Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ENS025 | ||||
Ders İsmi: | Yönlendirilmiş Araştırma | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ÖZÜM ÇALLI | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Özüm Çallı | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilimsel makale ve bilimsel proje önerisini detaylı olarak inceleyip kavrayabilmek. |
Dersin İçeriği: | Bilimsel Makale kavramı, bilimsel makale içeriği, bilimsel makalenin bölümleri (özet, giriş, yöntem, analiz, sonuç), bilimsel araştırma projesi kavramı, bilimsel bir makalenin özetini çıkarabilmek, bilimsel araştırma projesi içeriği, bilimsel araştırma projesi önerisi bölümleri (özet, giriş, yöntem, sonuçlar, iş zaman paketi, bilimsel /ekonomik /ticari katkı), bilimsel proje önerisi hazırlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel makale içeriğini kavrayabilmelidir. 2) Bilimsel makale bölümlerini (özet, giriş, yöntem, analiz, sonuç) analiz edebilmelidir. 3) Bir bilimsel makalenin özetini çıkarabilmelidir. 4) Bir bilimsel araştırma projesi önerisinin içeriğini ve bölümlerini (özet, giriş, amaç, yöntem, iş/zaman paketi, bilimsel/ekonomik/ticari katkı) kavrayabileceklerdir. 5) Verilen bir konuyla ilgili bilimsel araştırma proje önerisi hazırlayabileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel Makale nedir? Bilimsel makale içeriğinin incelenmesi | Ders Notları |
2) | Bilimsel makalenin bölümleri (Özet, Giriş, Yöntem, Analiz, Sonuç) | Ders Notları |
3) | Bilimsel makalenin bölümleri (Özet, Giriş, Yöntem, Analiz, Sonuç) | Ders Notları |
4) | Örnek bir bilimsel makalenin bölümlerini incelemek | Ders Notları |
5) | Örnek bir bilimsel makalenin bölümlerini incelemek | Ders Notları |
6) | Örnek bir bilimsel makalenin bölümlerini incelemek | Ders Notları |
7) | Ara sınav haftası | Ders Notları |
8) | Bilimsel Araştırma Projesi nedir? Bilimsel araştırma projesi içeriğinin incelenmesi | Ders Notları |
9) | Bilimsel araştırma projesi önerisi bölümleri (Özet, Giriş, Yöntem, Sonuçlar, İş zaman paketi, Bilimsel /ekonomik /ticari katkı) | Ders Notları |
10) | Örnek bir bilimsel araştırma proje önerisinin bölümlerini incelemek | Ders Notları |
11) | Örnek bir bilimsel araştırma proje önerisinin bölümlerini incelemek | Ders Notları |
12) | Proje önerisi hazırlama | Ders Notları |
13) | Proje önerisi hazırlama | Ders Notları |
14) | Final Sınavı | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Cargill, M., O'Connor P. "Writing Scientific Research Articles: Strategy and Steps", Wiley-Blackwell; 1st edition (April 13, 2009) |
Diğer Kaynaklar: | Stewart, R. "How to Do Research and How to Be a Researcher", Oxford press (November, 2022). |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 45 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 4 | 2 | 84 | |||
Proje | 1 | 15 | 3 | 18 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |