BUS5010 Management Information Systemsİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (YL) (Tezsiz) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (YL) (Tezsiz) (İngilizce)

Önizleme

Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BUS5010
Ders İsmi: Yönetim Bilgi Sistemleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MUSTAFA SUNDU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Mustafa Sundu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yönetim bilgi sistemleri kavramlarını ve stratejik önemini öğrenmek. Bina yönetim bilgi sistemlerinin aşamaları ve bileşenleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. Küresel ekonomide yönetim bilgi sistemlerinin kullanımı yoluyla rekabet avantajının nasıl elde edileceğini araştırmak. Yönetim bilgi sistemlerinin gerektirdiği bakış açısıyla işletme ve kuruluşların ihtiyaçlarına çözüm üretebilme, sorunlara çözüm üretebilme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği: Bu ders, lisans öğrencilerinin yönetim, bilişim ve sistem arasındaki etkileşim olan yönetim bilgi sistemini anlamalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Tasarım sürecinde teknolojik olarak yeniden yapılanan dünya ve yeni sanayi devrimi dikkate alınmaktadır. Bu ders, MIS'in iş dünyasındaki rolünü ve bunun iş dünyası ve organizasyonlar üzerindeki etkisini anlamanın temelini oluşturur. Bu içeriğin yanı sıra yeni sanayi devrimi, veri bilimi, siber güvenlik ve iş kültüründeki değişimler de ele alınacak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yönetim bilgi sistemlerini ve stratejik önemini bilmek
2) Bir yönetim bilgi sisteminin tasarımındaki tüm kavramları ve unsurları tanımlamak
3) MIS ile yeni sanayi devrimi arasındaki ilişkiyi açıklamak
4) Yönetim bilgi sistemlerinin problem çözme ve rekabet avantajı kazanmadaki rolünü anlamak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derslere Giriş, Ders Programı, Sınavlar, Ödevler
2) MIS Kavramları ve Terimleri
3) Günümüzde Küresel İşletmelerde Bilgi Sistemleri
4) Küresel E-İş: İşletmeler Bilgi Sistemlerini Nasıl Kullanıyor?
5) Bilgi Sistemleri, Organizasyonlar ve Strateji
6) Bilgi Sistemlerinde Etik ve Sosyal Konular
7) Altyapı ve Gelişen Teknolojiler
8) İş Zekasının Temelleri: Veritabanları ve Bilgi Yönetimi
9) Telekomünikasyon, İnternet ve Kablosuz Teknoloji
10) Bilgi Sistemlerinin Güvenliğinin Sağlanması
11) Operasyonel Mükemmelliğe ve Müşteri Yakınlığına Ulaşmak: Kurumsal Sistemler
12) E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler
13) Bilgiyi ve İşbirliğini Yönetmek
14) Karar Vermeyi Geliştirme Yıkıcı Kavramlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları/Lecture notes
Diğer Kaynaklar: Laudon, K. C., & Laudon, J. P. 2022. Management Information Systems: Managing the Digital Firm, Pearson

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
6) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
6) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Ödevler 1 20 1 21
Ara Sınavlar 1 30 2 32
Final 1 50 2 52
Toplam İş Yükü 147