Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM312 | ||||
Ders İsmi: | Genel Biyokimya | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
Dersi Veren(ler): | Çiğdem Bilici | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Biyokimyanın temel kavramlarını tanıtmak ve biyokimyaya kimya perspektifinden bakış açısı geliştirmesi. 2. Bir hücrenin temel fonksiyonları açısından gerekli olan protein, enzim, DNA ve RNA gibi biyomoleküllerin işlevlerinin ve yapısal özelliklerinin incelenmesi. 3. Transkripsiyon, translasyon ve glukoz katabolizması gibi temel hücresel fonksiyonların incelenmesi. |
Dersin İçeriği: | Bu ders amino asitler, nükleotidler ve vitaminler gibi temel biyolojik moleküllerin rollerini öğretir. Sonrasında, bu temel biyolojik moleküllerin oluşturdukları makro yapılar incelenecektir. Bu çerçevede öğrenciler, protein ve nükleik asitlerin yapılarını, görevlerini ve diğer moleküller ile olan etkileşmelerini öğrenecektir. Buna ek olarak, nükleik asitleri ilgilendiren birçok hücre-içi olay detaylı bir şekilde incelenecektir. Ayrıca bu ders, metabolizmanın temellerinin anlaşılmasını amaçlamıştır. Bu çerçevede karbonhidrat mekanizması hem termodinamik hem de düzenlenme açılarından öğretilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Biyokimya açısından önemli olan kavramları öğrenmek. 2) Amino asit, nükleotit, nükleozit gibi biyolojik moleküllerin yapılarını ve işlevlerini anlamak. 3) Proteinler, nükleik asit gibi makro boyutlardaki biyolojik moleküllerin yapılarını ve işlevlerini anlamak. 4) Temel hücresel fonksiyonların anlaşılması 5) Metabolik yolların çalışma prensiplerini anlamak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyokimya’ya Giriş | |
2) | Amino Asitler ve Proteinlerin Birincil Yapısı | |
3) | Proteinlerin Üç-Boyutlu Yapıları | |
4) | Nükleotitler, Nükleositler ve Nükleik Asitler | |
5) | Enzimler | |
6) | Proteinler | |
7) | Karbohidratlar | |
8) | Take-home sınavı | |
9) | Translasyon, Transkripsiyon | |
10) | Metabolizmaya Giriş | |
11) | Glikoliz, Fermentation | |
12) | Sitrik Asit Döngüsü, Glukoneogenez | |
13) | Elektron Taşınması ve Oksidatif Fosforilasyon | |
14) | Proteinlerin Saflaştırması |
Ders Notları / Kitaplar: | Fundamentals of Biochemistry 3rd Edition, Donald Voet Judith G. Voet, Charlotte W. Pratt. |
Diğer Kaynaklar: | Concepts in Biochemistry 3rd Edition, Rodney Boyer Genes V, Benjamin Lewin Bioorganic Chemistry - Proteins, Sidney M. Hecht Bioorganic Chemistry – Nucleic Acids, Sidney M. Hecht |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | 2 | ||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | 2 |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | 2 |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | 2 |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
Ödevler | 2 | 20 | 40 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 124 |