Dersin Amacı: |
Öğrencilere proje başlatma, planlama, yürütme, kontrol ve kapatmayı kapsayan proje yönetimi yaşam döngüsünün her aşamasında yer alan araçları, teknikleri ve bilgi birikimini tanıtır. Öğrenciler, proje yönetiminin çeşitli organizasyon türlerinde nasıl uygulandığına ve kurumsal stratejinin ayrılmaz bir parçası olduğuna dair fikir edineceklerdir. Kurs, yazılım proje yönetimini gözden geçirir ve yazılım geliştirmedeki en son yaklaşımları, metodolojileri ve standartları araştırır. Öğrenciler, ilk geliştirme maliyetlerini ve programlarını değerlendirmeyi, test ve prototip faaliyetlerini tanımlamayı, risk yönetimi yaklaşımlarını belirlemeyi ve teklif aşamasından emeklilik aşamasına kadar tüm yazılım yaşam döngüsünü denetlemeyi öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: |
Yazılım ve Yazılım Mühendisliği, Yazılım Süreci, Çevik yöntemler, Analiz ve tasarım modelleri, Yazılım Mühendisliği Uygulamaları, Web Mühendisliği, Bileşen tabanlı ve hizmet odaklı yazılım geliştirmeyi öğretmektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş (Yazılım mühendisliği disiplinleri, yazılım ürünleri, yazılım süreci, yazılım mühendisliği yöntemleri) |
|
2) |
Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü ve Yazılım Süreci (Analiz, Tasarım, Geliştirme. Uygulama ve Bakım) ve Sistem Dokümantasyonu |
|
3) |
Yazılım süreç modelleri (klasik modeller, yinelemeli modeller, prototipleme modelleri, Spiral modeller, Agile modeller, scrum ve XP). |
|
4) |
Prototipleme ve Çevik süreç modelleri |
|
5) |
Nesne Yönelimli Geliştirmeye Giriş
Nesne Yönelimli Sistemlerin Temel Özellikleri; Nesne Yönelimli Sistem Analizi ve Tasarımı (OOSAD); Birleşik Modelleme Dili UML'ye Giriş, Yapısal ve Davranışsal Diyagramlar |
|
6) |
Gereksinim analizi ve modelleme: Sistem gereksinimleri belirtimi ve analizi (İş Süreçlerini Tanımlayın, Yazılım gereksinimleri toplama, yazılım gereksinimleri belirtimi, İşlevsel ve işlevsel olmayan gereksinimler), Gereksinim modelleri ve analizi |
|
7) |
TASARIM KONSEPTLERİ ve Tasarım Modelleri |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Bileşen tabanlı Tasarım ve geliştirme |
|
10) |
Mimari Tasarım, Veritabanı ve kullanıcı arayüzü tasarımı |
|
11) |
Gerçekleştirme ve Bakım Modelleri (Tanıtım, Sistem Gerçekleştirme, Yazılım Testleri, Devreye Almalar, Sistemin Belgelenmesi, Bilgi Sistemlerinin Eğitimi ve Bakımı) |
|
12) |
Web Uygulamaları İçin Analiz Modellemesi ve
Web Uygulamaları için Tasarım Modellemesi |
|
13) |
Servis Odaklı Yazılım Mühendisliği |
|
14) |
Yazılım Kalitesi Kavramları |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Eric J. Braude and Michael E. Bernstein, Software Engineering: Modern Approaches 2ed, John Wiley & Sons, 2011.
Lonnie D. Bentley and Jeffrey L. Whitten, Systems Analysis & Design for the Global Enterprise 7ed, McGraw Hill, 2007.
Prepared slides |
Diğer Kaynaklar: |
Eric J. Braude and Michael E. Bernstein, Software Engineering: Modern Approaches 2ed, John Wiley & Sons, 2011.
Lonnie D. Bentley and Jeffrey L. Whitten, Systems Analysis & Design for the Global Enterprise 7ed, McGraw Hill, 2007.
Prepared slides |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
2 |
3) |
Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
2 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
2 |
7) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
3 |
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
2 |
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
3 |
11) |
Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|