Radyoterapi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM042 | ||||
Ders İsmi: | Sağlık İşletmelerinde Davranış | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. BİLGEN ŞİMŞEK | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör.Bilgen ŞİMŞEK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Sağlık işletmelerinde görev alacak öğrencilerin kurumsal yapıları dikkate alarak, davranış kuramları çerçevesinde uygun rollerin modellenmesini sağlamaktır . |
Dersin İçeriği: | Sağlık işletmelerinde algılama, atfetme, örgüt içerisinde davranış, birey ve kişilik motivasyon teorileri, örgüt kültürü ve örgüt iklimi, iletişim, örgüt içerisinde stres yönetimi, iletişimde informal ilişkiler, örgütsel vatandaşlık, sinizm, zaman yönetimi ve güncel örgütsel yaklaşımlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık kurumlarında davranışsal temelleri bilir 2) Algılama ve atfetme, motivasyon teorileri hakkında bilgi sahibi olur 3) Örgüt iklimi ve örgüt kültürünün önemini kavrar 4) İşletme içerisindeki iletişim çeşitlerini ve modellemelerine hakim olur 5) Grup dinamikleri, liderlik, adalet, sinizm ve zaman yönetimi içeriklerinin sağlık işletmelerinde önemini kavrar ve uygular |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örgütsel Davranışa Giriş | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Aydın Eren Miski, (2006). Örgütsel Davranış. Arıkan Yayınevi. Birinci Basım |
2) | Algılama ve Atfetme Teorileri | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Aydın Eren Miski, (2006). Örgütsel Davranış. Arıkan Yayınevi. Birinci Basım |
3) | İş Ortamındaki İnsanlar Metaforlar | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Aydın Eren Miski, (2006). Örgütsel Davranış. Arıkan Yayınevi. Birinci Basım |
4) | Örgütlerde Gruplar ve Grupsal Farklılıklar | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Aydın Eren Miski, (2006). Örgütsel Davranış. Arıkan Yayınevi. Birinci Basım |
5) | Örgütlerde Gruplar ve Grupsal Farklılıklar-Quiz | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Aydın Eren Miski, (2006). Örgütsel Davranış. Arıkan Yayınevi. Birinci Basım |
6) | Örgütte Birey ve Kişilik | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Aydın Eren Miski, (2006). Örgütsel Davranış. Arıkan Yayınevi. Birinci Basım |
7) | Motivasyon Teorileri | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Aydın Eren Miski, (2006). Örgütsel Davranış. Arıkan Yayınevi. Birinci Basım |
8) | Quiz 2 | Sunum dosyaları |
9) | Örgüt Kültürü/ Örgüt İklimi | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Aydın Eren Miski, (2006). Örgütsel Davranış. Arıkan Yayınevi. Birinci Basım |
10) | Örgütsel Stres | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Ay |
11) | Örgütlerde İnformal iletişim | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, |
12) | Liderlik Teorileri | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, |
13) | Çatışma Yönetimi | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, |
14) | Genel Konu Tekrarı | Ders Sunum Dosyaları |
15) | Final Sınavı | Ders Sunum Dosyaları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Aydın Eren Miski, (2006). Örgütsel Davranış. Arıkan Yayınevi. Birinci Basım |
Diğer Kaynaklar: | 1-Güney, Salih (2004), Açıklamalı Yönetim-Organizasyon ve Örgütsel Davranış Terimler Sözlüğü, Siyasal Yayınevi, Ankara, 2-Güney, Salih (2014), Davranış Bilimleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3-Güney, Salih (2020), Davranış Bilimleri, 12. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020. 4-Arıkboğa, Şebnem Örgütsel Davranış, İ.Ü. Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 5-Aslan Şebnem, (2009). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Yayınevi. 6-Aslan Şebnem, (2013). Geçmişten Günümüze Liderlik Kuramları, Eğitim Yayınevi. 7-Can Halil; Aşan Öznur, Aydın Eren Miski, (2006). Örgütsel Davranış. Arıkan Yayınevi. Birinci Basım |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Radyoterapi, temel onkoloji, radyolojik görüntüleme konularında temel bilgiye sahiptir | |||||||||||||||
2) Kamu ve özel sağlık kuruluşlarında alanı ile ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanma becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
3) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||||
4) Radyasyonun biyolojik sistemler üzerindeki etkilerini bilir, hasta ve çalışan için radyasyondan korunmak için gerekli tedbirleri alır. | |||||||||||||||
5) Alanı ile ilgili tıbbi görüntüleme sistemlerini kullanabilir ve çekilen görüntüleri değerlendirir. | |||||||||||||||
6) Mesleğini uygularken ekip arkadaşları, hasta, hasta yakını ve diğer sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar. | |||||||||||||||
7) Alanda yapmış olduğu çalışmalarla ilgili verilerin kaydını tutar ve güncel yöntemlerle verileri analiz eder | |||||||||||||||
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||||
9) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
10) Mesleğini uygularken kullandığı cihaz ve ekipmanların rutin kontrollerini ve gerekli durumlarda (arıza, bakım) iş takibini yapar. | |||||||||||||||
11) Mesleği ile ilgili konularda sahip olduğu ve takip ettiği güncel bilgileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. | |||||||||||||||
12) Mesleği ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuat ile ilgili temel bilgilere, etik ilkelere sahiptir ve bunlara uygun davranışta bulunur. | |||||||||||||||
13) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
15) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir ve dış görünüşü ile topluma örnek olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Radyoterapi, temel onkoloji, radyolojik görüntüleme konularında temel bilgiye sahiptir | |
2) | Kamu ve özel sağlık kuruluşlarında alanı ile ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanma becerisine sahiptir. | |
3) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
4) | Radyasyonun biyolojik sistemler üzerindeki etkilerini bilir, hasta ve çalışan için radyasyondan korunmak için gerekli tedbirleri alır. | |
5) | Alanı ile ilgili tıbbi görüntüleme sistemlerini kullanabilir ve çekilen görüntüleri değerlendirir. | |
6) | Mesleğini uygularken ekip arkadaşları, hasta, hasta yakını ve diğer sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar. | |
7) | Alanda yapmış olduğu çalışmalarla ilgili verilerin kaydını tutar ve güncel yöntemlerle verileri analiz eder | |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
9) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
10) | Mesleğini uygularken kullandığı cihaz ve ekipmanların rutin kontrollerini ve gerekli durumlarda (arıza, bakım) iş takibini yapar. | |
11) | Mesleği ile ilgili konularda sahip olduğu ve takip ettiği güncel bilgileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. | |
12) | Mesleği ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuat ile ilgili temel bilgilere, etik ilkelere sahiptir ve bunlara uygun davranışta bulunur. | |
13) | Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |
14) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
15) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir ve dış görünüşü ile topluma örnek olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 29 |