Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM208 | ||||
Ders İsmi: | Analitik Kimya 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
Dersi Veren(ler): | MELİKE ATAKOL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Analitik kimyada önemli olan kimyasal prensipleri, kimyasal bir analizde olası hataları analiz ederek, modern analiz tekniklerini, istatistiksel metodları kullanarak deneysel verileri değerlendirmeyi ve kaliteli veriler elde etmek için gerekli laboratuvar becerilerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Analitik Kimya Nedir?, Analitik Kimya'da kullanılan kimyasallar, gereçler ve temel işlemler, Analitik Kimyada Hesaplamalar, Kimyasal Analizde Hatalar, İstatistik Verilerin İşlenmesi Ve Değerlendirilmesi, Standardizasyon Ve Kalibrasyon, Sulu Çözeltiler Ve Kimyasal Denge, Kimyasal Dengelere Elektrolitlerin Etkisi, Karmaşık Sistemlerde Denge Problemlerinin Çözümü, Gravimetrik Analiz Yöntemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler analitik kimyanın gerekli temel kavramlarını öğrenmiş ve diğer bilim dalları ile ilişkisini kavrayarak iyi bir temele sahip olacaklardır. 2) Öğrenciler deneysel verileri değerlendirmeyi öğrenecekler. 3) Yüksek kaliteli analitik veriler elde etmek için gerekli becerileri kazanacaklardır. 4) Maddelerin sulu çözeltideki davranışlarını öğreneceklerdir. 5) Öğrenciler analiz teknikleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Analitik Kimya Nedir? | |
2) | Analitik Kimyada Kullanılan Kimyasallar, Gereçler ve Temel İşlemler | |
3) | Analitik Kimyada hesaplamalar | |
4) | Kimyasal Analizde Hatalar | |
5) | Kimyasal Analizde Rastgele Hatalar | |
6) | İstatistik Veri İşlemesi ve Değerlendirmesi | |
7) | Numune Alma, Standardizasyon ve Kalibrasyon | |
8) | Ara sınav | |
9) | Sulu Çözeltiler ve Kimyasal Denge | |
10) | Kimyasal Dengelere Elektrolitlerin Etkisi | |
11) | Karmaşık Sistemlerde Denge Problemlerinin Çözümü | |
12) | Karmaşık Sistemlerde Denge Problemlerinin Çözümü | |
13) | Gravimetrik Analiz Yöntemleri | |
14) | Gravimetrik Analiz Yöntemleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Analitik Kimya Temel İlkeler I-II, 8.Baskı, Çeviri Editörleri. E.Kılıç, H.Yılmaz Bilim Yayıncılık. SKOOG/WEST/HOLLER/CROUCH |
Diğer Kaynaklar: | Fundamentals of Analytical Chemistry |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | 2 | 2 | 1 | 2 | |||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 2 | 3 | 2 | 3 | |||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | 2 | 1 | 3 | ||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | 1 | 1 | |||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | 2 | 3 | 2 | ||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | 2 |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 2 |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | 2 |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ödevler | 1 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 60 |
Toplam İş Yükü | 162 |