Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI351 | ||||
Ders İsmi: | Nobel Ödüllerini İzleme | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. AYŞE KÖYLÜ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. AYŞE KÖYLÜ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrenciler sadece kendi alanlarında değil, Fizik, Kimya ve Psikoloji gibi diğer alanlarda da yapılan çalışmalardan haberdar olacaklardır. Özellikle tarih alanında ilgi çekici çalışmalar ele alınacağı için öğrencilerin bilimsel araştırmaya olan ilgisinin arttırılması amaçlanmaktadır. Ayrıca bazı güncel Nobel ödülleri ve eserlerin içerikleri üzerinde durulacak ve öğrencilerin konularda fikir üretmeleri sağlanacaktır. Öğrenciler bilimsel araştırmaları inceleyecek ve sonuçlarının insanlığın geleceği üzerindeki etkileri hakkında düşünmeye teşvik edilecektir. |
Dersin İçeriği: | Bilimin tanımı ve özellikleri, 19. ve 20. yüzyıllardaki bilimsel gelişmelere kısa bir bakış, bilim ve araştırma, bilimsel araştırma yöntem basamakları, Nobel ödülü, Nobel ödülü sahipleri, yakın tarihte sağlık alanında önemli Nobel ödülleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilim ve bilimsel araştırma kavramlarını tanımlar. 2) Hipotez ve teori arasındaki farkı tanımlar 3) Bilimsel araştırma sürecini açıklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | |
2) | 19. Yüzyılda Önemli Bilimsel Gelişmeler | |
3) | 20. Yüzyılda Önemli Bilimsel Gelişmeler | |
4) | Öğrenci sunumu: bugünün sorunları, yarının çözümleri-1 | |
5) | 21. Yüzyılda Önemli Bilimsel Gelişmeler-1 | |
6) | Öğrenci sunumu: bugünün sorunları, yarının çözümleri-2 | |
7) | 21. Yüzyılda Önemli Bilimsel Gelişmeler-2 | |
8) | Vize | |
9) | Nobel Ödüllerine Genel Bakış-1 | |
10) | Nobel Ödüllerine Genel Bakış-2 | |
11) | Radyoaktivite | |
12) | DNA onarımı | |
13) | Öğrenci sunumu: bugünün sorunları, yarının çözümleri-3 | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | • Robert A. Day (1995). How to Write and Publish a Scientific Paper. 4th Edition. Cambridge University Press • James C. Zimring (2019). What Science Is and How It Really Works. 1st Edition. Cambridge University Press • Dhillon, P. (2022). How to write a good scientific review article. The FEBS Journal, 289(13), 3592-3602. |
Diğer Kaynaklar: | https://www.nobelprize.org/ |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. | |||||||||||
2) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği. | |||||||||||
3) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği. | |||||||||||
4) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği. | |||||||||||
5) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği. | |||||||||||
6) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri. | |||||||||||
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği. | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği. | |||||||||||
9) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma. | |||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||||||||
11) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. | |
2) | Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği. | |
3) | Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği. | |
4) | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği. | |
5) | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği. | |
6) | Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri. | |
7) | Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği. | 2 |
9) | Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 2 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 2 | 2 | 2 | 12 | ||
Sunum / Seminer | 3 | 5 | 15 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 30 | 2 | 1 | 66 | ||
Final | 1 | 20 | 1 | 1 | 22 | ||
Toplam İş Yükü | 115 |