Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM311 | ||||
Ders İsmi: | İnorganik Kimya 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Arda Atakol | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı ana grup elementlerinin inorganik bileşiklerinin başlıca kimyasal davranışlarını yorumlayarak, koordinasyon kimyası hakkında temel teori ve deneysel bulguları tartışarak öğrencilerin inorganik kimyaya bakış açısını genişletmektir. |
Dersin İçeriği: | Ana grup elementleri, koordinasyon bileşiklerinin yapısı ve izomerleri, valens bağ, kristal alan ve ligand alan teorileri, Jahn-Teller yarılmaları, orbital örtüştürme ve elektron sayma yöntemleri, koordinasyon bileşiklerinin elektronik spektrumları ve yük transfer bantları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ana grup elementlerinin kimyasal davranışlarını yorumlayabilir. 2) Ana grup elementlerinin inorganik bileşiklerinin yapı ve kökenlerini öğrenir. 3) d-Bloğu metal komplekslerinin yapısal ve simetrik özelliklerini kavrar. 4) d-Bloğu metal komplekslerinin elektronik spektrumlarını anlamlandırabilir. 5) d-Bloğu metal komplekslerinin hazırlanması ve kullanım alanlarını ile ilgili bilgi kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hidrojen ve alkali metaller | |
2) | Alkali toprak metalleri ve bor grubu | |
3) | Karbon ve azot grupları | |
4) | Halojenler ve soy gazlar | |
5) | d-Bloğu metallerinin koordinasyon bileşikleri | |
6) | Koordinasyon bileşiklerinde izomerleşme | |
7) | Valans bağ ve kristal alan teorileri | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Ligand alan teorisi | |
10) | Ligand alan geçişleri ve Jahn-Teller yarılması | |
11) | Orbital örtüştürme ve elektron sayma yöntemleri | |
12) | Koordinasyon bileşiklerinin elektronik spektrumları | |
13) | Yük transfer bantları | |
14) | Tanabe-Sugano diyagramlarına giriş |
Ders Notları / Kitaplar: | Inorganic Chemistry. G. L. Miessler, P. J. Fischer, D. A. Tarr. 5th Edition, Pearson, 2014 |
Diğer Kaynaklar: | Shriver & Atkins Inorganic Chemistry. P. Atkins, T. Overton, J. Rourke, M. Weller, F. Armstrong, M. Hagerman. 5th edition, Oxford University Press, 2009 Inorganic Chemistry. C.E. Housecroft & A. G. Sharpe. 5th edition, Pearson, 2018 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | 3 |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 2 |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | 2 |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | 2 |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuvar | 13 | % 20 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
Laboratuvar | 13 | 2 | 26 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 | ||||
Ödevler | 4 | 2 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 9 | 9 | ||||
Final | 1 | 19 | 19 | ||||
Toplam İş Yükü | 140 |