JOB103 EyLab SDG Sustainability Practicesİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: JOB103
Ders İsmi: EyLab Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MİNE MUKADDES AFACAN FINDIKLI
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Mine AFACAN FINDIKLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, mevcut engellilik ve eşitlik sorunlarının, nedenlerinin ve alternatif, yenilikçi ve sürdürülebilir çözümlerin tartışılmasıdır.
Dersin İçeriği: Bu derste rekabetin en önemli güçlerinden biri olan sürdürülebilirlik kavramı strateji ve uygulama açısından ele alınmaktadır. Böylece BM/17 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri temel alınacak. Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini engelli kişiler tarafından, onlar için ve engelli kişilerle birlikte hayata geçiren bu kapsayıcı sürdürülebilirlik yaklaşımı, çoğu Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi açısından engellilerin dezavantajlı durumda olduğunu gösteriyor; ancak aynı zamanda bağımsız olarak yaşayabilecekleri daha kapsayıcı bir toplum yaratabilecek artan sayıda iyi uygulamaya da dikkat çekiyor.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sürdürülebilirlik kavramına kapsamlı bir bakış açısı geliştirmek
2) Sürdürülebilirliğin işletmeler ve toplum için önemini öğrenmek
3) Sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ilişkin derinlemesine bir bakış açısına sahip olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) TARİHÇE/TANIMLAR Engellilik Nedir? Küresel (WHO) Türkiye BM Sözleşmesi PWD TR Engelliler için Haklar SDG-Engellilik https://www.who.int/health-topics/disability#tab=tab_1 https://disabilityhub.eu/sites/disabilitybub/files/archivos_adjuntos/noticias/the_2030_agenda_sdgs_and_disability_def_acc_0.pdf https://www.un.org/disabilities/documents/convention/convoptprot-e.pdf
2) SAĞLIK HİZMETİ: Önleme (Doğum Öncesi) Hamilelik 0-3 yaş 0-12 yaş Aile bakımı Tedavi ve Rehabilitasyon https://www.cdc.gov/ncbddd/disabilityandhealth/disability.html https://www.who.int/health-topics/hearing-loss#tab=tab_1 https://www.who.int/health-topics/disability#tab=tab_1 https://www.who.int/activities/collection-of-data-on-disability https://www.who.int/health-topics/disability#tab=tab_2 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31936006/ https://withfoundation.org/digital-health-improving-lives-of-people-with-disabilities/ https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fdgth.2021.742196/full
3) INCLUSIVE EDUCATION: Preschool Parent Education Integration Special Education Vocational Training University Alternative Systems https://universaldesign.ie/awards/education/resources-books-articles/ http://academicsupport.uwo.ca/accessible_education/index.html https://www.viewsonic.com/library/education/what-is-accessible-education-equality-vs-equity-inclusive-learning/ https://www.unicef.org/education/inclusive-education https://inclusiveeducation.ca/about/what-is-ie/ https://www.unesco.org/gem-report/en/inclusion https://www.education-progress.org/en/indicators
4) İŞ İş dünyası %3 Kota Korunaklı işyeri Entegre İşyeri ve Mentorluk Kapsayıcı İstihdam Sosyal Ekonomi/Startup Önyargısız CV En İyi Uygulamalar https://www.edf-feph.org/content/uploads/2022/10/edf_hr_report_issue_6_2022_accessible.pdf https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/---ed_norm/---declaration/documents/publication/wcms_536630.pdf https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/---ed_dialogue/---act_emp/documents/publication/wcms_841348.pdf
5) SOSYAL HAYAT Sanat & Kültür & Müzik Performans Sanatı Plastik sanat İşitsel ve Görsel Dijital Sanat / NFT Müzik dünyası En İyi Uygulamalar https://www.edf-feph.org/content/uploads/2021/12/A-Quick-Reference-Guide-on-DiDRR-for-Practitioners.pdf https://www.tate.org.uk/art/disability-and-art https://tangledarts.org https://www.disabilityartsinternational.org https://www.disabilityartsinternational.org/wp-content/uploads/2022/01/TIMETO2.pdf https://adiarts.ie https://www.shapearts.org.uk/blog/reflections-on-the-disability-arts-movement https://enabled.in/wp/top-10-well-known-differently-abled-musicians/ https://www.candomusos.com/candomusos-profiles.php?countryID=2 https://www.youtube.com/@alternatifyasamdernegi9383/videos
6) TURİZM Engelsiz Turizm Sosyal Turizm Kapsayıcı Turizm Sürdürülebilirlik ENAT https://www.accessibletourism.org/resources/accessible-tourim-guide-2021-english-ingilizce---engelli-seyahat-kilavuzu.pdf https://www.unwto.org/accessibility https://www.accessibletourism.org https://pantou.org https://pantou.org/dreams-academy https://webunwto.s3.eu-west-1.amazonaws.com/s3fs-public/2023-01/Accessible%20Tourism%20for%20all_ACC.pdf?VersionId=8pzBP7FQs84agEr4s4UJGrf1bXxG83JI
7) TOPLU TAŞIMA Özgürlük/Seyahat Hakkı Vize Paradoksu Toplu taşıma Özel Tasarım Araç Engelsiz Taksi https://www.transportation.gov/mission/accessibility/resources https://www.naric.com/?q=en/FAQ/what-accessible-transportation https://www.transportation.gov/individuals/aviation-consumer-protection/general-travel-tips-persons-disabilities https://ec.europa.eu/research-and-innovation/en/horizon-magazine/next-stop-transport-system-accessible-all https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=738&langId=en&pubId=8376&furtherPubs=related https://www.paralympic.org http://www.deaflympics.com https://www.specialolympics.org https://www.powersoccerusa.org https://www.laureus.com
8) Ara Sınav
9) TEKNOLOJİ İnovasyon Dijital Okuryazarlık Mobil Çözümler Yardımcı teknoloji 3D-Robotik Eller vb. Sanal Gerçeklik, Yapay Zeka İyi/En İyi Ürünler Sunu,Tecla,Orcam Web3 Sanal evren https://universaldesign.ie/technology-ict/ https://www.viewsonic.com/library/wp-content/uploads/resources_archive/pdf/VIEWSONIC%20ENCOURAGE%20INCLUSIVE%20LEARNING%20SOLUTION%20BRIEF.pdf https://www.viewsonic.com/library/education/5-benefits-of-technology-in-the-classroom/ https://www.microsoft.com/en-us/accessibility https://www.apple.com/accessibility/ https://www.apple.com/lae/ios/accessibility-tips/ https://www.youtube.com/playlist?list=PLIl2EzNYri0cLtSlZowttih25VnSvWITu
10) ULAŞILABİLİRLİK Herkes İçin Evrensel Tasarım Halka açık yerler Binalar İç mekan İşeme Hakkı (WC) https://www.edf-feph.org/content/uploads/2022/04/EDF_FreedomGuide.pdf https://www.en.une.org/normalizacion_documentos/PT%20EN%2017210.pdf https://universaldesign.ie/what-is-universal-design/ud-organisations/ https://universaldesign.ie/Built-Environment/Building-for-Everyone/ https://books.google.com.tr/books?id=LvWfCwAAQBAJ&hl=tr https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=738&langId=en&pubId=8376&furtherPubs=related
11) İLETİŞİM Bilgiye Erişim Körlük Sağırlık Entelektüel Hareketlilik Dil (Önyargı Yok) https://www.edf-feph.org/content/uploads/2022/02/7.-Toolkit-Accessible-website.pdf https://www.edf-feph.org/content/uploads/2021/12/5.2-Toolkit-Accessible-Accessible-video.pdf https://www.edf-feph.org/publications/ https://universaldesign.ie/products-services/customer-communications-toolkit-for-the-public-service-a-universal-design-approach/customer-communications-toolkit-for-the-public-services-a-universal-design-approach.pdf https://www.apple.com/lae/ios/accessibility-tips/
12) SOSYAL GİRİŞİMCİLİK Sosyal Değişim/Etki Sosyal Sorunlar SDGgoCanvas sivil toplum örgütü Sosyal Girişimcilik Sosyal Ekonomi Çıktı-Sonuç-Etki-Değer Zinciri Sosyal Etki Raporlaması IR-GRI-SASB-SDG En İyi Uygulamalar https://www.ashoka.org/en-us/ashoka-changemaker-campus https://www.ashoka.org/en-us/focus/social-entrepreneurship https://www.schwabfound.org https://euclidnetwork.eu/our-actions/ https://www.uschamber.com/co/start/startup/what-is-social-entrepreneurship https://www.investopedia.com/terms/s/social-entrepreneur.asp https://www.shopify.com/blog/social-entrepreneurship https://www.oecd.org/cfe/leed/social-economy/social-entrepreneurship.html https://www.oecd-ilibrary.org/sites/172b60b2-en/index.html?itemId=/content/publication/172b60b2-en
13) ÇALIŞMA GRUPLARI Uygulama DADIS Kanvas Tablo Gruplar Projeler Mentorluklar
14) SON SUNUM Bireyler Gruplar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 50
Ara Sınavlar 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 3 56
Ara Sınavlar 1 20 1 21
Final 1 35 1 36
Toplam İş Yükü 113