Eczane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM040 | ||||
Ders İsmi: | Göz ve Görme Sağlığı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. BİLGEN ŞİMŞEK | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör.Bilgen ŞİMŞEK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; görme ile ilgili kavramların tanınması, göz ve görme sağlığı kavramı ve bunu etkileyen durumların tanınması, göz sağlığını etkileyen genetik ve çevresel etkenlerin tanınması ve göz sağlığını koruma konusunda bilgi sahibi olunmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Görme fonksiyonunun işleyişi, temel göz sağlığı, göz ve görme sağlığının korunması kavramlarının tanınması sağlanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Görme kavramını tanır ve görme fonksiyonunun işleyişi konusunda bilgi sahibi olur 2) Göz ve görme sağlığı kavramını tanır 3) Göz ve görme sağlığı ile ilgili alanları tanır 4) Göz ve görme sağlığının korunması ile ilgili bilgi sahibi olur |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Görme kavramına giriş | Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096. |
2) | Gözün Anatomik, Fizyolojik, Histolojik ve Biyofizik Temelleri | Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096. |
3) | Göz Sağlığı Kavramı ve Göz Sağlığını Etkileyen Genetik Faktörler | Önerilen Ders Kaynakları Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096. |
4) | Göz Sağlığı Kavramı ve Göz Sağlığını Etkileyen Çevresel Faktörler | Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096. |
5) | Temel Göz Hastalıklarının Tanınması | Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096. |
6) | Temel Kırma Kusurları: Miyopi, Hipermetropi, Astigmat ve diğer kırma kusurları | Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096. |
7) | Göz Sağlığı ve Bilgisayar Kullanımı | Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096. |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Göz Sağlığı ve Beslenme | Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096. |
10) | Gözlükler | Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096. |
11) | Kontakt Lensler | Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096. |
12) | Göz Hastalıklarında Kullanılan Lazer Çeşitleri | Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096. |
13) | Görme İçin Kullanılan Yardımcı Aletler | Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096. |
14) | Göz ve Görme Sağlığının Korunması | Önerilen Ders Kaynakları Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096. |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096. |
Diğer Kaynaklar: | Forrester, J. V., Dick, A. D., McMenamin, P. G., Roberts, F., & Pearlman, E. (2015). The eye e-book: basic sciences in practice. Elsevier Health Sciences. Yanoff, M., Duker, J. S., & Augsburger, J. J. (2009). Ophthalmology, 3rd. Mosby Elsevier, 1096. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleği ile ilgili olan kaynakları takip edebilecek bilgi ve birikime sahip olan, sözlü ve yazılı olarak düzgün iletişim kurabilecek bir birikime sahiptir. | ||||||||||||||
2) İlaçlar ve mesleği ile ilgili gerekli kaynakları araştırma yöntemlerinin bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
3) Eczacılık ve ilaçlar ile ilgili yönetmelik ve mevzuat bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
5) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||||||||
6) Eczacılık alanında kullanılan bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | ||||||||||||||
9) Ürünlerin son kullanma tarihlerini ve stok kontrollerini yapar; eksikleri tespit eder ve uygun bir şekilde depolanmaları ile kayıtlarının tutulması konusunda görev alır. | ||||||||||||||
10) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||||||||||
11) Eczacı ya da mesul müdürün danışmanlığında, ilaç kullanımı konusunda hastalara ve hasta yakınlarına gerekli yönlendirmeleri yapma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
12) Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
13) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar. | ||||||||||||||
14) İlaç, eczacılık, tıbbi ürünler, medikal ürünler ve dermokozmetikler ile ilgili olan yönergeleri takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleği ile ilgili olan kaynakları takip edebilecek bilgi ve birikime sahip olan, sözlü ve yazılı olarak düzgün iletişim kurabilecek bir birikime sahiptir. | |
2) | İlaçlar ve mesleği ile ilgili gerekli kaynakları araştırma yöntemlerinin bilgisine sahiptir. | |
3) | Eczacılık ve ilaçlar ile ilgili yönetmelik ve mevzuat bilgisine sahiptir. | |
4) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
5) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
6) | Eczacılık alanında kullanılan bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir. | |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
9) | Ürünlerin son kullanma tarihlerini ve stok kontrollerini yapar; eksikleri tespit eder ve uygun bir şekilde depolanmaları ile kayıtlarının tutulması konusunda görev alır. | |
10) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
11) | Eczacı ya da mesul müdürün danışmanlığında, ilaç kullanımı konusunda hastalara ve hasta yakınlarına gerekli yönlendirmeleri yapma becerisine sahiptir. | |
12) | Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir. | |
13) | Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar. | |
14) | İlaç, eczacılık, tıbbi ürünler, medikal ürünler ve dermokozmetikler ile ilgili olan yönergeleri takip eder. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 31 |