MED604 Surgical Diseasesİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MED604
Ders İsmi: Cerrahi Hastalıklar
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NURİYE TAŞDELEN FIŞGIN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Ayhan Dinçkan Prof. Dr. Levhi Akın Prof. Dr. Kemal Dolay Prof. Dr. Merdan Fayda Prof. Dr. Mahir Özmen Prof. Dr. Tahir Oruç Prof. Dr. Aziz Sümer Prof. Dr. Mehmet Eser Prof. Dr. İbrahim Aliosmanoğlu Doç. Dr. Mehmet Tokaç Doç. Dr. Ömer Vefik Özozan Dr. Öğr. Üy. Tuna Bilecik Dr. Öğr. Üyesi Çağhan Pekşen Prof. Dr. Kamil Toker Prof. Dr. Simru Tuğrul Prof. Dr. Müslüm Çiçek Prof. Dr. Kader Keskinbora Dr. Öğr. Üyesi Hakan Parlak Dr. Öğr. Üyesi Erkan Bayram Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Teker Dr. Öğr. Üyesi Taylan Şahin Prof. Dr. Çağatay Öztürk Prof. Dr. Ramazan Erden Ertürer Doç. Dr. Haluk Çabuk Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Kürşat Kara Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Bahadır Gökçen Dr. Öğr. Üyesi Kaya Turan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Önemli, sık görülen ve acil müdahale gerektirebilecek temel cerrahi hastalıkların tanısını koyabilen ve tedavisini düzenleyebilen hekimler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği: Cerrahi alanında Çekirdek Eğitim Programında belirtilen öğrenim hedeflerini kapsayacak şekilde, Acil ve klinikte sık görülen cerrahi hastalıkların temel bilgileri, cerrahi yaklaşımı, yönetimleri ve tedavi uygulamalarını kapsar
Ortopedi ve Travmatoloji alanında Çekirdek Eğitim Programında belirtilen öğrenim hedeflerini kapsayacak şekilde yetişkin hastalardaki hastalıkların semptom ve bulguları, tanı ve tedavi prensiplerini kapsar.
Temel ve ileri yaşam desteği, havayolu yönetimi ve oksijen tedavisi, yoğun bakım temel prensiplerini değerlendirilmesi ve tedavi yöntemlerini kapsar.
Hasta başı uygulamaları, Tedavi uygulamaları, Acil girişim yapma, Reçete yazma, Ameliyata katılma, Seminer ve bölüm toplantılarına katılma, nöbet, Olgu tartışmalarını kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Cerrahi hastadan anamnez alır ve muayeneyi yapar.
2) Cerrahi hastalıkların temel tanısını koyar ve tedavi girişimlerini yapar.
3) Preoperatif hazırlık yapar.
4) Postoperatif takibi yapar.
5) Ortopedik şikayetle başvuran hastalardan anamnez alır ve fizik muayene yapar.
6) Ortopedik şikayetle başvuran hastalarda tanı ve ayırıcı tanı yaklaşımında bulunur ve tedavisini düzenler.
7) Elektif ve acil koşullarda havayolu açıklığını farklı yöntemlerle sağlamayı bilir.
8) Kan transfüzyonu endikasyon ve komplikasyonlarını ve tedavilerini bilir.
9) Kan gazı değerlendirmesini bilir.
10) Yoğun bakım genel prensipleri bilir, temel monitörizasyon yöntemlerini uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Direk radyografileri okuma ve değerlendirme Kas iskelet Sistem Muayenesi Atel, Bandaj, Turnike Uygulayabilme Travma sonrası kopan uzvun uygun olarak taşınmasını sağlayabilme Havayolu Yönetimi Venöz kateterizasyon Girişimsel ağrı tedavisi yöntemleri Kan gazı analizi Hasta başı değerlendirme Yoğun Bakım Poliklinik Ameliyat Servis Nöbet Ön hazırlık ders materyali bulunmamaktadır.
2) Direk radyografileri okuma ve değerlendirme Kas iskelet Sistem Muayenesi Atel, Bandaj, Turnike Uygulayabilme Travma sonrası kopan uzvun uygun olarak taşınmasını sağlayabilme Havayolu Yönetimi Venöz kateterizasyon Girişimsel ağrı tedavisi yöntemleri Kan gazı analizi Hasta başı değerlendirme Yoğun Bakım Poliklinik Ameliyat Servis Nöbet Ön hazırlık ders materyali bulunmamaktadır.
3) Direk radyografileri okuma ve değerlendirme Kas iskelet Sistem Muayenesi Atel, Bandaj, Turnike Uygulayabilme Travma sonrası kopan uzvun uygun olarak taşınmasını sağlayabilme Havayolu Yönetimi Venöz kateterizasyon Girişimsel ağrı tedavisi yöntemleri Kan gazı analizi Hasta başı değerlendirme Yoğun Bakım Poliklinik Ameliyat Servis Nöbet Ön hazırlık ders materyali bulunmamaktadır.
4) Direk radyografileri okuma ve değerlendirme Kas iskelet Sistem Muayenesi Atel, Bandaj, Turnike Uygulayabilme Travma sonrası kopan uzvun uygun olarak taşınmasını sağlayabilme Havayolu Yönetimi Venöz kateterizasyon Girişimsel ağrı tedavisi yöntemleri Kan gazı analizi Hasta başı değerlendirme Yoğun Bakım Poliklinik Ameliyat Servis Nöbet Ön hazırlık ders materyali bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin kaynak kitabı bulunmamaktadır.There is no reference book for the course.
Diğer Kaynaklar: 1-Genel Cerrahi, Tamer Akça, GK Çakmak, AU Ural
2-Schwartz Cerrahinin İlkeleri, F. Charles Brunicardi, Çeviri: M. Mahir Özmen
3-Temel Cerrahi El Kitabı, İskender Sayek
4-Schwartz's Principles of Surgery. Editor-in-chief: F. Charles Brunicardi, Associate editors: Dana K. Andersen, Timothy R. Billiar, David L. Dunn, John G. Hunter, Jeffrey B. Matthews, Raphael E. Pollock. New York: McGraw-Hill Education, 11th edition, 2019.
5-Sabiston Textbook of Surgery: The Biological Basis of Modern Surgical Practice. [Edited by] Courtney M. Townsend, Jr, R. Daniel Beauchamp, B. Mark Evers, Kenneth L. Mattox. Philadelphia, PA: Elsevier/Saunders, 20th edition, 2017.
6-Rosen’s Emegency Medicine:Concepts And Clinical Practice, Ninth Edition, Philadelphia,PA:Elsevier,2018.
7- Tintinalli’s Emergency Medicie: a Comprehensive Study Guid, Seventh Edition, 2013.
8- Cander Acil Tıp Temel Başvuru Kitabı, First Edition, 2016.
9- First Aid For The Emergency Medicine Boarda, Second Edition, 2012.
10 ATLS (Advanced Trauma Life Support), The American College of Surgeons, Tenth Edition,2018.
11- AHA(American Heart Association) CPR and ECC Guidelines,2020.
12-Campbell operative orthopedics
13-Rockwood and Green’s fractures in adults
14-Rockwood and Green’s fracures in children
15-Tachdjian'ın Pediatrik Ortopedisi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir.
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir.
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir.
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir.
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir.
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur.
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir.
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir.
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır.
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Derse Özgü Staj 99 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Derse Özgü Staj 99 100 9900
Toplam İş Yükü 9900