Ebelik (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EBE6012 | ||||
Ders İsmi: | Ebelikte Transkültürel Bakım Uygulamaları | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | STAFF | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan doktora öğrencisinin kültürlerarası hastalık ve sağlık modellerini öğrenerek, kültürel yeterliliğin sağlık eğitimi ve uygulamasına entegrasyonunu tartışabilir duruma gelmesini sağlamak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sağlık ve hastalık kültürü, Kültür kavramı, Kültürün sağlıktaki önemi ve yeri, Dünya kültürleri, Sağlıkta kültürel davranışlar, Transkültürel sağlık ve ebelik modelleri, Farklı kültürlerde hasta yakınları ve sağlık personeli ilişkisi, Küresel sağlık sorunları, Ulusal ve uluslararası sağlık politikaları, Kültürlerarası ebelik kavramı ve eğitimde transkültürel yaklaşımlar, Kültürlerarası bakım yaklaşımı konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kültürlerarası sağlık,hastalık ve bakımın tanımını yapabilme 2) Kültürün sağlık ve hastalık üzerindeki etkisini analiz edebilme 3) Kültürlerarası bakış açısıyla yaşam kalitesinin sağlanmasının önemini açıklayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtılması İlgili Kaynakların Gösterilmesi | - |
2) | Transkültürel sağlık kavramları | - |
3) | Kültürün sağlıktaki yeri | - |
4) | Göç kültür sağlık ilişkis | - |
5) | Etik karar verme ve transkültürel değerler, ve değer çatışmaları | - |
6) | Jinekolojik sorunlar ve kültürel yaklaşımlar | - |
7) | Ara sınav | - |
8) | Gebelikte kültürel yaklaşımlar | - |
9) | Doğum eyleminde kültürel yaklaşımlar | - |
10) | Doğum sonu kültürel yaklaşımlar | - |
11) | Yenidoğan ve çocuk bakımında kültürel yaklaşımlar | - |
12) | İnfertilitede kültürel yaklaşımlar | - |
13) | Üreme Sağlığında kültürel yaklaşımlar | - |
14) | Ders değerlendirme | - |
15) | final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | öğretim üyesinin ders notları ve sunumlar |
Diğer Kaynaklar: | Lecture notes and presentations of the faculty member |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır. | 2 | 2 | 2 | |||
2) Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar | 2 | 3 | 2 | |||
3) Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular | 2 | 2 | 3 | |||
4) Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir | 3 | 3 | 3 | |||
5) Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır | 2 | 2 | 3 | |||
6) Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar | 2 | 2 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır. | 2 |
2) | Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar | 2 |
3) | Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular | 2 |
4) | Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir | 2 |
5) | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır | 2 |
6) | Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 128 |
Sunum / Seminer | 4 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 196 |