İşletme (YL) (Tezsiz) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BUS5010 | ||||
Ders İsmi: | Yönetim Bilgi Sistemleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MUSTAFA SUNDU | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Mustafa Sundu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yönetim bilgi sistemleri kavramlarını ve stratejik önemini öğrenmek. Bina yönetim bilgi sistemlerinin aşamaları ve bileşenleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. Küresel ekonomide yönetim bilgi sistemlerinin kullanımı yoluyla rekabet avantajının nasıl elde edileceğini araştırmak. Yönetim bilgi sistemlerinin gerektirdiği bakış açısıyla işletme ve kuruluşların ihtiyaçlarına çözüm üretebilme, sorunlara çözüm üretebilme becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, lisans öğrencilerinin yönetim, bilişim ve sistem arasındaki etkileşim olan yönetim bilgi sistemini anlamalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Tasarım sürecinde teknolojik olarak yeniden yapılanan dünya ve yeni sanayi devrimi dikkate alınmaktadır. Bu ders, MIS'in iş dünyasındaki rolünü ve bunun iş dünyası ve organizasyonlar üzerindeki etkisini anlamanın temelini oluşturur. Bu içeriğin yanı sıra yeni sanayi devrimi, veri bilimi, siber güvenlik ve iş kültüründeki değişimler de ele alınacak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yönetim bilgi sistemlerini ve stratejik önemini bilmek 2) Bir yönetim bilgi sisteminin tasarımındaki tüm kavramları ve unsurları tanımlamak 3) MIS ile yeni sanayi devrimi arasındaki ilişkiyi açıklamak 4) Yönetim bilgi sistemlerinin problem çözme ve rekabet avantajı kazanmadaki rolünü anlamak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derslere Giriş, Ders Programı, Sınavlar, Ödevler | |
2) | MIS Kavramları ve Terimleri | |
3) | Günümüzde Küresel İşletmelerde Bilgi Sistemleri | |
4) | Küresel E-İş: İşletmeler Bilgi Sistemlerini Nasıl Kullanıyor? | |
5) | Bilgi Sistemleri, Organizasyonlar ve Strateji | |
6) | Bilgi Sistemlerinde Etik ve Sosyal Konular | |
7) | Altyapı ve Gelişen Teknolojiler | |
8) | İş Zekasının Temelleri: Veritabanları ve Bilgi Yönetimi | |
9) | Telekomünikasyon, İnternet ve Kablosuz Teknoloji | |
10) | Bilgi Sistemlerinin Güvenliğinin Sağlanması | |
11) | Operasyonel Mükemmelliğe ve Müşteri Yakınlığına Ulaşmak: Kurumsal Sistemler | |
12) | E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler | |
13) | Bilgiyi ve İşbirliğini Yönetmek | |
14) | Karar Vermeyi Geliştirme Yıkıcı Kavramlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları/Lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Laudon, K. C., & Laudon, J. P. 2022. Management Information Systems: Managing the Digital Firm, Pearson |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | ||||||
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | ||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | ||||||
4) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||
6) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
5) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
6) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Ödevler | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 2 | 32 | |||
Final | 1 | 50 | 2 | 52 | |||
Toplam İş Yükü | 147 |