PHYS5002 Ethics and Professionalism in Physiotherapyİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli) (İngilizce)

Önizleme

Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PHYS5002
Ders İsmi: Ethics and Professionalism in Physiotherapy
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. KÜBRA KARDEŞ
Dersi Veren(ler): NURGÜL ELBAŞI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için dersin amacı;
Bilimsel Araştırma yöntemleri ve bilim etiği bilgisi ile akademik çalışma yapma yeterliliğinin kazandırılmasıdır
Dersin İçeriği: Ahlak, etik kavramları, biyomedikal etik prensipler ve bunların sağlık sistemindeki rolü, hasta hakları ve bunun fizyoterapi pratiğindeki önemi, fizyoterapistlerin ahlaki açıdan bağlı oldukları profesyonel davranışlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel araştırma yöntemleri ve tarihçesi hakkında bigi sahibi olur.
2) Bilim etiği konusunda farkındalık yaratır.
3) Bilimsel yöntemler: niteliksel, niceliksel yönleriyle bilir.
4) Veri toplama ve analiz yeteneğini geliştirir.
5) Bilimsel araştırma raporunun yazılma tekniklerini öğrenir.
6) Tezi yazma yeteneğini geliştirir ve teze hazır hale gelir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çağdaş Bilim ve Yöntembilimin Tarihsel Gelişimi
2) Bilimsel Araştırmada Etik
3) Araştırma Süreci
4) Niceliksel Araştırma Tasarımları Deneysel Tasarımlar Yarı Deneysel Tasarımlar Benzer Olmayan Kontrol Grubu Düzenleri Örnekler
5) Niteliksel Araştırma Tasarımları Diğer Araştırma Tasarımları
6) Araştırmada Örnekleme Olasılıklı Örnekleme Yöntemleri Olasılıksız Örnekleme Yöntemleri Örneklem Büyüklüğü
7) Veri Toplama Yöntem Teknik ve Araçları Görüşme Yöntemi Gözlem Yöntemi Ölçme ve Ölçekler
8) Ara Sınav
9) T-TESTİ Kİ-KARE TESTİ
10) Araştırma Raporu Hazırlama Temel İlkeler Bölümler Dil Bilgisi ve Yazım İlkeleri Çizelge Yazım İlkeleri
11) Araştırma Raporlarının Değerlendirilmesi Araştırma Kullanımı
12) İnceleme yapılan makalenin sunumu
13) İnceleme yapılan makalenin sunumu
14) İnceleme yapılan makalenin sunumu
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Literatür taranacaktır / Literature research
Diğer Kaynaklar: Öğretim elemanı tarafından paylaşılacaktır. / It will be shared by the lecturer.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar.
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. 3
2) Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. 2
3) Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. 2
4) Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar. 1
5) Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. 2
6) Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. 2
7) Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. 3
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. 3
9) Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. 2
11) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. 2
12) Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. 1
13) Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. 2
14) Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 73
Toplam İş Yükü 115