Biyoenformatik ve Genetik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM112 | ||||
Ders İsmi: | Genel Kimya | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Genel kimya, bilim, mühendislik ve tıbbın tüm alanlarında yararlı olan güçlü bir dizi fikir ve yöntemden oluşan bir ölçüm bilimidir. Genel kimyanın birçok anabilim dalı ile yaygınlaşması, bu dersi alan öğrencilerde onlardan etkilenenleri elde etmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Madde: Özellikleri ve Ölçümü; Atoms and the Atomic Theory; Kimyasal Bileşikler & Kimyasal Tepkimeler; Sulu Çözeltilerde Reaksiyonlara Giriş; Gazlar; Termokimya; Atomlardaki Elektronlar & Periyodik Tablo ve Bazı Atomik Özellikler; Kiyasal Bağlar I & II; Moleküller Arası Kuvvetler: Sıvılar ve Katılar; Kİmyasal Kinetik; Kimyasal Denge İlkeleri; Asitler ve Bazlar ve Asit Baz Dengesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler genel kimyanın gerekli temel kavramlarını öğrenmiş ve iyi bir temele sahip olacaklardır. 2) Öğrenciler, madde-kimya ve kimyasal yasalar-kavramları arasındaki ilişkiyi öğreneceklerdir. 3) Malzemelerin yapısını ve yapılarında meydana gelebilecek kimyasal değişimleri öğreneceklerdir. 4) Kimyasal problemlerde analitik düşünce bakış açısı kazanmak. 5) Öğrenciler ihtiyaç duyduğu çözümleri hazırlayabilecek ve çözümlerin özelliklerini bilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Madde: Özellikleri ve Ölçümü | |
2) | Atomlar ve Atom Kuramı | |
3) | Kimyasal Bileşikler & Kimyasal Tepkimeler | |
4) | Sulu Çözeltilerde Tepkimelerine Giriş | |
5) | Gazlar | |
6) | Termokimya | |
7) | Atomlardaki Elektronlar & Periyodik Tablo ve Bazı Atomik Özellikler | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Kimyasal Bağlar I & II | |
10) | Moleküller Arası Kuvvetler: Sıvılar ve Katılar | |
11) | Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri | |
12) | Kimyasal kinetik | |
13) | Kimyasal Denge İlkeleri | |
14) | Asitler ve Bazlar ve Asit Baz Dengesinin Ek Yönleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Ralph H. Petrucci, F. Geooffrey Herring, Jeffry D. Madura, Carey Bissonnette (Çeviri), "GENEL KİMYA”, Palme yayıncılık 10. baskı (2011). |
Diğer Kaynaklar: | Ralph H. Petrucci, F. Geooffrey Herring, Jeffry D. Madura, Carey Bissonnette, General Chemistry |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Biyoenformatik ve genetik alanında yetkin olabilmek için gerekli olan matematik, bilgisayar, istatistik, genetik ve programlama konularında teorik ve pratik bilgi birikimine sahiptir. | ||||||||||
2) Moleküler hücre biyolojisi, canlıların genetik alt yapısı ve evrimsel modellerin anlaşılması gibi temel araştırma konularının bilgisayar destekli yaklaşımlar ile modellenmesi, değerlendirilmesi veya simüle edilmesi ile ilgili temel becerilere sahiptir. | ||||||||||
3) Biyoenformatik ve genetik alanında bilimsel problemleri saptama, bağımsız olarak laboratuvar ve bilgisayar ortamında deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme, sonuç çıkarma, yorumlama, sözlü ve yazılı sunma bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||
4) Bireysel veya takım çalışmalarında etkin iletişim kurma, planlama yapma ve sorumluluklarını yerine getirebilme becerilerine sahiptir. | ||||||||||
5) Araştırıcı, üretici ve girişimci özelliklerini etkin bir şekilde kullanarak özgün, yaratıcı ve problemlere yenilikçi çözümler sunan ürün ve faydalı model üretebilme becerisine sahiptir. | ||||||||||
6) Biyoenformatik ve genetik alanı veya bu alanlar ile örtüşen diğer konuları analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceleyebilme ve yaşam boyu takip edebilme alışkanlığına sahiptir. | ||||||||||
7) Bu alandaki global sorunları saptayarak, ulusal ve uluslararası sosyal ve bilimsel arenalarda disiplinler arası iş birliği içinde çözümler yaratır veya çözümün bir parçası olur. | ||||||||||
8) Veri analizlerinde ve değerlendirmelerinde yazılım programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||
9) En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından B1 Genel Düzeyinde kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||
10) Dahil olduğu bilimsel ve mesleki faaliyetlerinde toplumsal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel ve etik değerler ile insan haklarına saygı duyma bilincine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Biyoenformatik ve genetik alanında yetkin olabilmek için gerekli olan matematik, bilgisayar, istatistik, genetik ve programlama konularında teorik ve pratik bilgi birikimine sahiptir. | |
2) | Moleküler hücre biyolojisi, canlıların genetik alt yapısı ve evrimsel modellerin anlaşılması gibi temel araştırma konularının bilgisayar destekli yaklaşımlar ile modellenmesi, değerlendirilmesi veya simüle edilmesi ile ilgili temel becerilere sahiptir. | |
3) | Biyoenformatik ve genetik alanında bilimsel problemleri saptama, bağımsız olarak laboratuvar ve bilgisayar ortamında deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme, sonuç çıkarma, yorumlama, sözlü ve yazılı sunma bilgi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Bireysel veya takım çalışmalarında etkin iletişim kurma, planlama yapma ve sorumluluklarını yerine getirebilme becerilerine sahiptir. | |
5) | Araştırıcı, üretici ve girişimci özelliklerini etkin bir şekilde kullanarak özgün, yaratıcı ve problemlere yenilikçi çözümler sunan ürün ve faydalı model üretebilme becerisine sahiptir. | |
6) | Biyoenformatik ve genetik alanı veya bu alanlar ile örtüşen diğer konuları analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceleyebilme ve yaşam boyu takip edebilme alışkanlığına sahiptir. | |
7) | Bu alandaki global sorunları saptayarak, ulusal ve uluslararası sosyal ve bilimsel arenalarda disiplinler arası iş birliği içinde çözümler yaratır veya çözümün bir parçası olur. | |
8) | Veri analizlerinde ve değerlendirmelerinde yazılım programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanma becerisine sahiptir. | |
9) | En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından B1 Genel Düzeyinde kullanma becerisine sahiptir. | |
10) | Dahil olduğu bilimsel ve mesleki faaliyetlerinde toplumsal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel ve etik değerler ile insan haklarına saygı duyma bilincine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
Laboratuvar | 13 | 2 | 26 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | 13 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 108 |