| Kimya (İngilizce) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | CHEM311 | ||||
| Ders İsmi: | İnorganik Kimya 2 | ||||
| Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
| Dersi Veren(ler): | Dr. Arda Atakol | ||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Dersin amacı ana grup elementlerinin inorganik bileşiklerinin başlıca kimyasal davranışlarını yorumlayarak, koordinasyon kimyası hakkında temel teori ve deneysel bulguları tartışarak öğrencilerin inorganik kimyaya bakış açısını genişletmektir. |
| Dersin İçeriği: | Ana grup elementleri, koordinasyon bileşiklerinin yapısı ve izomerleri, valens bağ, kristal alan ve ligand alan teorileri, Jahn-Teller yarılmaları, orbital örtüştürme ve elektron sayma yöntemleri, koordinasyon bileşiklerinin elektronik spektrumları ve yük transfer bantları |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ana grup elementlerinin kimyasal davranışlarını yorumlayabilir. 2) Ana grup elementlerinin inorganik bileşiklerinin yapı ve kökenlerini öğrenir. 3) d-Bloğu metal komplekslerinin yapısal ve simetrik özelliklerini kavrar. 4) d-Bloğu metal komplekslerinin elektronik spektrumlarını anlamlandırabilir. 5) d-Bloğu metal komplekslerinin hazırlanması ve kullanım alanlarını ile ilgili bilgi kazanır. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Hidrojen ve alkali metaller | |
| 2) | Alkali toprak metalleri ve bor grubu | |
| 3) | Karbon ve azot grupları | |
| 4) | Halojenler ve soy gazlar | |
| 5) | d-Bloğu metallerinin koordinasyon bileşikleri | |
| 6) | Koordinasyon bileşiklerinde izomerleşme | |
| 7) | Valans bağ ve kristal alan teorileri | |
| 8) | Ara Sınav | |
| 9) | Ligand alan teorisi | |
| 10) | Ligand alan geçişleri ve Jahn-Teller yarılması | |
| 11) | Orbital örtüştürme ve elektron sayma yöntemleri | |
| 12) | Koordinasyon bileşiklerinin elektronik spektrumları | |
| 13) | Yük transfer bantları | |
| 14) | Tanabe-Sugano diyagramlarına giriş |
| Ders Notları / Kitaplar: | Inorganic Chemistry. G. L. Miessler, P. J. Fischer, D. A. Tarr. 5th Edition, Pearson, 2014 |
| Diğer Kaynaklar: | Shriver & Atkins Inorganic Chemistry. P. Atkins, T. Overton, J. Rourke, M. Weller, F. Armstrong, M. Hagerman. 5th edition, Oxford University Press, 2009 Inorganic Chemistry. C.E. Housecroft & A. G. Sharpe. 5th edition, Pearson, 2018 |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||||
| 1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
| 2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
| 3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
| 4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
| 5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
| 6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
| 7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
| 8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
| 9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
| 10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
| 11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. | |||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | 3 |
| 2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 2 |
| 3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
| 4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
| 5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | 2 |
| 6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | 2 |
| 7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
| 8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
| 9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
| 10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
| 11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Laboratuvar | 13 | % 20 |
| Ödev | 1 | % 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
| Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
| Laboratuvar | 13 | 2 | 26 | ||||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 | ||||
| Ödevler | 4 | 2 | 8 | ||||
| Ara Sınavlar | 1 | 9 | 9 | ||||
| Final | 1 | 19 | 19 | ||||
| Toplam İş Yükü | 140 | ||||||