Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI331 | ||||
Ders İsmi: | Pazarlamaya Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ALPASLAN KELLECİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Alpaslan Kelleci | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders çağdaş pazarlama uygulamalarına kapsamlı bir giriş sağlar. Öğrenciler bu dersi tamamladığında şunları yapabilecektir: • Temel pazarlama kavramlarını ve bunların gerçek dünyadaki uygulamalarını anlamak • Pazarlama sorunlarını analiz etmeye yönelik en son teknoloji çerçeveleri ve teknikleri uygulayabilmek • Bir pazarlama planını analiz etmek ve geliştirmek Bu ders hem pazarlama teorisini hem de pratiğini incelemektedir. Pazarlama sorunlarına yaklaşmak için yerleşik kavramları, çerçeveleri, teknikleri, vaka çalışmalarını inceleyecek ve pratik yolları tartışacağız. |
Dersin İçeriği: | İşlenecek konular arasında pazar planlaması, pazar araştırması, tüketici davranışları, reklam ve tanıtım, markalaşma, pazarlama stratejisi, dağıtım, fiyatlandırma, ürün yönetimi, küresel ve sürdürülebilir pazarlama bulunmaktadır. Öğrenciler, yeni bir ürünün lansmanına odaklanan ödevlerine ek olarak, ders boyunca teorileri gerçek hayattaki çeşitli örneklere ve vakalara uygulayacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pazarlamayı bir süreç ve fonksiyon olarak anlamak 2) Pazar bölümleme ve planlama için kullanılan araçları anlamak 3) Pazarlama karmasının unsurlarını, bunların değer geliştirme ve tüketicilere değer sunma rollerini anlamak 4) Sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmada pazarlamanın önemini anlamak 5) Kuruluşların karşılaşabileceği fırsatları ve zorlukları, bunların pazarlama karar alma sürecini nasıl şekillendirdiğini anlamak ve değerlendirmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pazarlamaya Giriş | |
2) | Küresel, Etik, Sürdürülebilir Pazarlama | |
3) | Stratejik Pazar Planlaması | |
4) | Pazar Araştırması ve Pazarlama Analitiği | |
5) | Pazarlama Stratejisi: Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlandırma | |
6) | Tüketici ve İş Piyasaları: Tüketici Davranışı ve B2B Pazarlama | |
7) | Ürün Yönetimi 1: İnovasyon ve Yeni Ürün Geliştirme | |
8) | Ürün Yönetimi 2: Ürün Stratejisi ve Markalaşma | |
9) | Reklam ve Satış Tutundurmaları | |
10) | Kişisel Satış, Halkla İlişkiler, Sosyal Medya ve Doğrudan/Veritabanı Pazarlama | |
11) | Fiyatlandırma | |
12) | Dağıtım - Teslimat ve Strateji | |
13) | Hizmet Pazarlaması ve Perakendecilik | |
14) | Revizyon |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları/Lecture Notes Slaytlar/Slides |
Diğer Kaynaklar: | Philip Kotler & Gary Armstrong - Principles of Marketing, Eighteenth Edition, Global Edition, Pearson |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 2 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 2 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 1 | 31 | |||
Final | 1 | 50 | 1 | 51 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |