Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PHYS5009 | ||||
Ders İsmi: | Advanced Neurophysiology | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. KÜBRA KARDEŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Berrak Varhan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Sinir sisteminin fizyolojik özellikleri hakkında genel bilgiler öğrenmek |
Dersin İçeriği: | Sinir fizyolojisi, merkezi sinir sistemi organizasyonu, beyin ve davranış, talamus, hipotalamus, bazal ganglionlar, serebellum, retiküler formasyon, motor korteks ve istemli hareketlerin kontrolü, refleks, otonom sinir sistemi, kan-beyin bariyeri ve beyin omurilik sıvısı, konuşma, öğrenme, bellek, ağrı mekanizmaları, uyku fizyolojisi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1.Merkezi sinir sistemine ait organları ve ilişkili sistemleri sıralayabilir, 2.Korteksin genel yapısını primer ve sekonder alanları tanımlayabilir, 3. Korteksin duyusal ve motor bölgeleri arasındaki ilişkiyi açıklayabilir, 4.Limbik sistem ve hipotalamus fizyolojisini tartışabilir, 5.Beyin sapı, retiküler formasyon, bazal gangliyonlar ve serebellum fizyolojisini tartışabilir 6.Beyin omurilik sıvısı oluşumu ile beyin kan akımını açıklayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1 Merkezi sinir sistemi fizyolojisine giriş | |
2) | 2 Beyin sapı ve retiküler formasyon | |
3) | 3 Korteksin yapısının işlevsel özellikleri | |
4) | 4 Somatik duyusal korteks | |
5) | 5 İstemli hareketin motor kontrolü | |
6) | 6 İstemli hareketin motor kontrolü | |
7) | 7 Ara sınav | |
8) | 8 Bazal ganglionlar | |
9) | 9 Serebellum | |
10) | 10 Limbik sistem ve hipotalamus | |
11) | 11 Beyin kan dolaşımının düzenlenmesi ve serebrospinal sıvı fizyolojisi | |
12) | 12 Uyku fizyolojisi | |
13) | 13 Ağrı Fizyolojisi | |
14) | 14 Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Klinik Nöroanatomi |
Diğer Kaynaklar: | 1. Principles of Neural Science, Eds. Kandel ER, Schwartz JH, Jessell TM, Siegelbaum SA, Hudspeth AJ, 2012 2. Neuroscience, Ed. Purves D, 2012 3. Review of MedicalPhysiology, Ed. Ganong WF, 2011 4. Berne&LevyPhysiology, Eds: Koeppen BN andStanton BA; 2010 5. MedicalPhysiology, A SystemsApproach, Raff H, Levitzky M, 2011 |
Course Learning Outcomes | 1 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar. | ||||||||||||||
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | ||||||||||||||
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | ||||||||||||||
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | ||||||||||||||
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | ||||||||||||||
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | ||||||||||||||
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | ||||||||||||||
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | ||||||||||||||
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | ||||||||||||||
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | 2 |
2) | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | 3 |
3) | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | 2 |
4) | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar. | 3 |
5) | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | 1 |
6) | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | 2 |
7) | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | 3 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | 2 |
9) | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | 3 |
11) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | 2 |
12) | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | 1 |
13) | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | 2 |
14) | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü | 42 |