Dersin Amacı: |
1. Günlük Hayattaki kimya uygulamalarını ve prensiplerini tanımlamak
2. Madde ve yapısal özellikleri arasındaki ilişkiyi analiz etmek
3. Organik Kimyanın günlük yaşamdaki temel prensiplerini tanımlamak
4. Bazı Kimya deneyleri hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, madde özellikleri ve ölçümü, atomlar ve atom teorileri, kimyasal bileşikler, kimyasal reaksiyonlar, suyun özellikleri, sulu çözeltilerdeki reaksiyonlar, asitler ve bazlar, tampon çözeltiler, redoks reaksiyonları, organik kimya, organik bileşiklerin reaksiyonları, polimerler, lipidler, karbonhidratlar, amino asitler, proteinler, enzimler ve nükleik asitler ile ilgili temel kavramları kapsamaktadır. |
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Books
• Petrucci, R. H., Herring, F. G., Bissonnette, C., & Madura, J. D. (2017). General chemistry: principles and modern applications. Pearson.
• Fryhle, C. B., & Snyder, S. A. (2022). Organic chemistry. John Wiley & Sons.
2. Lecturer notes
3. Videos, reading materials, review questions, etc.
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Books
• Petrucci, R. H., Herring, F. G., Bissonnette, C., & Madura, J. D. (2017). General chemistry: principles and modern applications. Pearson.
• Fryhle, C. B., & Snyder, S. A. (2022). Organic chemistry. John Wiley & Sons.
2. Lecturer notes
3. Videos, reading materials, review questions, etc.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve elektrik ve elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir devre, cihazı veya sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın elektrik-elektronik mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; elektrik-elektronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|