İşletme (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISL5112 | ||||
Ders İsmi: | Bilimsel Araştırma ve Etik | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Mine AFACAN FINDIKLI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere akademik araştırmalarla ilgili kapsamlı bir bakış açısı kazandırmaktır. Araştırma sürecinde bilimsel aşamaları ve metotları kullanarak literatür taraması yapmak, doğru bir araştırma sorusu ortaya koymak ve eldeki verileri değerlendirerek raporlayabilme becerisinin geliştirilmesi temel öğrenme amacıdır. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilerin sosyal bilim araştırmalarında yönetim bilimleri açısından bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin anlayacakları, araştırmaları değerlendirebilecekleri ve araştırma projesi yazabilecekleri bilgileri içerir. Araştırma önerisi yazma; Bilimsel araştırmalarda etik bakış açısı ile süreçleri yönetip, proje hazırlama; Proje hazırlıklarında kurgunun ve yöntemlerin belirlenmesinde destek olma dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel araştırma sürecini öğrenmek 2) Doğru araştırma sorusu sorabilmek 3) Araştırma problemiyle uyumlu bilimsel alt yapı oluşturmada araştırmaları yapabilmek 4) Bilimsel ve teorik çerçeveyle uyumlu literatür taramasını yazabilmek 5) Araştırma sorusu/hipotezlerini belirleyebilmek 6) Değişkenleri ve aralarındaki ilişkileri bilimsel yönden açıklayabilmek 7) Bilimsel araştırma türlerini ve veri toplama yöntemlerini bilmek 8) Bitirme projesi/Tez önerisi yazabilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş | |
2) | Araştırma Yöntemleri Konusunda Temel Kavramlar ve Araştırma Türleri | |
3) | Araştırma Yaklaşımları ve Veri ve Toplama Yöntemleri (Anket, Gözlem, Mülakat/1. Veriler ve 2. Veriler) Nitel/Nicel/Karma Araştırmalar | |
4) | Bilimsel Araştırma Etiği | |
5) | Araştırma Süreci ve Araştırma Sorunsalı Doğru Araştırma Probleminin Tanımlanması, Literatür Taramasının Temelleri ve Süreci | |
6) | Bilimsel Araştırma Evreni ve Örnekleme | |
7) | İşletimsel Tanımlama ve Ölçme | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Araştırma Raporunun Hazırlanması ve Araştırma Önerisinin Sunumu, Konu Başlığı ve Özet Hazırlıkları | |
10) | Araştırma Raporunun Hazırlanması ve Araştırma Önerisinin Sunumu Literatür Taraması | |
11) | Araştırma Raporunun Hazırlanması ve Araştırma Önerisinin Sunumu Bilgilendirici ve Doğru Bir Tez/Proje Yazmanın Temelleri APA Formatı Gösterimi | |
12) | İKY Alanında Nitel ve Karma Bir Araştırma | |
13) | İKY Alanında Örnek Olay/Vaka Analizi Öğrenci Sunumları | |
14) | İKY Alanında Deneysel Bir Araştırma Öğrenci Sunumları | |
15) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları/Lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | N. Karasar, “Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel, 2004,12. Baskı. H. Seyidoğlu, “ Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, Güzem Can Yayınları,2016. Çoşkun vd, “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri- SPSS Uygulamalı”, 2015, Sakarya Yayıncılık. S.Saruhan ve A. Özdemirci “Bilim Felsefe ve Metodoloji”, 2013, Beta Yayınları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | ||||||||
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | ||||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | ||||||||
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | ||||||||
5) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||||
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||||
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 0 |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 3 | % 40 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sunum / Seminer | 3 | 10 | 1 | 33 | |||
Proje | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Ödevler | 2 | 10 | 1 | 22 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Toplam İş Yükü | 139 |