Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI351 | ||||
Ders İsmi: | Nobel Ödüllerini İzleme | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. AYŞE KÖYLÜ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. AYŞE KÖYLÜ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrenciler sadece kendi alanlarında değil, Fizik, Kimya ve Psikoloji gibi diğer alanlarda da yapılan çalışmalardan haberdar olacaklardır. Özellikle tarih alanında ilgi çekici çalışmalar ele alınacağı için öğrencilerin bilimsel araştırmaya olan ilgisinin arttırılması amaçlanmaktadır. Ayrıca bazı güncel Nobel ödülleri ve eserlerin içerikleri üzerinde durulacak ve öğrencilerin konularda fikir üretmeleri sağlanacaktır. Öğrenciler bilimsel araştırmaları inceleyecek ve sonuçlarının insanlığın geleceği üzerindeki etkileri hakkında düşünmeye teşvik edilecektir. |
Dersin İçeriği: | Bilimin tanımı ve özellikleri, 19. ve 20. yüzyıllardaki bilimsel gelişmelere kısa bir bakış, bilim ve araştırma, bilimsel araştırma yöntem basamakları, Nobel ödülü, Nobel ödülü sahipleri, yakın tarihte sağlık alanında önemli Nobel ödülleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilim ve bilimsel araştırma kavramlarını tanımlar. 2) Hipotez ve teori arasındaki farkı tanımlar 3) Bilimsel araştırma sürecini açıklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | |
2) | 19. Yüzyılda Önemli Bilimsel Gelişmeler | |
3) | 20. Yüzyılda Önemli Bilimsel Gelişmeler | |
4) | Öğrenci sunumu: bugünün sorunları, yarının çözümleri-1 | |
5) | 21. Yüzyılda Önemli Bilimsel Gelişmeler-1 | |
6) | Öğrenci sunumu: bugünün sorunları, yarının çözümleri-2 | |
7) | 21. Yüzyılda Önemli Bilimsel Gelişmeler-2 | |
8) | Vize | |
9) | Nobel Ödüllerine Genel Bakış-1 | |
10) | Nobel Ödüllerine Genel Bakış-2 | |
11) | Radyoaktivite | |
12) | DNA onarımı | |
13) | Öğrenci sunumu: bugünün sorunları, yarının çözümleri-3 | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | • Robert A. Day (1995). How to Write and Publish a Scientific Paper. 4th Edition. Cambridge University Press • James C. Zimring (2019). What Science Is and How It Really Works. 1st Edition. Cambridge University Press • Dhillon, P. (2022). How to write a good scientific review article. The FEBS Journal, 289(13), 3592-3602. |
Diğer Kaynaklar: | https://www.nobelprize.org/ |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir. | ||||||||||||
2) Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. | ||||||||||||
3) Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
4) Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. | ||||||||||||
5) Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||
6) Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
7) Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir. | ||||||||||||
8) Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
9) Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. | ||||||||||||
10) En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır. | ||||||||||||
11) Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||
12) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir. | |
2) | Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. | |
3) | Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. | |
5) | Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |
6) | Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. | |
7) | Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir. | |
8) | Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. | |
10) | En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır. | |
11) | Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. | |
12) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 2 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 2 | 2 | 2 | 12 | ||
Sunum / Seminer | 3 | 5 | 15 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 30 | 2 | 1 | 66 | ||
Final | 1 | 20 | 1 | 1 | 22 | ||
Toplam İş Yükü | 115 |