ICM5015 Mekân Tasarımında Disiplinlerarası Yaklaşımlarİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık (YL) (Tezli)

Önizleme

Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM5015
Ders İsmi: Mekân Tasarımında Disiplinlerarası Yaklaşımlar
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Bilge Yararel Doğan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, mimarlık bilgi alanının disiplinlerarası etkileşim ve iletişim içerisinde olduğu disiplinler üzerinden, çağdaş dünyanın toplum yapısı, bilgi üretim yaklaşımları, sosyal politikalarını anlamak ve yaklaşımlar geliştirmek üzerine odaklan okuma ve tartışmaları içermektedir.
Dersin İçeriği: Ders, mimarlıktaki bütünleşik ve disiplinler-arası/-üstü araştırma yöntemlerine bir giriş niteliğindedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çağdaş dünyaya ait tartışma, düşünce ve ortamı toplum ve yaşam alışkanlıkları üzerinden anlamak.
2) Çok disiplinli bir bakışla mimarın rolü ve mimarları sorgulayarak yenilikçi mimari araştırma ve üretimler geliştirmeye odaklanmak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Disiplinler Arası çalışmalarda temel kavramlar.
2) Mimarlık ve felsefe ; Metafor olarak mekan, Mekanda fenamonolik yaklaşımlar ve soyutlama.
3) Mimarlık ve Plastik sanatlar, mekanın heykeli, heykelin makanı, mekanda yerleştirme sanatı.
4) Mimarlık ve müzik; Geçmişten günümüze performans mekanları, mekanın müzikleri, la Poem electronique, Philips Pavillion, Frank Ghery&Refik Aandol.
5) Mimarlık ve Edebiyat; Düz yazıda mekan çözümlemeleri, İtalo Calvino; Görünmez Kentler okuması.
6) Düz yazının mekanını kurgulama: Italo Calvino, Görünmez Kentler uygulaması-gurup çalışamaları, maket çalışması için hazırlık. Ara Sınav maket hazırlığı.
7) Italo Calvino, Görünmez Kentler uygulaması-gurup çalışamaları, maket çalışması için hazırlık. Ara Sınav maket hazırlığı.
8) Mimarlık ve Sinema: Sinemataografik mekan analizleri, “Sidewalls / Medieneras” film gösterimi ve tartışma.
9) Mimarlık ve Şiir; şiirin mekanları ve mekanın şiiiri. Heidigger okumaları.
10) Mimarlık ve Şiir, Octavio Paz “The Street” şiirinde mekansal analiz ve maket çalışması.
11) Mimarlık ve Biyo-mimikri
12) Mimarlıkta Archi-Biyo Politik Yaklaşımlar
13) Parazitik Mimarlık Maket çalışması.
14) Parazitik mimarlık maket çalışması ve tashihler (Final Ödevi)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mimarlık, Planlama ve Tasarımda Güncel Yaklaşımlar Editör: Dr. Öğr. Üyesi Arya BİÇEN
Diğer Kaynaklar: Mimarlık, Planlama ve Tasarımda Güncel Yaklaşımlar Editör: Dr. Öğr. Üyesi Arya BİÇEN

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık yüksek lisans programı, mekan mefhumunu kuram pratik ara kesitinde sorunsallaştırarak mekan kurmanın biçimsel, kavramsal ve kuramsal açılımlarında entelektüel derinlik ve bilinçlilik kazanılmasını hedefler. Bu anlamda program, mekan, mekansallık, zamanmekansallık, atmosfer, mekansal atmosferik oluş, maddesellik, kentsel iç mekan, biçim gramerleri, iç mimari tektonik ilişkiselliği ve spekülatif gelecekçi mekan araştırmaları bağlamında kavramsal projeler ile akademik makaleler üretimi konularında yetkinlik kazanılmasını hedefler.
2) Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.
4) Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır.
5) Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular.
6) Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
7) İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.
8) Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
9) Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.
10) Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir.
11) Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır.
12) Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
13) Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık yüksek lisans programı, mekan mefhumunu kuram pratik ara kesitinde sorunsallaştırarak mekan kurmanın biçimsel, kavramsal ve kuramsal açılımlarında entelektüel derinlik ve bilinçlilik kazanılmasını hedefler. Bu anlamda program, mekan, mekansallık, zamanmekansallık, atmosfer, mekansal atmosferik oluş, maddesellik, kentsel iç mekan, biçim gramerleri, iç mimari tektonik ilişkiselliği ve spekülatif gelecekçi mekan araştırmaları bağlamında kavramsal projeler ile akademik makaleler üretimi konularında yetkinlik kazanılmasını hedefler.
2) Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 1
3) Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. 2
4) Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. 1
5) Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. 3
6) Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. 1
7) İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. 2
8) Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
9) Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.
10) Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir.
11) Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır.
12) Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. 1
13) Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Toplam İş Yükü 42