan kuruluşlarda ekip anlayışı içinde hizmet sunan ve alanların hakları gözetilerek anne ve bebeğin doğum öncesi, doğum, doğum sonrası döneminde yaşamını tehdit eden komplikasyonlarını tanıma, yönetebilme bilgi ve becerisi kazanmak.
Dersin İçeriği: Acil Obsterik Bakımın Sisteminin Tanımı, Acil Obstetrik Bakım Hizmetlerinde Kalite Yaklaşımı, Kullanıcı Hakları, Hizmet Standartları ve Hizmet Sunumunda Ekip Yaklaşımı, Acil obstetrik bakımda İletişim ve Danışmanlık, Obstetrik Problemleri Çözme Yaklaşımı, Gebelikte Hipertansif Bozukluklar ve yönetimi, Erkenve Geç Gebelik Komplikasyonları, Gebelikte Kanama Yönetimi (Hafif, Orta, ağır ve Doğum sonu Kanama Yönetimi)Acil Obstetrik Bakımda Ateş ve Enfeksiyon Yönetimi, Güvenli Kan Nakli İlerlemeyen Travayın Yönetimi, Genetik ve Prenatal Tanı Yöntemleri, Fetal Sağlığı Değerlendirme, Prenatal Dönemi Etkileyen Sağlık Sorunları, Doğum İzleminde Partograf Kullanımı, Yenidoğan acillerinin yönetimi ve Obstetrik Triaj konularını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) AOB sistemini tanımlayabilmeli
2) Acil Obstetrik vakalarını protokollara göre hızlı değerlendirebilmeli

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Acil Obsterik Bakımın Sisteminin Tanımı, Acil Obstetrik Bakım Hizmetlerinde Kalite Yaklaşımı ilgili ders notları
2) Kullanıcı Hakları, Hizmet Standartları ve Hizmet Sunumunda Ekip Yaklaşımı ilgili ders notları
3) Acil obstetrik bakımda İletişim ve Danışmanlık ilgili ders notları
4) Obstetrik Problemleri Çözme Yaklaşımı ilgili ders notları
5) Gebelikte Kanama Yönetimi (Hafif, Orta, ağır ve Doğum sonu Kanama Yönetimi) ilgili ders notları
6) Erken ve Geç Gebelik Komplikasyonları ilgili ders notları
7) Gebelikte Hipertansif Bozukluklar ve yönetimi ilgili ders notları
8) Ara sınav yok
9) Acil Obstetrik Bakımda Ateş ve Enfeksiyon Yönetimi, Güvenli Kan Nakli ilgili ders notları
10) İlerlemeyen travayın yönetimi ilgili ders notları
11) Genetik ve Prenatal Tanı Yöntemleri ilgili ders notları
12) Fetal Sağlığı Değerlendirme ilgili ders notları
13) Prenatal Dönemi Etkileyen Sağlık Sorunları ilgili ders notları
14) Doğum İzleminde Partograf Kullanımı ilgili ders notları
15) Yenidoğan acillerinin yönetimi ve Obstetrik Triaj ilgili ders notları
16) final yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: öğretim üyesinin notları
Diğer Kaynaklar: öğretim üyesinin notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
1) Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır. 3 2
2) Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar 3 3
3) Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular 3 3
4) Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir 2 1
5) Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır 2 2
6) Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır. 3
2) Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar 3
3) Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular 3
4) Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir 3
5) Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır 3
6) Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 32
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 68