Sinirbilim (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SBY6011 | ||||
Ders İsmi: | Nörobiyokimya ve Psikofarmakoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Biyomoleküllerin sentezi, nörotransmisyon için görevleri, reseptör aracılı cevap oluşumu, sinyal iletim sistemleri ve hastalıklar arasında ilişki kurulması ve enerjetik yolakların bilinmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Biyomoleküllerin yapıları ve işlevleri, nörottansmiterlerin yapısı, reseptörler, beyinde enerji metabolizması, lipitler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Otonom sinir sisteminin çalışma prensiplerini anlayarak, bu sistem üzerine etkili ilaçlar hakkında temel bilgilerileri kavrayabilir 2) Santral sinir sistemi üzerine etkili ilaçların etki mekanizmasını anlatabilir 3) Santral sinir sistemi üzerine etkili ilaçların farmakokinetik açıdan önemli noktaları açıklayabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | - |
2) | Farmakokinetik | - |
3) | Nöron, Sinaptik İletim ve Nörotransmitterler | - |
4) | Farmakodinamik | - |
5) | Kokain, Amfetaminler ve Diğer Psikostimülanlar; Psikedelik İlaçlar | - |
6) | Kafein, Nikotin ve Esrar | - |
7) | Opioid Analjezikler | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | Antidepresan İlaçlar | - |
10) | Anksiyolitikler, Sedatif Hipnotikler, Anestezikler ve Antikonvülzanlar | - |
11) | Bipolar Bozukluk tedavisinde kullanılan ilaçlar | - |
12) | Çocuk ve Ergen Psikofarmakolojisi | - |
13) | Geriatrik Psikofarmakoloji | - |
14) | Tartışma | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Molecular Biology of the Cell-Bruce Alberts |
Diğer Kaynaklar: | Molecular Biology of the Cell-Bruce Alberts |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 2 | 2 | ||||||
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 2 | 1 | ||||||
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 3 | 2 | ||||||
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 1 | 3 | ||||||
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | ||||||||
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 3 | |||||||
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 2 | |||||||
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 2 |
2) | 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 |
3) | 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 2 |
4) | 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 2 |
5) | 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 |
6) | 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 3 |
7) | 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 3 |
8) | 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 | ||||
Küçük Sınavlar | 2 | 0 | 14 | 28 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 14 | 14 | |||
Final | 1 | 0 | 36 | 36 | |||
Toplam İş Yükü | 163 |