Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM310 | ||||
Ders İsmi: | Endüstriyel Kimya | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
Dersi Veren(ler): | Melike Atakol | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Öğrencileri Endüstriyel kimya alanında bilgilendirme. 2. Öğrencilerin Endüstriyel Kimya ile ilgili literatür bilgilerine ulaşarak bu bilgileri doğru olarak kullanmaları ve yorumlamaları |
Dersin İçeriği: | Yeşil Kimyanın integrasyonu, Kirlilik önlenmesi ve risk temelli değerlendirme. Odun ve odun ürünleri, lignin ayrılması ve kağıt oluşumu, Endüstriyel kataliz: Heterojen ve homojen katalitik sistemler, Enerjitik sıvı yakıtlar ve kimyasallar için Kömür teknolojisi, Nanoteknoloji: temel prensipler ve uygulamaları, Sabun, yağ asitleri ve sentetik deterjanlar, Petrol ve petrol ürünleri, Sülfür and Sülfürik asid, Sülfür ve Sülfürik asit endüstrisindeki gelişmeler, Kauçuk, sentetik ve doğal kauçuklar ve genel özellikleri, Tuz, klor-alkali ve ilgili ağır kimyasallar, Yapısal Yapıştırıcılar, Epoksi, Üretan ve Akrilik Yapıştırıcıların Kimyası, Pigmentler, Boyalar, polimerik kaplamalar ve Baskı mürekkepleri, Sentetik reçineler ve Plastikler, Sentetik azot ürünleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Güncel kimya endüstrisi ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak 2) Endüstriyel analiz yapabilme, Pazar ve bu endüstri dalındaki firmalar hakkında bilgi sahibi olmak 3) Kimyasal üretimlerini öğrenmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yeşil Kimya, Kirlilik önlenmesi ve risk temelli değerlendirme. | |
2) | Endüstriyel kataliz: Heterojen ve homojen katalitik sistemler | |
3) | Nanoteknoloji: temel prensipler ve uygulamaları | |
4) | Sentetik reçineler ve Plastikler | |
5) | Pigmentler, Boyalar, polimerik kaplamalar ve Baskı mürekkepleri | |
6) | Yapısal Yapıştırıcılar, Epoksi, Üretan ve Akrilik Yapıştırıcıların Kimyası | |
7) | Sentetik Azot ürünleri | |
8) | Kauçuk, sentetik ve doğal kauçuklar ve genel özellikleri | |
9) | Sabun, yağ asitleri ve sentetik deterjanlar | |
10) | Tuz, klor-alkali ve ilgili ağır kimyasallar | |
11) | Sülfür and Sülfürik asid, Sülfür ve Sülfürik asit endüstrisindeki gelişmeler | |
12) | Odun ve odun ürünleri, lignin ayrılması ve kağıt oluşumu | |
13) | Enerjitik sıvı yakıtlar ve kimyasallar için Kömür teknolojisi | |
14) | Petrol ve petrol ürünleri |
Ders Notları / Kitaplar: | James A.KENT, 2007, Kent and Riegel’s Handbook of Industrial Chemistry and Biotechnology Springer. |
Diğer Kaynaklar: | Bütün Endüstriyel Kimya Ders Kitapları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | 2 |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 2 |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 | ||||
Final | 1 | 45 | 45 | ||||
Toplam İş Yükü | 124 |