İç Mimarlık (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ICM5012 | ||||
Ders İsmi: | İç Mimarlıkta Güncel Konular | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | İbrahim Emre Gündoğdu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders kapsamında sektördeki profesyonellerle etkileşim, alanında uzman konuk konuşmacılar ve öğrenci projeleri üzerinden pratik uygulamalar ile iç mimarlık dünyasındaki güncel konuların ele alınması hedeflenmektedir. Bu sayede öğrenciler, iç mimarlık disiplinindeki güncel dinamikleri anlamak ve bu dinamikleri tasarım projelerine başarıyla entegre etmek için gerekli bilgi ve becerilere sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği: | "Iç Mimarlıkta Güncel Konular" dersi, öğrencilere iç mimarlık alanındaki son gelişmeleri ve çağdaş konuları keşfetme fırsatı sunan bir platformdur. Bu ders, öğrencilere sektördeki güncel trendler, teknolojik ilerlemeler ve sürdürülebilirlik gibi konularda derin bir anlayış geliştirme imkanı sağlamaktadır. Ayrıca, mimari tasarımın sosyal, kültürel ve ekonomik bağlamdaki etkilerini değerlendirerek, öğrencilere bir projenin sadece estetik açıdan değil, aynı zamanda toplumsal ve çevresel etkileri göz önünde bulundurarak nasıl tasarlanabileceği konusunda kapsamlı bir perspektif sunmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Güncel Trendleri ve Teknolojik İlerlemeleri Değerlendirme 2) Sosyal, Kültürel ve Ekonomik Bağlamda Tasarım Anlayışı 3) Çevresel ve Sürdürülebilir Tasarım Bilinci 4) Projeler Üzerinden Pratik Uygulama Yeteneği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, hedefler ve beklentiler | |
2) | İç mimarlıkta güncel konuların önemi ve etkileri | |
3) | Tasarım dünyasındaki güncel trendler | |
4) | Teknolojik İlerlemeler ve İnovasyon | |
5) | İç mimarlıkta teknolojik gelişmeler | |
6) | Sosyal ve Kültürel Dinamiklerin Tasarıma Etkisi | |
7) | Sosyal ve Kültürel Dinamiklerin Tasarıma Etkisi | |
8) | Profesyonel Ağlar ve Konuk Konuşmacılar | |
9) | Profesyonel Ağlar ve Konuk Konuşmacılar | |
10) | Profesyonel Ağlar ve Konuk Konuşmacılar | |
11) | Profesyonel Ağlar ve Konuk Konuşmacılar | |
12) | Sürdürülebilir Tasarım ve Yeşil Mimarlık | |
13) | İleri Uygulamalar ve Mimari Konseptler | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | İç Mimarlıkta Bağlam + Çevre Graeme Brooker,Sally Stone |
Diğer Kaynaklar: | İç Mimarlıkta Bağlam + Çevre Graeme Brooker,Sally Stone |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İç Mimarlık yüksek lisans programı, mekan mefhumunu kuram pratik ara kesitinde sorunsallaştırarak mekan kurmanın biçimsel, kavramsal ve kuramsal açılımlarında entelektüel derinlik ve bilinçlilik kazanılmasını hedefler. Bu anlamda program, mekan, mekansallık, zamanmekansallık, atmosfer, mekansal atmosferik oluş, maddesellik, kentsel iç mekan, biçim gramerleri, iç mimari tektonik ilişkiselliği ve spekülatif gelecekçi mekan araştırmaları bağlamında kavramsal projeler ile akademik makaleler üretimi konularında yetkinlik kazanılmasını hedefler. | |||||||||||||
2) Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||
3) Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | |||||||||||||
4) Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. | |||||||||||||
5) Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. | |||||||||||||
6) Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | |||||||||||||
7) İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | |||||||||||||
8) Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | |||||||||||||
9) Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. | |||||||||||||
10) Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. | |||||||||||||
11) Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. | |||||||||||||
12) Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. | |||||||||||||
13) Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık yüksek lisans programı, mekan mefhumunu kuram pratik ara kesitinde sorunsallaştırarak mekan kurmanın biçimsel, kavramsal ve kuramsal açılımlarında entelektüel derinlik ve bilinçlilik kazanılmasını hedefler. Bu anlamda program, mekan, mekansallık, zamanmekansallık, atmosfer, mekansal atmosferik oluş, maddesellik, kentsel iç mekan, biçim gramerleri, iç mimari tektonik ilişkiselliği ve spekülatif gelecekçi mekan araştırmaları bağlamında kavramsal projeler ile akademik makaleler üretimi konularında yetkinlik kazanılmasını hedefler. | |
2) | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 |
3) | Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | 2 |
4) | Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. | 2 |
5) | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. | |
6) | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | 3 |
7) | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | 2 |
8) | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | |
9) | Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. | |
10) | Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. | |
11) | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. | |
12) | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. | 1 |
13) | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü | 42 |