Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM313 | ||||
Ders İsmi: | Analitik Kimya 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
Dersi Veren(ler): | MELİKE ATAKOL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kimya öğrencilerine temel analitik kimya kavramlarını, klasik analiz yöntemlerini ve numunelerin nitel ve nicel analizlerini yapabilecek becerileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Titrimetrik Yöntemler, Nötralleşme Titrasyonlarının İlkeleri,Karmaşık Asit- Baz Sistemleri için Titrasyon Eğrileri,Nötralleşme Titrasyonlarının Uygulamaları, Kompleksleşme Reaksiyonları ve Titrasyonları, Elektrokimyaya Giriş, Standart Elektrot Potansiyeyellerinin Uygulamaları, Yükseltgenme - İndirgenme Titrasyonlarının Uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1) Titrimetrik yöntemlerin ilkelerini ve türlerini öğrenmek, titrasyon eğrilerini çizebilmek. 1) 2) Elektrokimyanın temel konularını öğrenmek. 2) 3) Analitik kimyadaki klasik analiz yöntemlerini öğrenmek. 3) 4) Kimyasal problemlerde analitik düşünce bakış açısı kazanmak. 4) 5) Modern enstrümental analiz yöntemlerine hazırlık olarak temel bilgileri edinmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Titrimetrik Yöntemler | |
2) | Titrimetrik Yöntemler | |
3) | Nötralleşme Titrasyonlarının ilkeleri | |
4) | Karmaşık Asit- Baz Sistemleri için Titrasyon Eğrileri | |
5) | Karmaşık Asit- Baz Sistemleri için Titrasyon Eğrileri | |
6) | Nötralleşme Titrasyonlarının Uygulamaları | |
7) | Nötralleşme Titrasyonlarının Uygulamaları | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kompleksleşme Reaksiyonları ve Titrasyonları | |
10) | Kompleksleşme Reaksiyonları ve Titrasyonları | |
11) | Elektrokimyaya Giriş, Standart Elektrot Potansiyeyellerinin Uygulamaları | |
12) | Elektrokimyaya Giriş, Standart Elektrot Potansiyeyellerinin Uygulamaları | |
13) | Yükseltgenme - İndirgenme Titrasyonlarının Uygulamaları | |
14) | Yükseltgenme - İndirgenme Titrasyonlarının Uygulamaları | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Analitik Kimya Temel İlkeler I-II, 8.Baskı, Çeviri Editörleri. E.Kılıç, H.Yılmaz Bilim Yayıncılık. SKOOG/WEST/HOLLER/CROUCH |
Diğer Kaynaklar: | Lecture Notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | 2 | 2 | 2 | 1 | |||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 2 | ||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | 3 | 2 | 3 | 3 | |||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | 2 |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 2 |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | 2 |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | 2 |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuvar | 13 | % 20 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
Laboratuvar | 13 | 3 | 39 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 25 | 25 | ||||
Toplam İş Yükü | 144 |