PHYS5006 Assessment and Physiotherapy Approaches in Painİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli) (İngilizce)

Önizleme

Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PHYS5006
Ders İsmi: Assessment and Physiotherapy Approaches in Pain
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. KÜBRA KARDEŞ
Dersi Veren(ler): Murat Dalkılıç
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için dersin amacı;
Ağrı teorilerini ve ağrının çok boyutlu yapısını anlatmak, biyopsikososyal yaklaşıma dayalı hasta değerlendirmeleri ve ağrılı hastalara farklı fizyoterapi yaklaşımlarını öğretmek, multidispliner yaklaşımlar konusunda bilgi vermek, algoloji ile çok boyutlu fizyoterapi arasındaki ilişkiyi anlatmak
Dersin İçeriği: Dersin İçeriği
Ağrının fizyolojik mekanizmaları, farklı hastalıklarda akut ve kronik ağrının rolü, ağrı değerlendirme metodları, ağrıyla başa çıkmada kullanılan yaklaşımlar hakkında temel bilgiler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersin sonunda öğrenci; 1.Ağrı teorilerini açıklar. 2.Teorilere göre hastayı değerlendirir. 3.Teorilere göre ağrıya özgü fizyoterapi yaklaşımlarını açıklar. 4.Ağrı konusundan multidispliner yaklaşımları açıklar. 5.Alogolojiyi açıklar. 6.Algoloji ve fizyoterapi arasındaki ilişkiyi listeler. 7.Ağrılı hasta üzerinde öğrendiği yaklaşımları uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1 Ağrı teorileri
2) 2 Ağrı sendromları
3) 3 Ağrılı hasta üzerinde tartışma
4) 4 Ağrılı hastada fizyoterapi değerlendirmeleri
5) 5 Ağrılı hastada fizyoterapi değerlendirmeleri
6) 6 Ağrılı hastalarda fizyoterapi programına karar verme
7) 7 Ağrılı hastalarda farklı fizyoterapi yaklaşımları
8) 8 ARA SINAV
9) 9 Algoloji nedir?
10) 10 Algoloji ve Fizyoterapi arasındaki ilişki
11) 11 Ara sınav
12) 12 Farklı ağrı sendromları olan hastalar üzerinde klinik problem çözme
13) 13 Farklı ağrı sendromları olan hastaları değerlendirme
14) 14 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Özel Konular
Diğer Kaynaklar: Temel Kaynaklar
(Pre-requisites)

1. Ağrı,3.Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, 2007
2. Algolojide Girişimsel Yöntemler, S.Erdine,Nobel Kitabevi 2011
3. Interventional Pain Management: Image Guided Procedures,Prithvi Raj, Leland Lou, Serdar Erdine, Peter Staats, Steven Waldman, Gabor Racz, Michael Hammer, David Niv, James Heavner,Saunders Elsevier, 2008.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar.
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. 3
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. 2
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. 3
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar. 2
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. 3
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. 2
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. 1
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. 2
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. 3
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. 2
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. 3
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. 3
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Toplam İş Yükü 42