ISL5112 Bilimsel Araştırma ve Etikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (YL) (Tezsiz)

Önizleme

Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISL5112
Ders İsmi: Bilimsel Araştırma ve Etik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Mine AFACAN FINDIKLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere akademik araştırmalarla ilgili kapsamlı bir bakış açısı kazandırmaktır. Araştırma sürecinde bilimsel aşamaları ve metotları kullanarak literatür taraması yapmak, doğru bir araştırma sorusu ortaya koymak ve eldeki verileri değerlendirerek raporlayabilme becerisinin geliştirilmesi temel öğrenme amacıdır.
Dersin İçeriği: Öğrencilerin sosyal bilim araştırmalarında yönetim bilimleri açısından bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin anlayacakları, araştırmaları değerlendirebilecekleri ve araştırma projesi yazabilecekleri bilgileri içerir. Araştırma önerisi yazma; Bilimsel araştırmalarda etik bakış açısı ile süreçleri yönetip, proje hazırlama; Proje hazırlıklarında kurgunun ve yöntemlerin belirlenmesinde destek olma dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel araştırma sürecini öğrenmek
2) Doğru araştırma sorusu sorabilmek
3) Araştırma problemiyle uyumlu bilimsel alt yapı oluşturmada araştırmaları yapabilmek
4) Bilimsel ve teorik çerçeveyle uyumlu literatür taramasını yazabilmek
5) Araştırma sorusu/hipotezlerini belirleyebilmek
6) Değişkenleri ve aralarındaki ilişkileri bilimsel yönden açıklayabilmek
7) Bilimsel araştırma türlerini ve veri toplama yöntemlerini bilmek
8) Bitirme projesi/Tez önerisi yazabilmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş
2) Araştırma Yöntemleri Konusunda Temel Kavramlar ve Araştırma Türleri
3) Araştırma Yaklaşımları ve Veri ve Toplama Yöntemleri (Anket, Gözlem, Mülakat/1. Veriler ve 2. Veriler) Nitel/Nicel/Karma Araştırmalar
4) Bilimsel Araştırma Etiği
5) Araştırma Süreci ve Araştırma Sorunsalı Doğru Araştırma Probleminin Tanımlanması, Literatür Taramasının Temelleri ve Süreci
6) Bilimsel Araştırma Evreni ve Örnekleme
7) İşletimsel Tanımlama ve Ölçme
8) Ara Sınav
9) Araştırma Raporunun Hazırlanması ve Araştırma Önerisinin Sunumu, Konu Başlığı ve Özet Hazırlıkları
10) Araştırma Raporunun Hazırlanması ve Araştırma Önerisinin Sunumu Literatür Taraması
11) Araştırma Raporunun Hazırlanması ve Araştırma Önerisinin Sunumu Bilgilendirici ve Doğru Bir Tez/Proje Yazmanın Temelleri APA Formatı Gösterimi
12) İKY Alanında Nitel ve Karma Bir Araştırma
13) İKY Alanında Örnek Olay/Vaka Analizi Öğrenci Sunumları
14) İKY Alanında Deneysel Bir Araştırma Öğrenci Sunumları
15) Öğrenci Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları/Lecture notes
Diğer Kaynaklar: N. Karasar, “Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel, 2004,12. Baskı.
H. Seyidoğlu, “ Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, Güzem Can Yayınları,2016.
Çoşkun vd, “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri- SPSS Uygulamalı”, 2015, Sakarya Yayıncılık.
S.Saruhan ve A. Özdemirci “Bilim Felsefe ve Metodoloji”, 2013, Beta Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme.
5) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme.
5) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 0
Ödev 2 % 20
Sunum 3 % 40
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sunum / Seminer 3 10 1 33
Proje 1 20 1 21
Ödevler 2 10 1 22
Ara Sınavlar 1 20 1 21
Toplam İş Yükü 139