Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM210 | ||||
Ders İsmi: | İnorganik Kimya 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Arda Atakol | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin ana amaçları, öğrencilere anorganik kimyanın temel aldığı prensipleri aktarmak yoluyla, malzeme biliminde, biyolojik sistemlerde, kozmik nesnelerde gerçekleşen kimyasal olaylarda anorganik bileşiklerin rolüne dair bir bakış açısı kazandırmak ve bilimsel meraklarını canlandıracak tohumlar ekmektir. |
Dersin İçeriği: | Atomlar ve moleküllerin yapılarına getirilen açıklamalar, moleküler simetri ve simetri elemanları, atomlar arası bağlar ve bağ teorileri, katıların örgü yapıları ve örgü enerjileri, asitler ve bazlar, koordinasyon bileşiklerine giriş, indirgenme ve yükseltgenme olayları, susuz ortam kimyasına giriş. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Atom ve moleküllerin yapısını detaylı olarak tanımlayabilir. 2) Molekül yapılarını açıklamak için kimyasal bağ ve simetri elemanlarını yorumlayabilir. 3) Çok atomlu elementler ve bileşikler için moleküler orbital diyagramlar oluşturabilir. 4) Asit-baz teorilerini ve indirgenme yükseltgenme ilişkilerini kullanarak reaksiyonları yorumlayabilir. 5) Taneciklerin kimyasal yapılarını değerlendirerek maddelerin etkileşimleri ve özellikleri hakkında fikir yürütebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Atomlar | - |
2) | Moleküller | |
3) | Moleküler simetriye giriş | |
4) | Nokta grupları ve kirallik | |
5) | Çok atomlu moleküllerde bağlar | |
6) | Moleküler orbital teorisi | |
7) | Metalik ve iyonik katıların yapısı | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Örgü enerjisi ve örgü kusurları | |
10) | Sulu ortamda asitler, bazlar ve iyonlar | |
11) | Koordinasyon bileşiklerine giriş | |
12) | İndirgenme ve yükseltgenme | |
13) | Susuz ortamlara giriş | |
14) | Molekül içi ve moleküller arası etkileşimler |
Ders Notları / Kitaplar: | Inorganic Chemistry, C.E. Housecroft and A. G. Sharpe, fifth edition, Pearson Prentice Hall, 2018 |
Diğer Kaynaklar: | Inorganic Chemistry, P.F. Shriver, P.W.Atkins, 5th edition, Oxford, Uni. Press, 2010 Inorganic Chemistry. G. L. Miessler, P. J. Fischer, D. A. Tarr. 5th Edition, Pearson, 2014 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | 3 |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | 2 |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | 2 |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 | ||||
Ödevler | 5 | 2 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 | ||||
Final | 1 | 24 | 24 | ||||
Toplam İş Yükü | 139 |