Sinirbilim (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SBY6004 | ||||
Ders İsmi: | Klinik Nöropsikoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Çiğdem Ulaşoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere nöropsikolojik işlevlerin nöral mekanizmalarını ve sağlıklı bireylerde ve nöropsikiyatrik/nörodejeneratif vakalarda nasıl değerlendirildiklerini öğretmek amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamı nöropsikolojik işlevler ve nöral mekanizmaları, nöropsikolojik testler, değerlendirme, uygulama ve raporlaması konuları ile nörodejeneratif ve nöropsikiyatrik vaka örneklerinin tartışılmasından oluşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler nöropsikolojik işlevleri tanıyacaktır. 2) Öğrenciler nöropsikolojik işlevlerin nasıl değerlendirildiğini öğrenecektir. 3) Nöropsikolojik testleri tanıyacaklar. 4) Nörodejeneratif hastalıkların nöropsikolojik bozulma profillerine aşina olacaklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kısa tarihçe ve davranışsal nöroanatomi | - |
2) | Nöropsikoloji ve temel kavramlar | - |
3) | Nöropsikolojik değerlendirme | - |
4) | Dikkat ve yürütücü işlevler, nöral mekanizmaları, ilintili nöropsikolojik test ve ölçekler | - |
5) | Öğrenme ve bellek, nöral mekanizmaları | - |
6) | Öğrenme ve bellek ile ilintili nöropsikolojik testler | - |
7) | Vizuospasyal işlevler ve nöral mekanizmaları | - |
8) | VİZE SINAVI | - |
9) | Vizuospasyal işlevler ile ilintili nöropsikolojik testler | - |
10) | Dil, nöral mekanizmaları ve ilintili testler | - |
11) | Afazi değerlendirmesi | - |
13) | Nörodejeneratif hastalıklar, vaka örnekleri üzerinden tartışma | - |
14) | Nöropsikiyatrik hastalıklar, vaka örnekleri üzerinden tartışma | - |
15) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Klinik Nöropsikoloji ve Nöropsikiyatrik hastalıklar, Emre Kumral-Güneş tıp yy. |
Diğer Kaynaklar: | diğer güncel yayınlar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | ||||||||
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | ||||||||
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | ||||||||
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | ||||||||
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | ||||||||
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | ||||||||
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | ||||||||
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | |
2) | 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 2 |
3) | 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | |
4) | 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 2 |
5) | 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | |
6) | 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | |
7) | 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 3 |
8) | 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Final | 1 | 60 |
Toplam İş Yükü | 190 |