Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ENS025 | ||||
Ders İsmi: | Yönlendirilmiş Araştırma | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ÖZÜM ÇALLI | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Özüm Çallı | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilimsel makale ve bilimsel proje önerisini detaylı olarak inceleyip kavrayabilmek. |
Dersin İçeriği: | Bilimsel Makale kavramı, bilimsel makale içeriği, bilimsel makalenin bölümleri (özet, giriş, yöntem, analiz, sonuç), bilimsel araştırma projesi kavramı, bilimsel bir makalenin özetini çıkarabilmek, bilimsel araştırma projesi içeriği, bilimsel araştırma projesi önerisi bölümleri (özet, giriş, yöntem, sonuçlar, iş zaman paketi, bilimsel /ekonomik /ticari katkı), bilimsel proje önerisi hazırlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel makale içeriğini kavrayabilmelidir. 2) Bilimsel makale bölümlerini (özet, giriş, yöntem, analiz, sonuç) analiz edebilmelidir. 3) Bir bilimsel makalenin özetini çıkarabilmelidir. 4) Bir bilimsel araştırma projesi önerisinin içeriğini ve bölümlerini (özet, giriş, amaç, yöntem, iş/zaman paketi, bilimsel/ekonomik/ticari katkı) kavrayabileceklerdir. 5) Verilen bir konuyla ilgili bilimsel araştırma proje önerisi hazırlayabileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel Makale nedir? Bilimsel makale içeriğinin incelenmesi | Ders Notları |
2) | Bilimsel makalenin bölümleri (Özet, Giriş, Yöntem, Analiz, Sonuç) | Ders Notları |
3) | Bilimsel makalenin bölümleri (Özet, Giriş, Yöntem, Analiz, Sonuç) | Ders Notları |
4) | Örnek bir bilimsel makalenin bölümlerini incelemek | Ders Notları |
5) | Örnek bir bilimsel makalenin bölümlerini incelemek | Ders Notları |
6) | Örnek bir bilimsel makalenin bölümlerini incelemek | Ders Notları |
7) | Ara sınav haftası | Ders Notları |
8) | Bilimsel Araştırma Projesi nedir? Bilimsel araştırma projesi içeriğinin incelenmesi | Ders Notları |
9) | Bilimsel araştırma projesi önerisi bölümleri (Özet, Giriş, Yöntem, Sonuçlar, İş zaman paketi, Bilimsel /ekonomik /ticari katkı) | Ders Notları |
10) | Örnek bir bilimsel araştırma proje önerisinin bölümlerini incelemek | Ders Notları |
11) | Örnek bir bilimsel araştırma proje önerisinin bölümlerini incelemek | Ders Notları |
12) | Proje önerisi hazırlama | Ders Notları |
13) | Proje önerisi hazırlama | Ders Notları |
14) | Final Sınavı | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Cargill, M., O'Connor P. "Writing Scientific Research Articles: Strategy and Steps", Wiley-Blackwell; 1st edition (April 13, 2009) |
Diğer Kaynaklar: | Stewart, R. "How to Do Research and How to Be a Researcher", Oxford press (November, 2022). |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve elektrik ve elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |||||||||||
2) Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 | 3 | |||||||||
3) Karmaşık bir devre, cihazı veya sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |||||||||||
4) Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 2 | 2 | |||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 3 | 3 | 3 | ||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||||||||
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 | 3 | |||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||||||||
11) Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın elektrik-elektronik mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; elektrik-elektronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve elektrik ve elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir devre, cihazı veya sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın elektrik-elektronik mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; elektrik-elektronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 45 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 4 | 2 | 84 | |||
Proje | 1 | 15 | 3 | 18 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |