CHEM207 Scientific Research Methodsİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Kimya (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CHEM207
Ders İsmi: Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL
Dersi Veren(ler): Tuğba Arzu ÖZAL İLDENİZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için bu dersin amacı; öğrencilere Kimya eğitimleri süresince kanıta dayalı araştırma yapma, sorunu/eksikliği tespit etme ve çözüm yolları arama, laboratuvarlarda teorik/hesaplamalı/ıslak deneyler yapma, verileri doğru değerlendirme ve tartışma, çözüme ve sonuca varma, sonuçları sunma becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında, öğrenciler Kimya alanında yaptıkları proje konusunda deneysel/teorik bilgi ve tecrübe sahibi olacaklardır. Ders sürecinde öğrenciler literatür tarama, problem çözme becerileri, metot öğrenme ve/veya geliştirme, veri elde etme, yorumlama ve sonuçları yazılı ve sözlü sunum olarak paydaşlarıyla paylaşma becerisi kazanacaklardır. Bu bağlamda, bu ders Kimya alanındaki ilgili sorun veya boşluğun literatürde tespit edilmesi, tespit edilen sorun veya boşluğa çözüm aranması, çözüme ulaşım metot/yollarının tespit edilmesi, deneysel ve/veya teorik veri elde edinilmesi, veri analizi ve bu verilerin literatürle karşılaştırılarak yorumlanması, sonuca varılması ve sonuçların tartışılarak ulusal ve/veya uluslararası proje formatında sunulması konularını kapsamaktadır. Bu dersi alan öğrencilerin kendilerinden beklenen araştırma sorumluluklarını yerine getirmeleri gerekmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1) Öğrenciler kimyanın mantığını kavrayacaktır
2) 2) Araştırma türlerini genel anlamda tanıyabilir, araştırma sürecinin aşamalarını sıralayabilir,
3) 3) Literatür araştırması yapar.
4) 4) Bilimsel araştırma projesi yazar ve bir projeye dahil olur.
5) 5) Deneysel ve/veya teorik veri elde eder, verileri analiz eder ve tartışır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırmanın temelleri
2) Araştırmanın teorisi
3) Araştırma projesinin yapılandırılması
4) Araştırma Etiği
5) Literatür bulma ve inceleme
6) Nicel veri analizi ve Niteliksel veri analizi
7) Bilimsel yazının yazılma kuralları
8) Proje Hazırlığı
9) Proje Hazırlığı
10) Proje hazırlığı
11) Proje sunumu
12) Proje Sunumu
13) Proje Sunumu
14) Proje Sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Research Methods, Nicholas Walliman; Scientific Research and Methodology, Peter K Dunn
Diğer Kaynaklar: Research Methods for Science, Michael P. Marder, 2012, Cambridge University Press

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. 3
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. 3 3
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. 3 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. 2
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. 3
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Sunum 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 0 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 1 52
Sunum / Seminer 1 0 13 13
Proje 1 0 0
Ödevler 1 0 13 13
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 117