Ebelik (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EBE6014 | ||||
Ders İsmi: | Menopozda Ebelik Bakımı | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | STAFF | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, klimakteryum dönemindeki kadın ve ailesinin biyopsikososyal bakım gereksinimlerinin tanılanması ve giderilmesine ilişkin bilgi ve beceri kazanmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, klimakteryum dönemindeki kadın ve ailesinin biyopsikososyal bakım gereksinimlerinin tanılanması ve giderilmesine ilişkin bilgi ve uygulamaları içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Menopozun fizyo-patolojisini açıklar 2) Menopozal yakınmaları ve etkileyen faktörleri ilişkilendirir ve ortaya çıkan kronik sağlık sorunlarını saptar 3) Klimakteryum döneminde yaşam kalitesini yükseltme ve kadınlarda özbakım gücünü arttırmaya yönelik girişimlerde bulunur |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Menopozun tanımı ve fizyopatolojisi | ilgili ders notları |
2) | Menopozda vazomotor yakınmalar ve etkileyen faktörler | ilgili ders notları |
3) | Menopozda ürogenital semptomlar ve ebelik yaklaşımı | ders notları |
4) | Menopozda sağlıklı yaşam alışkanlıkları | ders notları |
5) | Menopozda ortaya çıkan kronik sağlık sorunları | ders notları |
6) | Menopozda psikososyal ve bilişsel sorunlar | yok |
7) | Ara sınav | yok |
8) | Menopozda farmakolojik tedaviler | ders notları |
9) | Menopozda nonfarmakolojik uygulamalar | ders notları |
10) | Menopozda yaşam kalitesi | ders notları |
11) | Menopoza özgü ölçüm ve değerlendirme araçları | ders notları |
12) | Menopoza özgü bakım planı ve danışmanlık hizmeti oluşturma | ders notları |
13) | Hazırlanan danışmanlık senaryo ve bakım planlarının sunumu | hazırlanan senaryo |
14) | Hazırlanan danışmanlık senaryo ve bakım planlarının sunumu | Hazırlanan senaryo |
15) | Dersin değerlendirmesi | yok |
16) | final sınavı | tüm dersler |
Ders Notları / Kitaplar: | Menopoz - Bakım, Tedavi ve Destekleyici Uygulamalar Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık ISBN 9786253973452 Basım Yılı 2023 Sayfa Sayısı 344 Editör(ler) Nevin HOTUN ŞAHİN,Meltem Mecdi Kaydırak |
Diğer Kaynaklar: | Menopoz - Bakım, Tedavi ve Destekleyici Uygulamalar Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık ISBN 9786253973452 Basım Yılı 2023 Sayfa Sayısı 344 Editör(ler) Nevin HOTUN ŞAHİN,Meltem Mecdi Kaydırak |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır. | 2 | 3 | 3 | |||
2) Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar | 2 | 2 | 2 | |||
3) Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular | 2 | 2 | 2 | |||
4) Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir | 2 | 2 | 2 | |||
5) Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır | 2 | 1 | 2 | |||
6) Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar | 3 | 3 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır. | 2 |
2) | Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar | 2 |
3) | Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular | 3 |
4) | Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir | 2 |
5) | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır | 2 |
6) | Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 |
Sunum / Seminer | 16 | 80 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |